رواية معشوقة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم نادين صلاح
معشوقه الأسد😉💞
للكاتبه الصغيره
البارت السابع عشر
في قصر المنشاوي
سليم....سعديه ي سعديه
سعديه وهي تلبيه....نعم ي سليم بيه
سليم...فين ست هانم
سعديه باحترام....بتصلي العشا وجايه ي سليم بيه
سليم بابتسامه....تمم شوفي شغلك
بعد مده ليست بقصيره نزلت هانم
هانم....العيال جم ولا ليس ورنيت علي عشق عامله اي
سليم بابتسامه لحنيتها....كلمت اسد وقالي عشق كويسه وهتخرج بالليل علي الساعه 12 وخلاني كلمت عشق وصوتها حلو
هانم بارتياح....طيب الحمدلله فين مراد ورهف ووعد
سليم....رهف راحت مع مراد الشغل لما راحو المستشفى كانت عشق ليس مافقتش مراد خدها معاه الشغل وهما طلعين هيحودو يجيبوا عشق مع اسد وييجو
هانم....طيب ربنا معاهم
سليم بقلق....عايز افتح معاكي موضوع
هانم بنفس القلق....في اي ي حج قول
سليم باطمانان.... متخفيش انا بس كنت عايز اقولك علي موضوع تقريبا محدش يعرفه غيري انا مراد ورهف وعشق واسد
هانم بخوف اكبر.... متقول ي حج في اي خوفتني اكتر
سليم... رهف ومراد وعشق واسد متجوزين
هانم بصدمه.... ازاي يعني متجوزين
سليم.... ده جواز ورقي علشان مراد واسد يقدرو يحمو عشق ورهف
هانم بتوتر.... يعني هما هيطلقوهم بعد ما يخلصولهم حقهم من ابوهم
سليم... معتقدش لان العيال بين عليهم بيحبوهم ده اسد اللي عمري ما شفته بيضحك مضحكش غير لما عشق ظهرت في حياتنا ومراد اللي كان طول الوقت بيضحك ويهزر دلوقتي غيرته علي رهف مخلياه مش حاطط عيونه غير عليها
هانم... والله كنت حاسه وكنت عارفه ان في حاجه متخبيه عليا حتي انا كنت بستغرب العيال وتعاملهم مع بعض
سليم... انا بس قولت اعرفك علشان متعرفيش في يوم من اي حد فيهم وتزعلي مني
هانم... كتر خيرك ي حج جاي تعرفني بعد ما البنات بقالهم زاي 8شهور عندنا
سليم بضحك... طيب اعمل اي طيب العيال مكنوش عيزين يعرفو حد
هانم... هوا انا بقيت حد كمان
سليم... معلش ي حجه حقك عليا
وقعدو هانم وسليم يتكلمو في مواضيع مختلفه
عند فهد ووعد
سحب فهد وعد وراه لحد اما دخل بيها الجناح بتاعه
وعد بخوف... انت جايبني هنا ليه
فهد بيبص ونار قايده ومش بيتكلم
وعد بخوف اكبر... انت بتبصلي كده ليه مش بتتكلم ليه
فهد بغضب وصوت هذا اركان القصر.... يعني انتي عارفه اني المفروض اخدك اوصلك لحد القصر وعارفه كده من ساعت ما اعترفنا لبعض بحبنا تجي علشان زعلانين من بعض شويه تخدي نفسك وتمشي تتسرمي كده قدام الشباب يعكسو فيكي ايوه مانتي عايزه كده وفرحانه بكده
لم يكمل فهد حديثه حتي رفعت وعد يداها بكل ضعف وصفعته علي وجهه
(😂😂يومك اسود ي وعد اي اللي هببتيه ده يخربيتك)
وعد بضعف وعياط... انت مالك انت امشي لوحدي ولا ممشيش لوحدي وبعدين اصلا انت كنت مين علشان تقولي كده ولا تحكم عليا بالكلام ده
فهد ومن جمره غضبه اصبحت عينه تشبه الطماطم من كثره الغضب
فهد وهوا يقترب منها
وعد وهي تبتعد.... والله ي فهد لو قربت تاني لاصوت والم عليك الناس كلها
فهد وهوا يقترب اكثر وبدا في خلع قميصه
وعد وهي تبعد وجهها عنه وبدات تجري حتي تخرج من الباب
ولكن كيف الهروب من عرين الاسد
سبقها فهد وقام باغلاق الباب وحملها ووضعها علي السرير بعشوائيه
فهد بنمنمه.... اممم عايزه تعرفي بقي انا بحكم عليكي بصفتي اي فانا هقولك دلوقتي اما بالمناسبه للقلم اللي اتجرئتي وضربتيني بيه فده بحسابه
وعد بخوف وبكاء... فهد انت هتعمل اي ابعد عني ي فهد
قام فهد بتم-زيق ثيابها واغتص-ابها بوحشيه وهوا لم يري امامه غير انها تصفعه بيدها ولا انها تهمه في حياتها
وعد ببكاء وضعف.... فهههد ابعد عني بالله عليك خلاص انا اسفه
وبعد مرور عده دقايق
ابتعد فهد عن وعد عندما علم انها لم تصدر اي صوت بعد بالرغم من انه كان ضغطا كبيرا عليها فوجدها غايبه عن الوعي وتنزل دم من فمها نتيجه قبلاته العني-فه انفزع فهد من رويئتها هكذا واخد يسب ويلعن عصبيته انتي لم يورث من صديق عمره اسد الا هي
فهد بخوف وهوا يوقظها.... وعد وعد قومي طيب خلاص حقك عليا انا اسفلك قومي
قام فهد واتي بماء ووضعه علي وجهها حتي افاقت
وعد بتوهان وتشنقات اثر البكاء... انا في. ن
وعندما ادركت ما كان يفعل بيها ذاك الوحش الذي احبته بل عشقته واخذت تصوت وتبكي بهستريه
فهد وهوا يحاول ان يهدي من روعها.... اهدي ي وعد انا عمري ما اذيكي
وعد في بكائيها... امل كنت بتعمل اي دلوقتي انا بكرهك ي فهد بكرهك ومش عايزه اشوفك تاني بكرههههك
اخذت وعد تلم في ثيابها التي قد مزقت واخذت بعضها وقامت جري بالخروج من ذاك القصير اللعين لها فهي لم تدخله غير مرتين ولكنهم اسوأ من بعضهم بالنسبه لها
وذهبت وعد الي القصر
في قصر المنشاويه
هانم بتساول.... امل العيال ليس مجوش ليه
سليم... انا كلمت اسد وقالي انه هيعمل لعشق تحاليل علشان يكون مطمن اكتر علي صحتها ومراد ورهف هناك معاهم اما وعد فهي خرجت من الشركه معرفش راحت فين
هانم... تلاقيها راحت عند صحبتها نورا
ولم تكمل حديثها ختي دخلت وعد وهي تبكي وتمسك ثيابها المشقوقه من فوق ودخلت جري علي اوضتها واغلقت الباب وارتمت علي السرير لتبكي في صمت تام
هانم بخوف.... هي مالها دي طيب داخله معيطه وشكلها متغير كده ليه
سليم... سبيها بس دلوقتي تهدي ونعرف منها في اي واي مزعلها كده
هانم... ربنا يسترها عليهم ي رب
في المستشفي
اسد... يعني خلاص كده ي دكتور كل حاجه كويسه تقدر تخرج
الدكتور... ايوه ي اسد بيه ممكن تخرج هي دلوقتي في اتم حال وممكن اي حد يدخلها دلوقتي كمان
رهف ببكاء.... طيب انا عايزه ادخلها طيب
مراد... تعالي ادخلي ي رهف
لم تنتظر رهف حتي يكمل حديثه وذهبت جري الي مكان غرفه اختها وشقيقه فؤادها
عشق بابتسامه... رهف عامله اي وحشتيني
رهف ببكاء... انا فكرت ان كل واحده فينا هتكون في مكان والايام هتفرقنا عن بعضنا واحنا ملناش غير بعض ي عشق ليه بتعملي كده عايزه تحرقي قلبي عليكي ليه ي عشق
عشق ببكاء... ي حبيبتي متخفيش انا كويسه اهو
رهف ببكاء... الحمدلله انك كويسه الحمدلله
عشق بابتسامه... بطلي عياط بقي
رهف ببكاء... اوعديني الاول
عشق... اوعدك باي
رهف ببكاء... انك عمرك ما هتبعدي عني خالص وهتفضلي العمر كله معايا ويانروح سواء ي نعيش سواء
عشق بابتسامه... وعد ي حبيبتي وعد بس امر ربنا مفهوش وعود
نظرت لها رهف ببكاء وضعف فاخذتها عشق في حضنها وهذا كله تحت نظر مراد واسد اللذان يوما بعد يوم وكل شخص منهم يتجدد حبه لمن يحب ولقلب حبيبه
اسد بابتسامه.... مش يلا نخرج بقي ولا خلاص حبيبنا قعدته المستشفي
عشق بابتسامه ... انا مش هطلع من هنا غير لما اكل شاورما
اسد بغيظ من تصرفاتها التي تشبه تصرف الاطفال.... يلا ي عشق وفي القصر ابقي كلي كل اللي نفسك فيه
عشق بتجاهل اسد... مراد بقولك اي ممكن طلب
مراد بابتسامه... اطلبي
عشق.... عبل ما الم حجاتي وكده يعني وانزل للعربيه في راجل تحت كده بيقف بعربيه شاورما تحت كل يوم كنت بشم ريحتها كنت بدعي علي كل اللي بيشتري منه وعلي الراجل نفسه الراجل ده اشتريلي منه وحيات امك ي شيخ وغظهولي زاي ماكان بيغظني
مراد بضحك... ماشي ي عشق طيب يلا انزلو عبل ما اجيب اللي انتي عيزاه واجي
رهف بضحك.... طول عمرك ببطن
اسد وهوا يحاول ان يتحكم في اعصابه لكي لا يفتك بروحها امام الجميع فهي تحاول تجاهله وتغيظه
اسد بصبر وصوت منخفض... ماشي ي عشق كله باوان
وحمل اسد عشق لكي ينزل بيها تحت كسوفها وتختشي عدم النظر له
اسد بابتسامه... مش بتبصلي ليه
عشق بكسوف... علي فكره انا اخدت الرصاصه جمب قلبي بس مش في رجلي
اسد بابتسامه صفراء... عارف
عشق بغيظ من بروده.... طيب شايلني ليه حضرتك
اسد بغيظ... مزاجي كده عندك مانع
نظرت له عشق بغيظ وحب في نفس الوقت
ووصل اسد الي السياره وقام بوضع عشق بداخلها واتي مراد لها بالشاورما وذهبوا جميعا الي القصر
في المساء
في قصر المنشاويه
هانم.... العيال اتاخرو ي سليم
سليم... انا ليس مكلم اسد وقال داخل علينا الصبر ي هانم
لم تتحدث هانم حتي دخلو جميعا
دخل اسد وهوا يحمل عشق
هانم بحنيه.... عامله اي ي بنتي والله القصر ماكان ليه اي طعم من غيرك
عشق بحب.... الله يخليكي ي حجه والله انتي اصلا نور القصر ده انتي والحج سليم
سليم بابتسامه... حمدلله على سلامتك ي عشق
عشق بابتسامه... الله يسلمك يارب
اسد بغيظ... طيب احنا هنفضل كده يعني انا هطلعها فوق علي جناحي واللي عايز يشوفها يجلها فوق
ثم استوعبت عشق ماذا حدث للتو كان يحملها ذاك الاسد الذي يخجلها دايما
في جناح اسد
عشق... طيب انت هتنام فين اطلاما جبتني جناحك
اسد بابتسامه... انام في جناحي
عشق.... فين يعني
اسد بمكر... جمب مراتي حبيبتي
عشق بغيظ.... مرات مين لااااا
اسد بغيظ من صوتها... في اي بطلي سرسععه
لم تتحدث عشق حتي دخلت رهف
رهف بابتسامه... عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكي ياقلبي
عشق بابتسامه... بخير الحمدلله ي رهف
رهف بابتسامه... طيب اسيبك ترتاحي بقي مش عايزه حاجه
عشق بابتسامه... عايزه سلامتك ي حبيبتي
ذهبت رهف الي غرفتها لكي تغير ثيابها لتبدلها الي الاخفف وتستعد للنوم دخل عليها مراد ووجهه لا يبشر بالخير ابداا
عشق.... انت لابس كده ورايح فين
اسد بابتسامه لا تبشر بالخير... نازل تحت كده ربع ساعه وجاي مش هغيب ومتنميش غير لما اجي اجبلك العلاج
ونزل اسد الي مخزنه
اسد وهوا يفتح المخزن
اسد بابتسامه شر.... اهلا اهلا بالغالين والله منورين المكان
ي تري اسد هيعمل اي مع سعيد وايهاب
هل علاقه فهد ووعد هتكمل
ي تري مراد دخل علي رهف كده عايز منها اي
هل ممكن للقدر راي اخر مع الاحبه
كل ده هنعرفه البارت الجاي
يتبع