📁

رواية للصبر حدود الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوى

رواية للصبر حدود الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوى

رواية للصبر حدود بقلم بسملة بدوى

رواية للصبر حدود الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوى
رواية للصبر حدود


رواية للصبر حدود الفصل السابع 7


طب قسما عظما يافريده لو معتذرتي لأمي لتكوني طالق فيها وانتي بفستان الفرح 

بصتله بصدمه وبصيت على بناتي الي بيعيطوا بصمت 

اتحركت بكل هدوء عكس النار الي جوايا ونزلت لـ مستوى بناتي واخدتهم في حضني.... مالكو ياحبايب ماما بس بتعيطوا لي محصلش حاجه هشش دموعكوا بتضعفني اوي وانتو اكيد مش حابين تشوفوني ضعيفه صح يالا يالا ياقلبي منك ليها تعالو معايا هنروح بيتنا تاني انا مكنتش حابه دا من الاول والله وقلبي مش مطمن بس هصلح كل حاجه من تاني يالا نمشي 

فريييييييييييييييده

جسمي قشعر من الخوف وحرفيا مقدرتش ابصله وكنت نفسي امشي واتجاهله تماما بس رجلي خانتني ولقتيني. واقفه بصدمه وكأني مستنيه مصيري ...


احتجز كف أيدي بين كفه بغلظه .... راحه فين 

حاولت اتكلم من غير ما بين خوفي.....سيب أيدي سيبني بقولك انا يستحاله اعيش معاك  بعد الي حصل دلوقتي انت اتكشفتلي على حقيقتك وانا مش مستعده اعيش ذل ومهانه من تاني انت فاهم ابعد عني سيبني وورقتي تجيلي لحد عندي انت فاهم 

بصلي بكل برود .... ها خلصتي .... كل الي قولتيه دا تبليه وتشربي مايته قدامي 

صرخت بنرفزه من بروده .... انت اي برودك دا ياأخي بقولك سيبني مش طاااايقااك ابعد عنيييي 

نزل لعندي عشان فرق الطولي ما بينا وهمس في ودني .... فكري في ولادك ياشاطره وماتخلينيش اتغابى عليكي  بس ماحدش هيتأذى غيرك بناتك ولو مش همك سمعتك فكري فـ سمعت بناتك ...ها ..  قدامي 

بصتله بكره وانا بشد من احتضان كفوف أيدي على أيديهم بحنان وسيبتهم وطلعت 

بس فجأه سمعت صوته وهو بيقول بكل هدوء وجبروت.....اماااا مراتي لا  مرااااااتي خط احمر واعرفني أن كرامتها من كرامتي حطي مليون خط تحت الي قولتله دا وانتي عارفه قد اي غضبي وعصبيتي وحشه

عقدت حواجبي ... طالما زعلقلها وعارف أن أمه غلطانه كان عايزني اعتذر ليه ... منفصم بالله... مجنون اوف هو انا ناقصه

كان طالع على السلم بشرود فجأه طلعت قدامه بدلال .... بقولك يانوحي 

خبط كفوفه في بعض بشر .... اتمسي ياصباااااح واتقي شري واتلمي 

صباح بقله ادب...... لا مش متلميه هتبعتر هيههيي ..لمني انت بقا يااامانفسي 

زقها بقرف بعيد عنه وطلع .... اخرتك سودا معايا يابنت الـ*****


..

كنت قاعده على السرير بخوف بعد ما نيمت بناتي وغيرت هدومي لإسدال وفضلت قاعده مستنيه مصيري المجهول على أيد الهمجي دا  

فجأه لقيت باب الشقه بيتفتح قلبي دق بسرعه رهيبه ورعب ... يارب خليك معايا

دخل الأوضه وبصلي بطرف عينه واتوجه ناحية الدولاب طلع هدومه ودخل التواليت كل دا وانا متابعاه بقلق من هدوءه المخيف دا 

بعد ربع ساعه لقيته خرج ونشف شعره ورش البيرفيوم بتاعه واتوجه ناحيه السرير ونام وقفل النور  

اتنفست براحه ولسا هقوم من على السرير لقيته فتح النور ....راحه فين 

كنت مدياله ضهري ..اتكلمت وانا لسا مدياله ضهري..ءء هروح انام على الكنبه 

سمعت صوت تنفسه العالي الي بيبشر أنه متعصب وعلى اخره..... اتمسي يااابنت الناس وتعالي نامي جنبي ...مش عايز اعتراض ..وانا مديلك وعد اني مش هقرب منك من غير اذنك يالا 

كنت هعترض بس قولت أما اسايره واول ما ينام انفذ الي في دماغي وروحت نمت جنبه بس ادتله ضهري وانا حرفيا على طرف السرير خالص 

..


صحيت لقيته نايم على صدري ومحاوط دراعي بإيده ورجله على رجلي من صدمتي فضلت برمش بعدم تصديق وفجأه بقيت بزقه بعيد عني وهو زي الحجر بس كان نفسي اصوت وازعق بس عارفه أنه هيجي على دماغي في الآخر ...يا يانوح سيبني بقا اوف ياربي يابني ابعد عني هتخنق حرام عليك بقا كل جسمك دا عليا حاسه اني اتشليت اه ابعد عنيييي 

صحى بكل برود وبصلي بهدوء ولا كإنه مصدوم من الوضع وابتسملي ابتسامه هاديه وقام اخد هدوم واخد شاور وانا قاعده على اعصابي حرفيا مش مصدقه بروده ولا حتى الي حصل ...هو دا الي مش هيلمسني؟؟؟؟؟؟


اخد شاور وطلع صلى وانا اتجاهلت الموضوع واخدت شاور وصليت وروحت جهزت البنات للمدرسه وهو راح يوديهم تحت استغرابي


فجأه سمعت صوت رزع حرفيا على الباب.... افتحي ياااااحربايه انتي  افتحييييييييي يابت 

فتحت بخوف من الصويت دا ...اي يا صباح 

دخلت حماتي وزقت صباح بعصبيه ابعدي كدا انتي تعاليلي يا**** بقا ابني انا كبير الحاره يابنت ال***** تخليه يشتغل عنك انتي وبناتك خدام ليكوا هو يابنت ال**** دا انتي نهار ابوكي مش فايت  وفجأه مسكتني من شعري وضربتني بالقلم ماحستش بنفسي غير وانا بردلها نفس القلم وو

#لـصبرحدود


يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية للصبر حدود)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات