📁

رواية معشوقة الأسد الفصل التاسع عشر 19بقلم نادين صلاح

رواية معشوقة الأسد الفصل التاسع عشر 19بقلم نادين صلاح



 معشوقة الأسد 💛

للكاتبه الصغيره 

البارت التاسع عشر


وصلنا عند اجتماعهم كلهم مع بعض في الصباح 

ولاحظت هانم تغير وعد فاشارت لها ان تاتي وراؤها علي غرفتها 


هانم بتساؤل... مالك ي وعد متغيره ليه 


وعد بتوتر.... متغيره ازاي ي تاتا 


هانم بشك من توترها.... يعني ساعات بتطلعي من الشركه بتغيبي وكنتي الاول لما بتخرجي شويه من نورا وتتاخري بترني علي حد تقوليله اي مغير حالك اليومين دوول ومالك كنتي جايه مش علي بعضك خالص ليه امبارح بالليل 


وعد بتوتر من مراقبه جدتها لها.... مافيش ي تاتا لما جيت منهاره امبارح كنت متخنقه انا ونورا شويه وغلطنا في بعض علشان كده زعلت ومكنتش متوقعه منها انها تزعلني كده 


هانم بعدم اقتناع.... طيب وهي نورا هتزعلك هتقطعلك هدومك وتجي مسكاها كده 


وعد بتوتر اكبر.... لا ي تاتا هدومي مكنتش مقطوعه ولا حاجه انا بس الجو كان سقعه وكنت بردانه فكنت حاطه ايدي علي رقبتي من فوق عادي ي نانا 


هانم بهدوء.... بصي ي وعد مش معني اننا اغنيه اننا نعمل غلط ونمد في الغلط ونقول هنداري عليه بفلوس لا اللي بيغلط بيفضل يغلط وغلطه كتير  بالرغم ان كل الكلام اللي قولتيه ده مافيش طفل عنده سنتين يصدقه بس انا هصدقك وياريت تحاولي ترجعي وعد اللي  بتضحك وتلعب لانك متغيره خالص وكله ملاحظ كده وعلي فكره حكايه انك تتخانقي  انتي ونورا وتجي منهاره كده لا مش نورا اللي تزعلك ابدا وانتي عارفه كده كويس فوقي لنفسك ي وعد ولو في اي حاجه حابه تعرفيني وتصرحيني بيها ي ريت تقولي 


وعد وهي تعلم ان جدتها يعتبر قد كشفت امرها.... حاضر ي نانا هودعك انك مش هتشوفي مني تغير تاني غير للاحسن باذن الله 


ابتسمت لها هانم ورتبت علي كتفها بحنيه ثم قالت 


هانم بابتسامه.... طيب يلا ي بت هتتاخري علي شغلك خواتك مشو من بدري 


قبلت وعد علي يد جدتها وذهبت الي الشركه مسرعه 


في كافتريا الشركه 


تجلس ندي مع صديقتها ملك 

( اي ي عيال فكرين ملك دي اللي كانت سكرتيره اسد القديمه😂😂) 


ملك بغل.... يعني يكرشني من شركته علشان المفعوصه اللي اسمها عشق دي والله ي اسد ان ما وريتك ما يبقاش انا 


ندي بضحك علي شكل صديقتها.... اهدي بس كده ي ملك وبعدين اصلا انتي اللي غلطانه في حد يتمايع علي اسد كده مره واحده 


ملك بشر.... امل كنتي عيزاني اعمل اي وانا كل ما ادخل الاقيه يكلم بنت اسمها عشق وبيضحك معاها وكل شويه عشقي وحبي وكلام فاضي 


ندي بصدمه.... انتي كنتي بتتصدنتي عليه 


ملك بغضب.... ايوه طبعا امل كنتي عيزاني اعمل اي 


ندي بهدوء.... بصي ي ملك انتي دلوقتي طلعتي بره الشركه خالص تمم وانا دلوقتي بقيت سكرتيره اسد تمم اي المطلوب مني دلوقتي رنيتي عليا ليه 


ملك بشر.... علشان ننتقم منه سواء 


ندي بابتسامه صفراء.... يعني انا خدت الشغل مكانك علشان ننتقم من اسد 


ملك بابتسامه مماثله لها.... طيب مانتي عارفه اي هتبعيني 


ندي بشر.... عمري ده انتي صديقه العمر ي ملك 


ملك بنفس الابتسامه.... طيب اي العمل 


ندي بتفكير.... بصي ي ستي دلوقتي عشق اللي اسد كنتي انتي سمعتيه بيكلمها دي جابها الشركه تشتغل معاه فيها تمم وهي مكتبها جمب مكتبه دلوقتي وتقريبا كده بيقعد في مكتبها اكتر من مكتبه يعني مش علاقه حب بس ده تقريبا مجنون بيها تمم 


ملك بغل وتكبر... اكيد انا احسن منها مليون مره ده اكيد زوقه معفن صح 


ندي بضحك.... ايوه هوا من نحيت الحلاوه انا كبنت والله العظيم اول ما شفتها نسيت اني بنت ي بنتي دي البت مافهاش غلطه ما شاء الله ملاك نازل من السما ماشي علي الارض بس والله لولا انك صديقتي انا عمري ما افكر اذي البت دي بحتي ارمي عصايه تحتيها تمشي عليها 


ملك وقد غضبت كثيرا.... اناااا عايزه انتقم لنفسي وباسرع وقت 


ندي بهدوء... طيب اهدي كده ودلوقتي زمان اسد علي وصول اروح ارتب المواعيد وابقي اكلمك نشوف هنعمل اي معاها هنفضل علي تواصل تمم 


ملك بشر.... تمم 


ذهبت ملك ودخلت ندي مسرعه الي الشركه عندما رايت عربيه اسد ومراد


دخل كالعاده الوحشيه اسد ويتتبعه مراد اللذان لا تقف العيون عن متتابعتهم منهم المبهور بهم ومنهم الحاقد عليهم ذهب كلا منهم علي مكتبه 


اسد وهوا يتجه الي مكتبه دق الباب فاذن بالدخول


اسد بصرامه....في حاجه ي ندي 


ندي بابتسامه....صباح الخير حضرتك 


اسد بنفس الاسلوب...صباح النور المواعيد بسرعه 


ندي بغيظ من اسلوبه....تمم حضرتك عندك في السيشن ده كل المواعيد بتاعت حضرتك النهارده وفي اجتماع عند حضرتك وفد امريكي من برده مصر جاي يعمل موافقه مع شركه حضرتك هوا بلغني انه اول ما يجهز هيبلغني بموعد نزوله 


اسد بصرامه....طيب في حاجه تاني 


ندي بابتسامه...لا ي اسد بيه 


اسد...طيب اتفضلي علي شغلك 


خرجت تلك الندي تتنفس بصعوبه من مجرد حديثها معه فحقا شهدت له انه لا يتعامل مع بني ادم من قبل 


ندي باستغراب بعد خروجها.....ايوه صح امل عشق مش بتيجي ليه اليومين دوول وليه هوا كمان اختفي يومين كده لازم اعرف وابتسمت بمكر وذهبت الي مكتب وعد 


عند وعد في المكتب 


دق الباب عليها فاذنت بالدخول 


ندي بابتسامه مكر....ازاي حضرتك انسه وعد 


وعد باستغراب....مين انتي 


ندي بابتسامه....انا سكرتيره اسد بيه الجديده 


وعد باستغراب....ليه هوا مشي ملك 


ندي...ايوه 


وعد بتساؤل....طيب عاوزه اي 


ندي بتمكير الطيبه....اصل انسه عشق بقالها كام يوم مش بتيجي وانا الصراحه حبتها جدااا ومش عارفه هي مالها ولا اعرف بتغيب ليه 


وعد باستغرابمن سؤالها....عشق تعبانه شويه اليومين دوول علشان كده اسد ادالهااجازه وبعديني ندي نصيحه مني بلاش تدخلي في اي حاجهتخص اسد حتي ولو لسؤال واحد لان اسد دلوقتيلو عرف انك سالتي علي عشق هيطين عشتك ومش بعيد يطردك  زاي صحبتك انا عارفه  انك انتي وملك صحاب لاني كنت بشوفك  واقفه معاها بره الشركه تمم 


ندي بتوتر مما قالته.... تمم ي انسه وعد مش عايزه حاجه 


وعد بابتسامه صفراء.... لا عيزاكي تخافي علي نفسك بس 


ندي بابتسامه... تمم 


وخرجت ندي من المكتب وهي تسب ملك علي حظها الذي اوقعها بصديقه  مثلها فهي حقا ستوقعها  في مشاكل وذهبت ندي علي مكتبها حتي تمارس عملها 


في غرفه وعد دق الباب عليها مره اخري 


وعد بنفاذ صبر.... ادخل اما نشوف الباب ده هيبطل تخبيط  امتي ولا افتحه علي البحري احسن واريح دماغي 


جاءها صوت جعل جسدها يرتعش 


فهد وهوا يدخل.... صباح الخير بالانسه  وعد 


وعد وهي تدير وجهها... اتفضل اطلع بره 


فهد وهوا يضع يده في بنطالونه.... ليه ان شآء الله كنت جاي اشحت منك 


وعد وهي علي وشك البكاء.... ي فهد اطلع بره علشان مصوتش والم الشركه عليك 


فهد وهوا يقترب منها ثم مال عليها قائلا بهدوء.... بصي ي وعد انتي ليا ملكي انا ومن وانتي صغيره وانتي بتكبري تحت نظري متخيلتش في يوم المس حد غيرك ولا حد يكون ام عيالي ومراتي غيرك فلو فكرتي في يوم من الايام انك تبصي لحد غيري قسما بربي لاقتلك  واقتله فهمه 


ثم تركها بدون رد منها وخرج من مكتبها ذاهبا الي مكتبه 


وعد وهي متغاظه منه ومن بروده ... انا مش عارفه ليه بيحصل معايا كده ي رب حتي الشخص اللي حبيته من قلبي طلع عنيف ومتملك وبين عليه كده ايامه ما يعلم بيها غير ربنا معايا


ثم قامت بالاتصال علي صديقه عمرها 


نورا وهي تجيب 


نورا بمرح.... ي وحشني وانت جمبي ااااااااه 


وعد بضحك رغما عنها.... اي ي بت الدبان طلع من كتبك جاي يجري عليا اهدي شويه 


نورا باستغراب صوتها... وعد 


وعد بانتباه... نعم في اي 


نورا بتساؤل... صوتك ماله 


وعد بدموع.... انا اصلا رنه عليكي علشان محتجاكي معايا الفتره دي ي ريت لو خلصتي شغل تجيلي شويه نتكلم في الكافيه بره 


نورا بهدوء... بصي ي قلبي انا معاكي لاخر نفس فيا ثم انا اصلا شاطره زاي ما حضرتك عرفه وخلصت شغل اهو ويلا بينا


وعد بابتسامه... طيب يلا بين ي ستي انا طالعه اهو 


«عايزه اقول حاجه بس خارج الروايه ي جماعه هوا ده الصديق ونعم الصديق بجد يعني الفرق بين صداقه وعد ونورا غير الفرق بين صداقه ملك وندي 

الصديق الحقيقي هوا اللي بيبان في كل وقت انا محتجاه فيه هوا ده الصديق اللي يتقال عليه اخ كمان مش صديق الصديق اللي يقف معاك وقت زعلك اكتر من وقت فرحك في كل حاله من حالاتك هبلك عبطك لعبك حزنك دايما معاك عمره ما باعك ولا عمره فكر يبعيك هوا ده فعلا ونعم الصديق الصديق الحقيقي كالالؤء لا يصدا ابدا والاشخاص تكشفها الايام وكل شخص يظهر علي اصل ⚡🤍معدنه بس كده وشكرا  » 


في قصر المشاويه وبالتحديد في غرفه عشق 


رهف بملل.... يعني مراد انا نفسي اعرف اعمله اي ان خدني معاه الشركه وبعدين هوا ماله


عشق بضحك... اكيد طبعا ليه مش جوزك 


رهف باستغراب... انتي مصدقه انتي كمان حكايه ان هما جوازنا ي عشق 


عشق بابتسامه... بصي ي رهف انا عمري ما حسيت بالامان غير لما دخلت القصر ده عمري ما حسيت بالحب غير وانا مع اسد حتي ولو كان جوازي انا وهوا ورق انا حبيته وهفضل احبه ولو هوا عايز يشوف شخص تاني غيري انا معنديش مانع هطلق منه وعمري ما هفكر اني ادخل اي شخص غيره حياتي لان هوا تقريبا بقي حياتي كلها 


رهف بابتسامه حب لاختها.... حتي انا كمان والله ي عشق حبيت مراد من اول يوم في المستشفي لما كان بيحاول يخفف عني وانا بعيط ولما كان بيزعق مع اسد علشان زعقلي وانا حبيته بس صدمني لما قالي ان انا مراته فجاءه كده الشخص اللي حبيته يقولي انتي بقيتي مراتي دي حاجه تعبت بجد ولا الاصعب تعامله بجد متملك حاسه انه بيخاف او بيغير عليا من النموسه لو جات علي وشي 


عشق بضحك.... والله العظيم حتي اسد نفس النظام برده احنا الاتنين ربنا وقعنا واقعه واحده والله حبينا اتنين متملكين 


رهف بضحك... معاكي حق بس ي عشق انا بشوف حب اسد ليكي انه عمره ما هيسيبك 


عشق بابتسامه.... والله انا معاه وعارفه وهوا اعترفلي بحبه ليا اكتر من كذا مره وفي كل حاجه بتحصل معايا بحس بحبه وغيرته وخوفه عليا بس دي حياته وهوا حر فيها 


رهف بابتسامه.... الدنيا دي بجد غريبه ي عشق شوفتي احنا كنا فين ودلوقتي بقينا فين 


عشق بابتسامه حب لاختها.... ي حبيبتي اللي معاه ربنا عمره ما بيخسر ي رهف احنا بنام ولسانا بيقف شويه عن اللي ظلمنا بس ربك عمره ما ساب المظلوم ابدا ودايما بيرتبله الوقعه اللي تليق بيه وبيعوض والله وعوضه حلو اوووي مع الصبر مافيش اجمل من عوض ربنا عوض علينا بناس زاي دي وبوقعه زاي دي وبجواز زاي دي حتي لو ورق فانا حاسه وعندي يقين في الله انه هيكون حقيقي باذن الله وربنا هيتم سعاده قلبنا علي خير 


رهف بحب لاختها... ان شآء الله ي قلب اختك 


ضم الاخوه بعض في حب وحنيه 


ثم بعدت رهف عن عشق في زعر وخوف 


رهف بخوف.... ي نهر مش فايت النهارده 


عشق بخوف... في اي ي بت 


رهف بخوف وتوتر.... انا نسيت اديكي العلاج بعد ما فطرنا 


عشق بضحك علي هبل اختها.... طيب وفيها اي هتيه هخده 


رهف بخوف وتمثيل البكاء.... ي عيني عليكي ي رهف موتي ي رهف النهارده البقاء لله فيكي ي رهف 


عشق بضحك علي اختها.... ليه بس ده كله 


رهف بخوف... اسد موصيني عليكي وعلي علاجك هيموتني لو عرف اني اخرته 


عشق بضحك... متخفيش محدش هيقوله 


رهف بابتسامه وهي تحضن اختها.... حبيبتشي انتي كده اشتريتي اختك اللهي تنستري ي رب واشيل عيالك جبل ما اموت ي بنتي 


عشق بضحك علي هبل اختها.... غوري ي بت من وشي عايزه انام شويه 


خرجت رهف وهي تضحك وجعلت عشق تنام من اثر الحبوب 

ثم ذهبت رهف الي غرفتها 


في الشركه في مكتب اسد 


يجلس اسد يتابع عمله بحريه تامه ولكن هناك شيئا ما ازعجه وعطل مزاجه هوا صوت موبايله 

نظر اسد الي الاسم مما دق في قلبه بعض الخوف والقلق 


اسد وهوا يجيب بتوتر.... في اي حصل حاجه ولا اي 


المتصل 


ي تري مين اللي رن علي اسد وليه اسد اتغيرت ملامحه للخوف 


هل خطط ندي وملك انهم يفسدو العلاقه بين عشق واسد هتنجح ولا للقدر راي اخر 


هل نورا هتقدر تفيد وعد في مشكلتها وتقدر تحلهالها وتكمل مع فهد 


كل ده هنعرفه البارت الجاااي 

⚡⚡⚡⚡⚡⚡♥♥♥♥♥

يتبع

رواية معشوقة الأسد الفصل العشرون 20 من هنا

مجمع الرواية من هنا

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات