📁

رواية انتقام حياه الفصل التاسع عشر 19 بقلم رودينا محمد

 رواية انتقام حياه الفصل التاسع عشر 19بقلم بقلم رودينا محمد

(انتقام حياة)



الحلقة التاسعة عشر 💎

بقلم ✍🏻/رودينا محمد 💎𝓡𝓸𝓭𝓪𝓲𝓷𝓪  𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 💎

قبل ما نبدا صل على النبي ❤️

اذكروا الله ❤️

استغفر الله ❤️

اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ❤️

بسم الله

زينب ذهبت لإحضار أخيها و أخبرت أخيها بكل شيء 

هاني : دانت تأثيرك عالي اوي يا زينب 

زينب بفرحة : يا رب بقى يتقدملي في اسرع وقت

هاني: أن شاءالله

ثم تحدثت زينب بحزن : بس حالته مش كويسة خالص

ذهب هاني وتفحص أمير واعطى له بعض أدوية ومضى شهر على هذا الموضوع

أمير : حياة ادعيلي اقفل في الإمتحان 

حياة : ربنا يوفقك يا حبيبي

ذهب أمير وهو خائف ف بعد أن افيق من غيبوبته قام بالإجتهاد في دراسته لكي يحصل على أعلى الدرجات

__________________________

ام عند عماد 

عماد : استاذ قصي 

قصي : نعم 

عماد : انا مش عارف تسيطر على بنتي اعمل ايه

قصي بيأس : بص يا استاذ عماد الغلطة كانت منك من الأول لما انت ما علمتهاش من صغرها هي عاشت على الي بتشوفه مع صحباتها فاكرة اللبس الضيق الى بتلبسه دا الناس هتحبها 

عماد بيأس : انت عارف ان نرمين بتحبك 

قصي : عارف واعترفت ليا اكتر من مرة 

عماد : طب اعمل ايه بس هي فاكرة أن انت هتبصلها باللبس بتاعها دا 

قصي : انا عمري ما هبصلها اصلا في واحدة خطفت قلبي

عماد : 😳🤨ايه دا من امتى دا 

قصي : يااه من زمان بس محترمة اوي فيها شبه من مراتك الله يرحمها 

عماد : الله يرحمها ربنا يجعلها من نصيبك يا قصي عشان البنات الي بتخافظ على نفسها زي مراتي عادوا قليل اوي في الزمن دا 

قصي : آه والله

___________________________

ام عند مارك 

مارك : كيف استطاعوا امساكي لم اتوقع في يوم أنها ستكون نهايتي هكذا وكان يقف بجانب الشباك الموجود في الزنزانة

كان يوجد شخص يراقبه من بعيد 

الشخص : جيه الوقت 

وأطلق رصاصة اخترقت كتف مارك 

مارك : آااههه 

دخل الظباط على صراخ مارك فانفزعوا وادخلوه المشفى واستطاع أن يخرجوا الرصاصة 

____________________________

ام عند نرمين 

نرمين : بوسي انا قصي مش ملاحظتي خالص ولا عامل ليا 

بوسي : منا قلت لك التقل حلو مش تباني انك ملهوفة عليه 

نرمين : اعمل ايه بس يا بوسي ما هو برضو الصراحة فرصة ما تتفوتش يعني رجل اعمال مشهور وكمان جميل وغني 

بوسي : انت برضو عندك حق

__________________________

ام عند مازن 

مازن : انت الصاحب الجدع ليا يا أمير بالله عليك غششني السؤال ده عشان مش عارفه 

أمير : اسكت يخربيتك الدكتور جاي لينا دلوقتي

مازن : حاضر 

ذهب الدكتور من أمامهم 

مازن : أنجز يا أمير .

أمير : خد اهو الإجابة السؤال 

مازن : حبيبي يا أمير تشكر 

انتهى الإمتحان وقام للذهاب مع مازن 

رأى مازن صوفيا ورأرى أمير زينب 

تقابلت أعين زينب مع أمير 

ابتسم لها أمير فابتسمت له زينب 

صوفيا : زينب شوفتي الواد المز الي معاه دا 

زينب : آه انت قصدك مازن 

صوفيا : أيوة دا مز اوي .

زينب : بت يا صوفيا انت بتتحرشي ب ولد طب بالذمة انت ترضيها لأخوكي 

صوفيا :🙂🙂🙂🙂انت عكستي 

زينب : آه😂

_____________________________

ام عند نرمين

فاتصلت بقصي 

قصي : السلام عليكم

نرمين : ازيك يا قصي عامل ايه

قصي بزهق وغضب : نرمين جبتي رقمي منين 

نرمين : من تليفون بابي المهم  عامل ايه

قصي : انت ملكيش دعوة بيا انا مش بحبك فيه واحدة تانية في دماغي افهمي بقى 

نرمين بغضب : ودي اكيد مش اجمل مني (حياة اجمل من نرمين بكتييييى🤓)

قصي : لاء اجمل منك بكتير وكمان محترمة مش مايعة زيك وتروح تكلم ولاد 

ثم اقفل الخط في وجهها 

نرمين بغضب : الو الو اهو قفل الخط في وشي 

بوسي : ايه الي حصل

نرمين : بيقول أنه بيحب واحدة تانية وهي اجمل مني شوفتي يا بوسي 

بوسي : معلش يا نرمين الله 

نرمين : اعمل ايه بمعلش دي 

بوسي : مش مشكلة يا نرمين يجيلك واحد احسن منه دا مش مقد النعمة الي معاه دا

نرمين : أيوة مش عارف اني نعمة ليه 

_____________________________

ام عند حياة

فقد كانت غطت في نوم عميق 😪

دخل أمير وقال : السلام عليكم يا اهل الدار

ولكن لن يحصل على اي رد 

دخل أمير في غرفة حياة وجدها نائمة وكانت تشبه الملاك 

أمير : حياة يا حياة

حياة بنعاس : امم نعم 

أمير : قومي بقى وبطلي كسل 

حياة : حاضر ثم نهضت 

حياة : بقولك يا أمير انا خارجة مع أميرة و سارة

امير : حد يخرج مع عقيد 

حياة :انا 

أمير : ماشي  يا ستي انا بردو كنت خارج دا كان آخر يوم ليا في امتحاناتي انا هخرج مع مازن وقصي وعدي هما متفقين معايا 

حياة : ماشي يا سيدي 

_________________________

ذهبت حياة لكي تجهز ولبست وكانت أميرة تطرق الباب 

ذهب أمير لفتح الباب فوجدها أميرة 

أمير: اتفضلي 

أميرة : شكرا هي حياة جهزت

أمير : آه جهزت 

خرجت حياة وهي ترتدي ملابسها باللون الأخضر 

أميرة قد ارتدت الخمار وأخذت الترقية  

اميرة : انجزي يا حياة احنا لسة هنروح نجيب سارة 

سارة : انا جيت 😂

حياة : نورت البيت😂

أميرة : انا بقى هوديكي مكان على ذوقي

حياة : استر يا رب 

أميرة : هلا بتشكيل فيا ولا ايه

حياة : آه طبعا 

أميرة : طب انجزوا يلا 

وذهبوا وركبوا سيارة أميرة 

______________________

ام عند امير 

فقد اتصل على ..........

يتبع ...................

رواية انتقام حياه الفصل العشرون20 من هنا


شكرا يا قمرات على التفاعل ❤️😘

لسة حلقة وتخلص الرواية ❤️🤓

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات