📁

رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم ملك ياسر الشرقاوي


رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم ملك ياسر الشرقاوي



صلو على الحبيب المصطفى محمد" صلى الله عليه وسلم تسليما كثيرا "🌺


آسر بصدمه: سلمى!!! 

سلمى بتوتر: آسر... ا أقصدي بشمهندس آسر ازي حضرتك. 

آسر: الحمدلله انتي عامله ايه؟ 

سلمى: كويسه. 

علي عمال يبص لملاك بغيظ و آسر واخد بالو. 

آسر  ل علي: خلاص ي علي حصل خير اكيد هي ماكنتش تقصد. 

علي بغيظ: لا كانت تقصد. و في سرو قال انا عارف دماغها كويس عنيده و مابتسكتش لحد. 


آسر: بتقول حاجه؟! 

علي: لا و قال بزعيق: على شغلكم يلاااا. 

شمس و سلمى اترعبو منو و ملاك ببرود واقفه و بصتلو بقرف و قامت ماشيه. 


كل واحد راح على شغله. 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند نورين في الجامعه. 


نورين بإبتسامة هادئة لصديقاتها:  يلا ي بنات انا هروح عايزين حاجه؟؟ 

شهد و روميساء: طب ما تقعدي معانا نتغدا و نروح. 


نورين: تمام ماعنديش مشكله. 

قعدو مع بعض و اتغدو 

و....... 

جه عليهم شاب وسيم في سنهم. 

الشاب: ممكن اخد من وقتكم دقيقه.

شهد بلهفه: اه طبعا اتفضل. 

و بعد كده استوعبت اللي قالتو و حطت وشها في الارض بكسوف. 

كلهم لاحظو كده اتكلمت نورين و قالت: اتفضل. 

الشاب بحمحمه: احم كنت عايز اخد محاضرات فاتتني. 

روميساء: طب ما عندك ناس كتير في الجامعه و عندك صحابك تقدر تاخد منهم كل حاجه انت عايزها. 

الشاب بإحراج: كلامك صح بس كلهم مش معاهم المحاضرات كامله و قالولي إن الانسه شهد هي اللي مهتمه بموضوع لم المحاضرات علشان اللي يغيب ياخدها منها. 

نورين: اممم تمام اتفضل خدها منها. 

شهد بتوتر: هجمعهم لحضرتك و بكره إنشاء الله يكونو عندك. 

الشاب بشكر و إبتسامه هادئة: تمام شكرا لحضرتك. 


الشاب مشى و هما قعدو اتغدو. 

و...... 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


في شركه الكيلاني. 


سلمى و هي معديه من عند مكتب آسر سمعت مايا و هي بتقول...... 


مايا بسهوكه: هستناك انهارده على الغدا ي آسر اوعااا ماتجيش ازعل منك. 


آسر بمكر و هو باصص ناحيه الباب: اه طبعا هاجي إنشاء الله بس اخلص تدريب للطلاب. 


مايا: اوك ي آسوره. 


آسر حاول ان يخفي غضبه لانو مش بيحب حد يدلعو و بذات مايا و لكن لانه رأى سلمى تقف ناحيه الباب و تستمع الى حديثهم و الدموع تنهمر على وجهها من كتر الصدمه و جرت بسرعه على تحت علشان ماحدش يشوفها. 


آسر جوه بزفير: اوووف هضطر إني اروحلها انهارده علشان الست هانم سلمى. 


سلمى نزلت تحت لقت صحابها بيكملو تدريب وقفت معاهم و حاولت تداري كل ده و لكن ملاك و شمس فاهمينها و عارفينها و حافظينها من و هي صغيره. 


ملاك: مالك ي سلمى في حاجه ولا ايه؟! 

سلمى و هي تحاول ان تتماسك: لا مافيش حاجه يلا نكمل تدريب. 

شمس: ازاى يعني مافيش حاجه باين عليكي خالص إنك معيطه. 


ملاك فهمت الموضوع و قالت: آسر صح؟؟؟ انطقي. 

سلمى هزت راسها بنفي. 

ملاك: لا هو قولي عمل ايه اخلصي. 

سلمى حكت لهم كل ما حصل. 

و...... بس كده. 

ملاك بغيظ: هتفضلي خايبه كده لحد امتااا قولتلك انسيه انتي نسيتي هو عمل ايه فيكي وانتو صغيرين انسي بقااا انسيه. 

صوتهم بدأ يعلى في المكان و الكل باصص عليهم. 

شمس: اهدو ي جماعه ماينفعش كده كلو عمال يتفرج علينا لما نطلع نبقا نتكلم. 


هدوو و اكملو تدريبهم و كان يوم صعب جداا عليهم. 


شمس: جماعه هنبدأ نحضر امتا للمشروع لأن ماعدتش غير اسبوع على الامتحانات و مش هنلحق حتى نزاكر. 

ملاك: انا عن نفسي عندي الفكره بس ناقص التصميم بس. 

سلمى: ايه هي؟! 

ملاك:...... 

شمس و سلمى: عجبتني بالتوفيق انشاء الله بس انتي فكرتي فيها امتااا احنا لسه عارفين الموضوع ده انهارده. 

ملاك: كنت شايفه شغل كان عايز تصاميم ف فكرت و قولت خلاص يبقا هو ده و جيت اقدم لقيتهم قالو خلاص كده مش عايزين تاني احنا اكتفينا بالديكورات اللي جت لنا قولت متعوضه في مكان احسن. 

سلمى: طب يلا نروح احنا كده خلصنا تدريب. 

ملاك: انا هدخل الحمام اظبط هدومي و اجي. 

شمس: خلاص انا و سلمى هنروح نجيب العربيه من المبنى التاني و هنستناكي قدام الباب ماتتأخريش. 

ملاك: تمام باي 

و مشت و بعد وقت قصير. 

طلعت ملاك من الشركه و فجأه لقت عربيه جايه واقفه قدامها و خدرتها و اخدتها و مشت. 

سلمى و شمس صوتووو و مابقوش عارفين يعملو ايه!!؟ 

سلمى دخلت الشركه جري عماله تدور على آسر مش لاقياه لقت علي قدامها. 

سلمى و هي بتعيط و مش عارفه تاخد نفسها: الحق.... ملاك.... ي علي والنبي الحقها..... 

علي بخوف: مالها ملاك في ايه اهدي و قولي في ايه؟! 

سلمى حكتلو اللي حصل.... 

علي: شوفتي وش حد او نمره العربيه. 

سلمى بتذكر: لا ماشوفتش حاجه وقعدت تعيط. 

علي خدها بره: قومي انتي روحي وانا هتصرف و هجيب الكميرات و هشوف انا هعمل ايه و الله العظيم ما هرحم اللي عمل كده و هرجعهالك وعد مني. 

سلمى و شمس روحو البيت و اهل ملاك مش عارفين يعملو ايه و بلغو البوليس و علي شاف الكاميرات لقى انو يعرف العربيه و الشخص ده و قال والله مانا راحمك ي...... 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند آسر في الڤيلا عند مايا و بباها. 


نادر: نورتونا والله. 

محمود: بنورك ي نادر باشا. 

مايا بمياصه: الاكل جاهز اتفضلو. 


و بعد مرور وقت قصير الكل خلص اكل و شربو الشاى. 


نادر: أيه رأيك ي أستاذ محمود نخطب مايا لآسر. 

آسر شرق و مايا جابتلو ميه. 

و آسر بقا مصدوم و مش عارف يقول ايه!! 

و بباه رحب جدااا بالفكره. 

و آسر قال:.... 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

عند نورين الكل روح و نورين راحت البيت لقت مامتها تعبانه جدااا و الشغالين جابولها الدكتور اللي ساكن جنبهم و لمااا دخل. 

نورين بصدمه: هووو انتتتت....... 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

عند سلمى في البيت قامت وقت بسرعه و افتكرت كل كلمه قالها الخاطف لملاك و قامت جري رنت على علي.... 

سلمى بعياط: الوو ي علي. 

علي: انا عرفت مين؟ بس ناقص اعرف المكان والله لندمو على اللي عملو. 

سلمى بفرحه: وانا كمان عرفت مين؟ 

علي: لو تعرفي عنو اي حاجه ياريت تقولي. 

سلمى: ايوااا ...... 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


و بكده يكون خلص البارت ي حبايبي ياريت تشجيع كتيررر علشان انزلكم البارت التاسع بليل انشاء الله. 


يا ترا هيطلع مين الخاطف و سلمى قالت ل علي ايه؟! 


و آسر هيعمل ايه ي ترا هيوافق ولا لأ. 


و علي ي ترا يعرف ملاك منين و خايف عليها كده ليه و هتبدأ قصه حب بينهم ولا لأ. 


و نورين مين الدكتور اللي دخلهم و هي اتصدمت لما شافتو. 


هنعرف كل ده في الفصول اللي جايه إنشاء الله و البارت ده لو جاب تعليقات و تفاعلات كتيرر هنزل بلبل واحد تاني اللي جاي اجمدددد إنشاء الله 🔥


سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم 🩵


بقلمي/ ملك ياسر الشرقاوي 🌗

يتبع

رواية القدر الفصل التاسع 9 من هنا

مجمع الرواية من هنا 

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات