📁

رواية الهروب إلي المجهول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أروي عادل

رواية الهروب إلي المجهول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أروي عادل 

رواية الهروب إلي المجهول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أروي عادل 


هنا ظلت عين عمر تبحث فى جميع الاتجاهات حتى يراها ليطمئن قلبه

لكن قالت نفين هى تبكى بقهر


نفين ٠٠٠ مدورش هى مش موجوده جيت متأخر 

عمر٠٠٠( بخوف قال) حضرتك بتعيطى ليه

و يعنى ايه جيت متأخر هى إيلا جرالها حاجة


نفين ٠٠٠ عمار أخدها قدمنا احنا مقدرناش نعملوا حاجة

عمر ٠٠٠ نعم . معلش افهم عمار ده إللى هو ابن مرات أبوها صح


نفين ٠٠٠ صح  . واضح انك عرفت كل حاجة 

يوسف ٠٠٠ ممكن نعرف مين حضرتك

نفين ٠٠٠ ده جوز إيلا 

يوسف ٠٠٠ و انت كنت فين طول الفترة دى

عمر ٠٠٠ ( بغضب قال )مش مهم دلوقتى  الكلام ده . المهم دلوقتى  آيلا


هنا مسك فيه كريم و كارما  وقال


كريم ٠٠٠ عمر انا جاى معاك 

كارما ٠٠٠ و آنا كمان عايزه أروح معاك


هنا جلس عمر على ركبتيه ليكون فى نفس مستواهم و قال


عمر ٠٠٠ أنا هروح اجيب ماما .. و هرجع اخدكم 

نفين ٠٠٠ أنا جايه معاك 

عمر ٠٠٠ ماينفعش انا هرجع بإيلا متخافيش

نفين ٠٠٠  أنا مش باخد رأيك عشان تقولى ينفع و ماينفعش .. انا بقول انا جايه معاك 

يبقى تسمع الكلام وتقول حاضر 


عمر ٠٠٠ أنا كده عرفت إيلا طالعه لمين دماغها ناشفه.. اتفضلى و طالما حضرتك جاية .يبقى هاتى الولاد كمان


نفين ٠٠٠ ثوانى هغير هدومى .. تعالى يا نورا عايزاكى


دخلت نفين غرفتها  وقالت وهى تقوم بتبديل ملابسها 


نفين ٠٠٠ نورا بكرة تروحى تجيبى أدم من الحضانة  

نورا ٠٠٠ مش هتقولى لأبوه ان إيلا ولدت 

نفين ٠٠٠ اذا كان هو مايعرفش  انها كانت حامل اساسآ  ازاى عايزانى اقول انها ولدت 

إيلا تبقى تقولو . انا ماليش دعوة .

  


بعد ما غادروا للقاهرة


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□

القاهرة

فيلا عزت القاضى 


فى الطريق حكت  نفين لعمر الطريقة الذى اخذ بها عمار إيلا لذلك وصل غضب عمر عنان السماء . 

وهنا وصلوا للفيلا القاضى لذلك قالت


نفين ٠٠٠ انت جايبنى هنا ليه

عمر ٠٠٠ ده بيتى ده المكان الوحيد إللى مش هخاف عليكم فيه


نفين ٠٠٠ تمام سيب الولاد هنا و انا جايه معاك

عمر ٠٠٠ تيجى معايا فين . حضرتك بنفسك قولتلى ده دخل عليكم و معاه سلاح 

و بلطجية . ازاى عايزانى اخد واحده ست معايا لواحد زى ده


نفين ٠٠٠ حياتى مش أهم من حياة بنتى

عمر ٠٠٠ بنتك تبقى مراتى . و حمايتها مسؤوليتى.  . متخافيش  هرجعهلك 

نفين ٠٠٠  مش عارفه ليه.  بس انا واثقه فيك 

عمر ٠٠٠ صدقينى ثقتك هتكون فى محلها


و دلوقتى هتنزلى مع عز هو هيعرفك على اختى وعلى بابا


نفين ٠٠٠  هى أختك عارفه أنا مين

عمر ٠٠٠ شيرى و بابا عارفين ان حضرتك ام إيلا مراتى 

نفين ٠٠٠ انت قولتلهم انك متجوز ايلا

عمر ٠٠٠ شكل إيلا حكيتلك على كل حاجة .

وانا كمان  قولت لبابا على كل حاجة .دلوقتى انا هروح اجيب مراتى 


قال جملته ثم انطلق بالسيارة مع مروان


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□


فى سيارة عمر 


مروان ٠٠٠ أحنا لازم ناخد رجاله معانا 

عمر ٠٠٠ ليه هو احنا مش رجاله  

عز٠٠٠ انا قصدى إللى أسمه عمار شكله واحد خطير . ماينفعش نروح لوحدنا

عمر ٠٠٠ لو خايف ارجع

مروان ٠٠٠ على فكرة انا مابخافش و انت عارف . بس لازم نأمن نفسنا بالرجاله 


عمر ٠٠٠ خلاص ارجع انت ابقى هات الرجاله إللى انت عايزها و  حصلنى


مروان ٠٠٠ بس انا مش هسيبك تروح لوحدك  


عمر ٠٠٠  مروان . أنا كل لاحظه بتعدى عليا و إيلا وهى عند إللى أسمه  عمار ده.  وانا بس بنار بتنهش فيا .حاسس انى روحى بتطلع 

انا خلاص مش هقدر استحمل استنى ثانيه واحد و إيلا بعيد


مروان ٠٠٠ خلاص ممكن نعمل مكالمة واحد اجيب الرجاله إللى.......


قطع عمر عبارته وقال 


عمر ٠٠٠ أنا مش محتاج حد يساعدني ارجع  مراتى


◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□

منزل كوثر 


عمار٠٠٠ يلا يا شيخنا اكتب الكتاب 

ا


لمأذون ٠٠٠ فين بطاقة العريس و العروسه

إيلا ٠٠٠  بس انا مش معايا البطاقة دلوقتي 

عمار ٠٠٠ يعنى ايه مش معاكى

إيلا ٠٠٠  بطاقتى فى اسكندريه انت لما اخدتنى من هناك انا مجبتش حاجة معايا

المأذون ٠٠٠ ماينفعش اكتب الكتاب غير ببطاقة العروسه 

عمار ٠٠٠ مشى الحوار يا شيخنا . و آنا هشوفك

المأذون٠٠٠ ماينفعش . ده كتب الكتاب مش لعبه

كوثر ٠٠٠ أنا عرفت من الأول ان البت دى بتضحك عليك

إيلا ٠٠٠ ( ببراءه قالت) طيب انا هعرف منين ان هيكون فى كتب كتاب عشان اجيب البطاقة معايا .. و كمان عمار مش أدانى اي فرصة اجيب اى حاجة معايا


كوثر ٠٠٠ بت شغل السهوكه ده مش عليا 

عمار ٠٠٠ اسكتى ياما . هى عندها حق   

كوثر ٠٠٠ نعم يا روح أمك ضحكت عليك بكلامها الناعم ده. ٠٠ايه يعنى هى ماكنتش تعرف ان لازم يكون معاها بطاقه عشان تكتب الكتاب


إيلا ٠٠٠ وانا هعرف منين هو انا اتجوزت قبل كده


كانت إيلا تعلم المأذون لن يكتب كتب الكتاب إلا ببطاقتها كمان فى بعض الأوراق لابد أن تكون موجوده لذلك وافقت على كتب الكتاب

لتكسب وقت 


عمار ٠٠٠ طيب يا شيخ ما بطاقة أبوها معانا هو موافق هى كمان موافقه . خلى الأمور تمشى


المأذون ٠٠٠ واللهى انا عايز اخدمك بس ماينفعش لازم بطاقة العروسه . ده غير فى ورقه بتيجى من الصحه كمان صور شخصية للعريس و العروسه


عمار ٠٠٠ طيب مقولتش الكلام ده من الأول ليه

المأذون ٠٠٠ ما انت اتجوزت قبل كده و عارف


كوثر ٠٠٠ خلاص لما تروح تجيب العيال هات بطاقتها و كمان خلص الورق إللى عايزه عمى الشيخ و ابقى اكتب الكتاب الأسبوع إللى جاى


عمار ٠٠٠ لأ مش هستنا ولا يوم واحد كمان 

انا هتجوز عرفى و الأسبوع إللى جاى ابقى نتجوز رسمى


أتصدمت إيلا من كلام عمار لذلك قالت


آيلا ٠٠٠ أنا مش هتجوز عرفى عايز تتجوزنى رسمى تمام تبق  تستنا ..انما عرفى مستحيل 


كوثر ٠٠٠ أنا مش قولتلك البت دى بتضحك عليك عشان تضيع وقت


هنا شعرت أيلا انها لن تفلت  منهم لذلك قالت 


إيلا ٠٠٠ و ليه متقوليش أنى مش عايزه اعمل حاجة حرام . ولا عشان انتى متعودة على العلاقه إللى فى الحرام مش فارق معاكى


كوثر ٠٠٠ أنا يا بنت نفين .. إللى متعوده على علاقه الحرام. ايه نسيتى امك


إيلا ٠٠٠ نفين دى ستك و تاج رأسك . ولا انتى هتكدبى الكدبه و تصدقيها 


عمار ٠٠٠ اخرسوا انتم الاتنين .. مش عايز اسمع نفس خلاص 

كوثر ٠٠٠ ده إللى ربنا قدرك عليه يا حيلتها شايفها بتغلط فى امك و ساكت


عمار ٠٠٠ يووو بقى٠٠ انا فى ايه ولا ايه دلوقتى  

المأذون ٠٠٠ طيب امشى انا بقى .. انا كده ماليش لازمه


بعد ما انصرف المأذون قالت


إيلا ٠٠٠ ممكن أدخل ارتاح بقى فى الأوضة 

عمار ٠٠٠ لأ أحنا هنجوز دلوقتى 

آيلا ٠٠٠ أنت مش سمعت المأذون قال ايه

عمار ٠٠٠ هنجوز عرفى. 

إيلا ٠٠٠ أنا قولت لاء 

عمار ٠٠٠ أنا هدخل عليكى الليله دى بجواز او من غير جواز

كوثر ٠٠٠( ضحكت بشر وقالت) جدع يا عمار اما نشوف مين إللى متعودة علاقه  الحرام


عمار ٠٠٠ بس بقى ياما مدايقيش العروسه و يلا روحى حضرى اوضتة النوم 


كوثر ٠٠٠ لووووووولى 


هنا كتب عمار ورقه جواز عرفى نادى على  رجلين إللى كانوا من المفروض يكونوا شهود على عقد الزواج. وقال لهم


عمار ٠٠٠ امضوا على الورقه دى 

الرجلين ٠٠٠ أمرك يا معلم عمار


ثم توجه لإيلا وقال بتحذير 


عمار ٠٠٠ الورقه قدام اهى  هتمضى عليها  براحتك مش عايزه بردوا براحتك  .المهم فى الاخر  دخلتنا  هتبقى دلوقتى


رغم أنها كانت مرعوبه لكنها قررت أن عمار لم لن يلمسها لو اضطرت تفعل ما فعلتوا إلين 

لذلك قالت و بكل قوة


إيلا ٠٠٠ ههههههه للأسف مش هيحصل عارف ليه لان مافيش ست بتتجوز مرتين .


اتسعت عينه بشر و مسكها من ذراعيها بقوة 

وقال


عمار٠٠٠  انتى كدابه . انت فكرانى  هصدقك

إيلا ٠٠٠ براحتك تصدق متصدقش انت حر 

كوثر ٠٠٠ البت دى كداب 

إيلا ٠٠٠ تعرفى يا كوثر مشكلتك انك فاكره ان الناس كلها زيك . 

عمار ٠٠٠ تعالى معايا الأوضة  دلوقتى انا هعرف  انك بتكدبى  ولا  بتقولى الحقيقة


قال جملته وهو بيشدها بقوة لداخل غرفة النوم  

فهمت إيلا ماذا يقصد لذلك صرخت و هى بتقاوم بكل قوتها و تغرز أظافرها فى وجهه 

و يديه وهنا قالت كوثر


كوثر ٠٠٠ استنا اجيب الحقنة ..كده مش هنقدر  عليها و هتفضحنا 


جابت كوثر الحقنة هنا ظلت إيلا تصرخ و تلقى عليهم اي شئ امامها


عمار ٠٠٠ مش هينفع كده . 


ثم نادى عمار على الرجلين مره أخرى 

ثم قاموا يثبت إيلا و عمار قام بحقنها بالمخدرات 

كانت تصرخ بقوة . و قبل ما يسحب عمار الحقنة من ذراعها.. كان أحدهم يطرق باب الشقة بعنف


كوثر ٠٠٠ اكيد دول الجيران سمعوا صرخ الزفته دى 

عمار ٠٠٠ افتحى قبل ما يكسروا الباب

كوثر ٠٠٠ طيب و إيلا 

عمار ٠٠٠ خلاص اخدت الحقنة مش هتقدر تعمل ايه حاجة تا........ 


قبل أن يكمل عبارته كان الباب اتكسر 

نظره جميعآ للذى واقف أمامهم و الشر يتطاير من عينه الذى باتت باللون الدم من الغضب


عمار ٠٠٠( بعصبية قال) أنت مين يا جدع انت


وهنا تقابل عينه بعيون  إيلا التى مازالت يمسكها الرجلين كانت فى حاله مزرية و مثيره للشفقة ايضآ 

لذلك ركض إليها بعد الرجلين عنها بكل قوة

و اخذها فى حضنها 

هنا ندفع إليه عمار وهو بيحاول يبعد إيلا عنه

لكن عمر أوقفه عندما وضع كف يده أمامه وقال بتحذير مخيف


عمر ٠٠٠ ابعد

عمار ٠٠٠ أنت اتجننت  ابعد عنها انت ماسها كده ليه 

عمر ٠٠٠ انت بقى إللى اسمك عمار مش كده

كوثر ٠٠٠ هو فى ايه أنتم مين . اوعوا تكونوا بوليس


هنا بدأت إيلا تضحك بدون سبب وهى تتأرجح 

وتقول 


إيلا ٠٠٠ هههه اه بوليس ٠٠٠٠٠٠ ده الظابط عمر 

و المستشار مروان هههههههه


هنا حضن عمر  وجهها بيديه وقال 


عمر ٠٠٠ مالك انتى شاربه حاجة 

إيلا ٠٠٠ هههههه اخده حقنة..ههههههه هو ادانى ههههه حقنه


هنا هجم عمر على عمار و قبض يده على قميصه و قال بغضب مخيب 


عمر ٠٠٠ اديتها ايه انطق 

عمار ٠٠٠ ابعد عنى انت مين اصلآ


كان عمار بيحاول يبعد عمر عنه لكن عمر كان مثل الصخر لما يتزحزح من مكانه

ثم وضح عمر  يده على عنق عمار بدأ عمار بدء يضغط عليه بقوه ظل عمل يسعال لانه كان

لا يستطيع التنفس 


عمر٠٠٠ انطق لأطلع روحك فى ايدى  


تدخل الرجلين ليبعدوا عمر لكنهم فشلوا

وهنا قالت كوثر


كوثر ٠٠٠ حقنة هيروين  


هنا تذكر انا إيلا حامل لذلك توجه إليها و وضع أيده على بطنها لكنه لم يشعر بشئ لم تكن بطنها منتفخه مثل  باقى النساء الحوامل

هنا مسك عمار يد عمر و قال 


عمار ٠٠٠ ابعد ايدك عنها احسنلك


هنا وجهه عمر لكمه قويه لوجه عمار ثم لكمه أحد الرجلين ثم الرجل الثانى 

هنا رد عمار اللكمه لعمر ثم دار شجار بينهم عنيف و تدخل مروان .

ثم  لكمه عمر عمار فى منتصف جسده عددت لكمات حتى سقط عمار أرضآ  

هنا تتدخل مروان لبعد عمر عن عمار 

و لكن عمر ظل يضربوا لم يتركه إلا بعد ما لقن عمار درس لن ينساه  طول حياته

ثم قال 


عمر ٠٠٠ ده مجرد تحذير حاوت تأذى مرات عمر القاضى .. انما فكرت تانى تقرب منها انا همحى اسمك من الوجود 


ثم أخذ إيلا انصرف 

ترك خلفه عمار وهو مستلقى على الأرض بجسد مهشم.. و رجلين فقدين الوعى ..و كوثر التى تصرخ و تبكى بهستريا على حالة ابنها


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□

فى سيارة عمر


كان مروان يجلس بجوار عمر فى السيارة 

وينظر لإيلا التى تجلس فى الخلف وهى تضحك بهستريا وتغني بدلع


عمر ٠٠٠ تفتكر اجهضت البيبى

مروان ٠٠٠ ممكن يكون نزل غصب عنها يعنى من  عند ربنا 

عمر ٠٠٠ يعنى انا مش هبقى أب

مروان ٠٠٠ لسه العمر قدامكم طويل . ربنا يكرمكم بالأحسن

عمر ٠٠٠  بس كنت حاسس أن البيبى ده هو  إللى هيخلى إيلا تسمحنى


إيلا ٠٠٠ أنت بتتكلم عليا ههههه صح مش كده


مروان ٠٠٠ أنت هتروح بيها الفيلا وهى بالحالة دى ازاى


عمر٠٠٠ لاء طبعآ .. انا لو روحت بيها  الفيلا وهى بالحالة دى.. ساعتها بابا هيقول كان عنده حق فى كلاموا عليها


مروان ٠٠٠ آمال هتروح فين

عمر٠٠٠ هروح على الشقة إللى كنت وضبتها عشان إيلا تعيش فيها هى و الولاد ..بس هوقف عند اي صيدليه  نجيب له  اى حاجة تفوقها  


هنا رأه عمر فى المرآه التى أمامه إيلا وهى تمسح رقبتها بطريقه مثيرة

هنا نظر لها مروان لذلك صرخ فيه عمر


عمر ٠٠٠ انت بتبص على ايه .. بص قدام 

مروان ٠٠٠( بأرتباك قال) أسف 

عمر ٠٠٠ انزل هات لها حاجة من الصيدلية 

مروان ٠٠٠ طيب ماتنزل انت

عمر ٠٠٠ انت عبيط عايزنى أسيبك معاها فى العربيه لوحدكم

مروان ٠٠٠ أيه يا صاحبى مش عندك ثقه فيا 

عمر ٠٠٠ لاء طبعآ يلا انزل


بالفعل جاب مروان  ليها برشام من الصيدلية

ثم رجع


هنا بدأت إيلا تلمس وجه عمر  برفق 

ثم قالت بدلع


إيلا ٠٠٠عممممر افتحلى الشباك  .. انا حرانه

عمر ٠٠٠ (بعصبيه قال) يارب صبرني.. 


بدأت  إيلا تغنى  بصوت عالى و تقول 


إيلا ٠٠٠ هههههه يارب صبرني.  على إيلا إللى مجننانى هههه تعبت منها ياربى تروح ماترجع تانى ههههه واعيش حياتى مبسوط و ارجع عمر الانانى هههه....يلا صقفوا 👏👏 برافو عليكى يا إيلا بقيتى شاعره..  يلا مروان صقف  


هنا صفق مروان و هو يضحك  لذلك قال عمر


عمر ٠٠٠ بتصقف على ايه يا هبل

مراون ٠٠٠ بصراحه عجبتنى ..  

عمر ٠٠٠ ماتلم نفسك شويه


هنا اتسعت عين عمر عندما رأه  إيلا تقوم بفتح زراير قميصها  لذلك قال أوقف السياره 

وقال


عمر ٠٠٠ تعالى انت سوق

مروان ٠٠٠ ليه يعنى

عمر ٠٠٠ اسمع الكلام . تعالى سوق و آنا هقعد ورا مع إيلا.. 


بالفعل ركب عمر بجوار إيلا و حاول السيطره عليها .. إلى أن وصلوا الشقة


◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□ 


منزل عمر 


اول ما وصل عمر على الشقة اتصل بنفين و طمنها على إيلا 

بعد كده بصعوبه قدر عمر يعطى البرشامه لإيلا بعد ساعة نامت إيلا 

ثم قامه بنزع ملابسها و تركها فقط بملابسها الداخليه ثم  غطائها  و تركها لتنام


ظل عمر طول الليل يجلس بجوار إيلا وهو يضع  يده على بطنها ..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

صباح اليوم التالى


اشرقت شمس يوم جديد  مع أستيقظ إيلا من النوم

فتحت ايلا  عينيها هى تشعر بصداع قوى

و دوخه  .. لم تتذكر شئ مما حدث الليلة السابقة. لا تعرف اين هى

آخر شئ تتذكره هو عندما حقنها عمار

لذلك حاولت إيلا تنهض من على الفراش  

ثم نظرت لنفسها هى بملابس الداخليه فقط 

هنا ظنت إيلا ان عمار فعل بها شئ لذلك

ظلت تصرخ دون توقف هى تضع يدها على وجهها تقول وهى بترتعش


إيلا ٠٠٠  لاء لاء لاء لاء مستحيل لاء لاء 


هنا خرج عمر من الحمام هو  يركض إليها  ويقول


عمر ٠٠٠ إيلا.. إيلا فى ايه  .. إيلا اهدى 


حاول يرفع ايدها من على وجهها لكنها بدأت تضربه على صدره العارى بقوة

هنا ضمها  عمر  لصدره. هو يقول


عمر ٠٠٠ أنا معاكى اهدى . متخافيش


أخيرآ أيقنت إيلا انها مع عمر 

ظلت فى احضان عمر حتى هدئت 

ثم قالت 


إيلا ٠٠٠  أنا فين .. ومين جبتى هنا. وانت هنا ازاى

عمر ٠٠٠ أنتى مش فاكره حاجة خالص

إيلا ٠٠٠ لاء 

عمر ٠٠٠ يبقى انسى .. المهم انك معايا و مش هتبعدى  عنى تانى فاهمه

إيلا ٠٠٠ أنا لازم امشى من هنا. 

عمر ٠٠٠ أستنى هنا رايحه فين

إيلا ٠٠٠ سيبنى  انا عايزه أروح لولادى فين هدومى 


هنا وضع عمر يده على بطنها وقال


عمر ٠٠٠ و آنا ابنى فين


اتسعت عينيها بذهول كيف علم بحملها  لكنها اطمئنت عندما قال   


عمر ٠٠٠ فين ابنى يا إيلا اجهضتى عشان تنتقمى منى


هنا ايقنت إيلا انه لا يعلم شئ عن ولادتها لذلك قالت


إيلا ٠٠٠ أه نزلته مش ده كان اتفقنا من الأول

#يتبع 

مجمع الرواية من هنا


رواية الهروب إلي المجهول الفصل التاسع والعشرون 29 من هنا

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات