رواية عشق الفهد الفصل الحادى والخمسون 51 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد |
رواية عشق الفهد الفصل الحادى والخمسون 51
الفصل 51
عشق الفهد
بقلم: منه احمد
فهد اخد عشق و خرجو بره الكوخ و مشي بيها لمكان قريب
عشق: يلااا هاا وصلنااا
فهد: اه استني هشلها اهوو اهدي
فهد شلها الرباط
عشق فتحت عنيها شاافت يخت كبيرررر مكتوب عليه عشق الفهد
و مره واحده ظهر في السما كلمه( عشق الفهد) بنوور جامد
عشق: اعععععععع وووووووااااوو جميللله اووي
فهد و هو حاطت ايدو علي ودنوو: حررراامم عليكي خرمتي وداني هيجلي سرع بسببك
عشق باسف: سوري اتحمست
عشق ببتسامه: شكرا جدا ليك فرحت اوي
فهد ببتسامه: المهم انك فرحتي
فهد اخدها و طلعو اليخت
فهد: تسمحيلي بالرقصه دي
عشق: طبعاا
فهد عمل حركه بايدو و الاغاني اشتغلت
عشق: ووواو اي ده بالبساطه دي
فهد: اه شوفتي
فهد و عشق رقصو سلو
عشق كانت سرحانه في فهد و حسه انها تعرفو و قلبها بيدق جامد من قربو ده
و الاغنيه خلصت
فهد: جعانه؟
عشق: جدددددداااا
فهد: طب يلاا تعالي ناكل
و اخدها و قعدو يكلوو
عشق: كل ده اكل
فهد: اه كلي الي تحبيه
و نسبهم يكلو بقا
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في المستشفي
ميرنا: انا عوزه اروح البيت وحشني اوي مش عوزه اقعد هنا
محمد: يا روحي الدكتور قال هتخرجي بكره
ميرنا: حمو حبيبي مش فارقت انهارده من بكره يعني بليز عوزه اروح بقالي سنه في المستشفي الكئيبه دي لحد ما زهقت منها
منه: زهقتي منها اي بس انتي اصلا لسه عارفه انك بقالك سنه فيهاا لحقتي في الساعتين دول تذهقي منها
ميرنا بصتلها بغيظ: اقعدي علي جمب انتي يا سحليه انتي بس بدل ما اقوملك
منه: دي ملها قايمه مستقويه علينا كده لي
زين: مش عارف ياختش لازم متسكتييييييييش اوعي تسكوتي
اسيل: بس انت يا حريقه مش هتعرف متتعبش نفسك
ميرنا: هااا ياا حمو
اسر: طب انا هشوف الدكتور لو ينفع هنخرجك
ميرنا: اللهي تنستر دونيا و اخر يا اصيل
اسر: انتي كنتي شحاته ولا اي يا بت انتي بتشحتي
ميرنا: بس ياااض
اسر: طب مش متحرك من مكاني اي رايك بقا شووفي مين هيخرجك من هناا
مينا بصت لاسر بغيظ
ميرنا بصت لمالك: كوكي يا كوكي
مالك بصدمه: مين كوكي ده في حد اسمو كوكي هنا
زين بضحكه : انت... يا كوكي
مالك بصدمه: انااااا
ميرنا: ايوا يا روحي
مالك بصدمه اكبر: انا علي اخر الزمن يتقلي كوكي
ميرنا: في اي بس بدلعك يووه
مالك: الله يخليكي مدلعنيش تاني خاالص
ميرنا بتافف: مااشي بس خرجني من هناااا
مالك: حاضر هشوف الدكتور
مالك راح يشوف الدكتور
ميرنا بصت لاسر و خرجتلو لسنهااا
اسر بهمس: الله يكون في عونك يا ماالك
فريده دخلت الاوضه
عفاف: ديده تعالي يا قلبي في حضني
فريده راحت حضنتها
عفاف بهمس ليها: متزعليش يا روحي سيف ميقصدش هو خايف علي عشق بس
فريده هزت رسها ب ماشي
منه و هي بتحشر دمغها بنهم: بتتودودو في اي هه انطقووو
عفاف: وانتي مالك انتي انا و بنوتي بنتكلم انتي اش حشرك
منه: شاايف يا حمو بتعملني ولا كانها مش ضناياا ولا انا مامتها
مازن برفع حاجب: علي ما اعتقد انتي شقلبتي الادوار
منه بتفكير: باين كده
مالك جه هو و الدكتور
و محمد و عفاف و فريده و منه قامو من جمبها
الدكتور كشف عليا
الدكتور: لا ده احنا بقينا عال العال اهو
محمد: يعني ينفع تخرج انهارده
الدكتور: اه بس راحه تامه الفتره دي و اكل صحي ياريت و انا هكتبلها علي ادويا تخدها
مالك: ادويه لي هي فيها حاجه
الدكتور: لا هما شويه فيتامينات و مسكن
مالك: اه تمام
اسر: اكل صحي واخده بالك
ميرنا: ايوا طبعا نو انا باكل غير
زين: اه يا اختي بامارت الشوكولاته الي كانت من شويه دي
ميرنا لزين: ولد بس عيب كده تفضحنا خلي الطابق مستور هه يا زيزو
زين: ماشي يا حبيبتي
ميرنا للدكتور بتعب : طب انا عضمي كلو وجعني و حسه اني مش هقدر حتي احط رجلي علي الارض و بحركها بالعافيه
الدكتور: ده طبيعي عشان بقالك كتير متحركتيش هما يومين تلاته و هتكوني بخير متقلقيش و انا هكتبلك علي دوا و كل يوم حاولي تتمشي شويه بس مش يامه يعني نص ساعه كده و حركي عضمك و اعملي تمارين خفيفه و انصح لو تشوفي دكتورة علاج طبيعي يكون افضل
الدكتور كتب الدوا و مازن اخد منو الروشته
ميرنا: البت اميمه دكتورة علاج طبيعي صح
مازن: اه
ميرنا: طب حلو هتعلجنا بلاش
عفاف: بس يا بت
زين: فضحانا حتي قدام الدكتور
ميرنا: بلااش انت يا زوزو هه
زين: طب حتي احنا قدام الدكتور اديني برستيجي
ميرنا: برستيج اي يابوو برستيج اقعد علي جمب ياض
زين: هي الغضلات دي مش ملياا عينك ولاا اي يا بت انتي
الدكتور: و حدو الله يا جماعه
اسيل: هماا كده علي طول يا دكتور مش عرفين نعملهم اي فضحنا في كل حتي والله و بيجو عليا يا دكتور اكمني غلبانه و كيوت و مبعرفش اجيب حقي و مجوعني يا دكتوور مجووعنيييي اهئ اهئ اهئ
اسر: اوووووه بررااافووو شبووووو سقفه للفنانه اي ده يا بت ده انا صدقتك
اسيل: شكرا شكرا لا دعي للتسفق موهوبه طول عمري و قمر و عسوله
اسر: يخربيت الغرور
اسيل بثقه: مش غرور ثقه بالنفس يا بابا و انت اش فهمك انت يا فريزر....
محمد قطعها : بسسسسسسسس كفاايه حتي في المستشفي مبترحموووش خاالص مبتسكتووش
ميرنا: هدي اعضاك يا حمو محتاجينك
الدكتور بضحكه: طب الله يكون في عونك يا استاذ محمد استاذن انا بقا
منه: اي ده يا رجل انت لسه هنا ده انا فكرتك تفشط من الدوشه دي
الدكتور: عندك حق دوشه فعلا شكلك انتي الي هديه فيهم
اسيل و فريده و ميرنا بصلو بصدمه: نععععمم مين دي الي هديه
فريده: انت قصدك علي حد تاني صح
منه: في اي يا عيال انتو ظلمني وربنا
الدكتور: اناا مااشي الله يكون في عونك الله يكون في عونك
اادكتو مشي بسرعه
مروه بضحك: حتي الدكتور مسلمش منكم
ميرنا بغرور: طبعااا احنا اي حد ولا اي
منه و فريده و اسيل: ولا اه
مازن: انا رايح اجيب الداوا ده بدل المرستاان ده
مازن راح يجيب الداوا
و كلهم خرجو بره ما عدا البنات كانو بيساعدو ميرنا عشان تغير هدومها
و شويه و خلصت و دخللها تاني
ميرنا بتعب : يلهووووي احي ده انااا لو دخله في ترله مش هيبقي عضمي وجعني كده انا مش قادره احرك رجلي خالص احي مش حاسه بيهاا اصلا
عفاف: يا روحي ما انتي سمعتي الدكتور قالي عشان بقالك فتره متحركتيش و هنشوف اميمه و تعملك علاج طبيعي و يومين و هتكوني زي الفل
سيف دخل الاوضه
سيف: اي ده هي هتخرج من المستشفي
ميرنا بفرحه : اه اخيرر البيت وحشنني اووي و المكرونه البشامل فوفه عوزه اكل مكرونه بشامل و بنيه
عفاف: بس كده من عيوني
ميرنا: تسلملي عيونك انت يا جميل
محمد كان في الاستقبال بيخلص ورق و جه عليهم
محمد: هاا يلا
ميرنا: اه يلاااا بس انا مش عارفه امشي
سيف راح شلها
سيف: عدي الجمايل بقا
ميرنا: شيل وانت ساكت جمايل قال
سيف: اقعدي كده و انتي بقيتي زي خلت السنان كده
مروه : فعلا هي و عشق خسووو اوي
مالك كان بيغلي بسبب ان سيف شايل ميرنا
محمد: هو انتو لسه هترغو يلاا انا هروح اسلم علي دكتور صديقي هنا و هجيلكم بره و محمد سبهم و مشي
سيف خرج بميرنا و كلهم خرجو وراه
ممرضه بهمس للممرضه: اووه الجمال ده شولتي المز الي شيلها ده ولا عضلتوو يلهووي
الممرضه التانيه: اه ده سيف الاسيوطي العيله دي كلها مزز اصلا و الي شيلها دي اختوو
الممرضه الاوله بهيام: بس موووز اووي يلهووي
الممرضه التانيه: عنددك حق ولا عيوونو عماال زي الاجانب
الممرضه الاول غمزت لسيف
فريده سمعتهم و شفتها وهي بتغمزلو
فريده بزعيق: بتقولي اي يا حلوه انتي وهي انتوو مش محترمين اي القرف ده
كلهم وقفو لما سمعو فريده بتزعق
الممرضه التانيه ( جومانه) : في اي وانتي مالك
فريده: وانا مالي انتي متخلفه اززي فهد مشغل ناس زيكم هنا في مستشفي محترمه بيعكسو الناس و عملين يبصو للي رايح ولي جي و مش بيشتغلوو جين هنااا تبصوو و تعكسوو في الناس انتي و هي
ممرضه الاوله ( هند) : جرراا اي يا حبيبتي وانتي ماالك دخله حميه كده ليه احنا كنا بنعبر عن راينا و انتي مين انتي اصلا
اسيل: رايكم راي اي يامووو راي انتي وهي هو كيس شبسي ياختتي ليمي نفسك انتي وهي بدل مخلي المستشفي دي كلهاا تتفرج عليكم و نعرفك احننا مين كووويس
ممرضه: وانتي ماالك انتي كمااان
عفاف: في اي
فريده: في ان دول اتنين مش محترمين و سيبين شغلهم و وقفين يعكسو في الشباب و دي بتغمز لسيف و فووق كل ده بتززعقلي و بتكلمني باسلوب مش كويس
ممرضه الاول: وانتي اش حشرك اصلا و بتصنتي علياا لي اي الناس المتخلفه دي
اسيل: طب تعالي بقااا كده اناااا اما وريتك و انا اصلا بتلكك عشان انتي مش عجبااين و شكلك مش مظبووط يا بت انتي
اسيل مسكتهاا من شعرهااا
اسيل: اناا هووريكي بقاا اناا مين
زين: ايوووا ادديلوو اوعي تسكتي كسررريهاا يا بت
مازن: تكسررها اي انت كماان حدد يسلك
زين: متسلك انت اختك
مازن: هو انا نااقص يا رب
ماازن مسك اسيل من وسطا و حااول يبعدهاا عنها
بس هي مش راديه و مسكه في شعرها و عماله تخربش في وشها
اسيل: والله لويكي يا صرصاارت المجااري انتي
هند : ااااه سيبي شعرررر يا متوحشه
اسيل: اناا هوريكي المتوحشه دي هتعمل فيكي اي يا حيووانه انتي
و الممرضه التانيه ( جومانه) حولت تبعدها عنها
اسيل بصتلها بشر: ابعددي انتي كماان بدل ما اعمل فيكي الي هعملو فيها
ميرنا: لولا اني متعلقه التعليقه دي كنت جيت مسحت بالتانيه دي باط المستشفي دي كلهااا
سيف بصدمه: انا الي فكرتك انك هتقولي اسلك بنهم
ميرنا: اي ظن السوء ده بس يا سيفو حاشه لله انت بتغلط فينا
سيف: صح انا نسيت انكم عصابه معلش
منه: اجي اسعدك يا ابلطي
اسيل: تسلميلي يا قلبي
و الممرضين و الناس اتلمت و بعض الدكاتره علي الصوت
دكتور: في اي الي بيحصل مينفعش كده احنا في مستشفي محترمه
اسر جه هو كمان علي الصوت لانو مكنش معاهم و كان بيكشف علي مريض و اتصدم من الي شفو واسيل ازي مسكه البنت
مازن كل ده بيشد فيها و مش عارف يبعدهاا عنها
اسيل: سيبني ياا ماازن خليني انتف شعرهاا ده
مازن اخر ما زهق قام شال اسيل
اسيل فضلت تتحرك: سيبني عليهااا سيبني نززلني ياااض
مازن: بس بقااا اتهدي
محمد جه علي الصوت
محمد : اي المهزله الي بتحصل هنااا دي
اسيل هدت و مازن نزلها بس كان مسكها
محمد: متردو في اي
منه ببرائه: انا هقولك يا حمو بص
محمد: انجززي
منه: الممرضتين دول كانو بيعكسو سيف و بيتكلمو عليه و وحده منهم غمزتلو فا فريده زعقتلهم و هما كلموها باسلوب مش كويس وغير رقي ولا يليق بمستشفي محترمه و شتمت اسيل و قعدو يزعقو و كل ما حد كان يكلمهم يهبو فيه
اسر: هند و جومانه انتو مخصوم منكم نص شهر علي تسرفكم ده و ده اخر انزار ليكم بعد كده لو حاجه تانيه حصلت منكم هتترفدو
جومانه: يا دكتور هما الي قلو ادبهم
اسيل و هي بتحالو تبعد مازن عنها : سبني عليهااا دول عووزين الحرق اووعي يا ماازن
مازن: اتهدي يا بت بقااا
اسر: اعتذرلهم
هند: يا دكتور...
اسر: من غير ولا حرف والي عندو اعترض تتفضل تقدم استقالتها
جومانه: اسفه
هند بغيظ: سوري
اسيل: قولتي اي مش سامعه
هند : سوري
اسيل: قوليها بالعربي يا حبيبتي الله يرحم
هند بغيظ: اسفه
اسر: يلاا كل وااحدد علي شغلووو مستنين اي
منه: اووباا عليك يا اسوور جاامد
محمد : يلا ولا اي هتعملو خنااقه جديده
فريده راحت مشت جمب سيف
سيف بصلها وضحك
و خرجو من المستشفي
و سيف نزل ميرنا في العربيه و جمبها اسيل و منه
و قدام فريده و سيف ساق
و عفاف و مروه و محمد ركبو في عربيه
و مازن ركب عربيتو
و مالك ركب عربيتو و طلع علي بيتو و قال لمحمد وقالو انو هيزرهم بكره يطمن علي ميرنا و يحدد امتي يجيب اهلو
و شويه و وصلو البيت
و سيف شال ميرنا و طلعها اوضتها
سيف مسك ظهرو: ظهر اتقتم
ميرنا: ده انا حتي ريشه تلقيك انت الي خرع
سيف: في اي يا بت هي العضلات دي مش مليا عنيكي
ميرنا: لا يا خفيف شكلها عياقه
سيف: بس بدل ما اديكي بكس يرجعك الغيبوبه تاني
ميرنا: لا وعلي اي الطيب احسن
سيف: هسيبك ترتاحي شويه
سيف غطها
و سبها و خرج و ميرنا نامت
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عند عشق كانو خلصو اكل
فهد: ادخلي غيري هدومك جوه فيه هدوم
عشق: هو في اوض جو اصلا ده شكلو كبير اوي ووواووو
فهد: تعالي اوريكي
فهد اخدها و راح بيها في ممر كبير في أوض كتير
دخلها اول اوضه قبلتو
فهد: غيري هتلقي هدوم هنا في الدولاب و انا مسنيكي بره
فهد خرج وسبها
و عشق استكشفت الاوضه و قد اي كانت تحفه
عشق فتحت الدلاب لقتو عبار عن تشرتات قصير و Sorts
عشق: يلهووي هو البس ده موجود لي احي لو طلع بيجيب ستات هنا يمصبتي ... كلو مفتوح كده و قصير البس اي يا ربي احي
عشق لبست شورت جينز قبل الركبه بشويه و تشرت نص كم مبين حته من بطنها و دي الحاجه الي لقتها محترمه شويه
عشق طلعت بره الاوضه
و راحت لقت فهد قاعد
راحت قعدت جمبو
عشق: مفيش غير البس الي مش محترم ده هو انت جيبو لي اثلا انا كنت بلبس الحاجات دي
فهد بضحكه: لا
عشق: امال بتجيب ستات هنا يمصبتي و ده لبسهم يالهووتي
فهد بضحكه : يلهوي علي دماغك بتروح بعيد ... انا طلبت لبس و ده الي جه و انا مبفهمش في حاجتكم دي
عشق: اهااا
فهد شدها و قعدها في حضنو
عشق قلبها بقي بيق جامد و اتوترت
عشق بعدت عنو شويه بتوتر
عشق : متحكيلي عننا كنا عملين ازي مع بعض عيشين ازي اتجوزنا ازي
فهد بتوتر: اتجوزنا ازي
عشق: اه عوزه عرف كل حاجه عشان افتكر حابه افكتر اوي و عوزه اعرف كل حاجه
فهد: ................
استوووووووووووووووب
صلوا على النبي
عشق الفهد
بقلم: منه احمد
رواية عشق الفهد الفصل الثانى والخمسون 52 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)