📁

رواية ملكت قلبى الفصل الأول 1 بقلم إيمان أحمد

رواية ملكت قلبى الفصل الأول 1 بقلم إيمان أحمد

رواية ملكت قلبى بقلم إيمان أحمد

رواية ملكت قلبى الفصل الأول 1 بقلم إيمان أحمد
رواية ملكت قلبى


رواية ملكت قلبى الفصل الأول 1


مليكة انا.. انا عايز اعترفلك بحاجة 

ابتسمت مليكة وهيا متوقعة ان اخيرا هيعترفلها بحبه 

مليكة بخجل: اتفصل ياآسر

آسر: بس الحاجه دى لازم اعترفلك بيها قدام كل صحابنا فى الجامعة... شباااااب ممكن كلكم تتجمعوا فى حاجة عايز اقولها قدامكم كلكم

مليكة بصدمة: بس يامجنو*ن بتعمل ايه! 

بدأ صحاب مليكة واسر يتجموا وهما منتظرين بفضول ايه الحاجة الل اسر عايز يقولها قدامهم كلهم 

: انا قررت انى اخطب 

نظر لمليكة باابتسامة اما مليكة كانت فى قمة سعادتها وخصوما لما طلع الخاتم وهيا مش مصدقة انه هيتقدملها بالطريقة الرومانسية دى الل كانت بتحلم بيها طول عمرها واصحابها بيبصوا بغير*ة وحسد 

وبالفعل اقترب منها آسر فمدت مليكة ايدها برقة لكن كانت الصدمة اما آسر مسك ايد سيلا بدل مليكة

آسر: سيلا انا بعشقك تقبلى تكونى حبيبتي 

فى هذه اللحظة وكأن العالم توقف امامها 

سيلا بفرحة انتصار: طبعا اقبل 

مليكة بدموع: آسر.... انت... انت بتحب سيلا

آسر: طبعا يامليكة بحبها ايه مش هتباركلنا

لمياء ( واحدة من اصدقاءهم): انت اكيد عامل مقلب صح كفااية متبقاش رخ*م كلنا عارفين انك انت ومليكة بتحبوا بعض

ردت سيلا بغرور: لا ياروحى تقصدى ان مليكة هيا الل بتحبه وبتجرى وراه دايما ولا ايه ياآسورتى

آسر وهو ممسك بيدها: ايوا كلام سيلا صحيح.... انا ومليكة كنا مجرد صحاب واضح انكم فهتم غلط... 

لمياء: بس.. 

آسر: مليكة انا عمرى قولتلك انى بحبك قبل كدة؟ 

مسحت مليكة دموعها وذهبت بسرعة وهى بتتذكر كل ايامهم الجميلة وازاى كان دايما بيحاول يتقرب منها هو بالفعل لم يعترف لها انه يحبها لكن كل افعاله كانت تدل على ذلك 

مليكة هى بنت متفوقة جدا لم تكن تتخيل يوما ان تعشق وذلك بسبب حبها للدراسة فقط ولما دخلت الجامعة كان آسر دايما الل بيحاول يتقرب منها وفى النهاية وقعت بحبه مكنتش تعرف انها مجرد رهان راهن اسر اصحابه عليه

لمياء بغضب: انت كمان كنت تعرف ان بيضحك عليها من النهاردة مفيش بينا اى حاجة

مالك: لمياء استنى بس.. والله ماكنت اعرف حاجة 

تارا: خلاص سيبها كبر دماغك.. بس لازم نحتفل بقى 

آسر بضحك: طبعا لازم نحتفل انا كسبت الرهان وخليتها تحبنى زى ماقولتلكم 

سيلا: برافو عليك يابيبى

مالك: بس لمياء سابتنى انا ذنبى ايه.... قولتلك يااسر الل بتعمله غلط وهتندم 

تارا: اوووه انت من امتى وانت مثالى كدة

مالك: انا بقول الصح ياتارا عن اذنكم

سيلا: هو ماله زعل بجد ولا ايه

آسر: فكم شوية وهو الل يجيلنا زى الكل"ب


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


مليكة ياحبيبي انتى جيتى.. حضرتك الاكل

: مش عايزة اكل شكرا 

دخلت مليكة الاوضة وقفلت على نفسها وفضلت تعيط لحد مانامت

ماتقومى يابت تشوفى اختك مالها

مى: ماما انا مش فاضية سبينى مش عارفة اركز

: تركزى فى ايه يامر*ى فى المسلسل الل بتسمعيه ليل نهار يابنتى انا نفسى اشوفك ماسكة كتاب وبتذاكرى

مى: حاضر.. حاضر هبقى اذاكر بس سبينى دلوقتي الله يخليكى 

: ماشى يامى اما ابوكى ييجى انا هخليه يسحب منك الموبايل 

فى اليوم التالى

كانت مليكة لبست وحضرت نفسها عشان تروح الجامعة 

مى وهى بتحط الروج : انتى مش هغيرى استايل اللبس بتاعك الل شبه لبس الولاد ده

مليكة: خليكى فى نفسك 

مى: ايه الاصطباحة دى على الصبح بس يارب... ده ليه حق يسيبك

مليكة بغض*ب: بتقولى ايه

مى: خلاث بهزر... بصى يابنتى انا هديكى نصيحة خليها حلقة فى ودانك خلى فى علمك مش اى حد هيقولك الكلام ده

مليكة وهى بتبص على الساعة: انجزى عايزة تقولى ايه

مى: البسى حلو واتشيكى وندميه انه سابك خليكى تبقى مليكة تانية خالص صحيح معرفش هو مين بس اعرف انك تقدرى

هند: يلا يابت الاوسا*خ هتتأخرى على المدرسة زميلتك مستنياكى

مى: حاااضر ياماااما جااية اهو

فكرت مليكة فى كلام اختها وبعدين مسكت المراية بصت فيها بعدها فتحت الدولاب ومفيش اى حاجة عجبتها ففتحت دولاب اختها واختارت طقم حلو اوى وحطت ميكياج خفيف وقلعت النضارة رمتها 

فى الجامعه 

: مين المز*ة الجديدة دى ياشباب

واحد تانى قال: دى فيها شبه من مليكة

تارا بصدمة: مش دى مليكة 

آسر بصدمة هو الاخر: مليكة 


رواية ملكت قلبى الفصل الثانى 2 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ملكت قلبى)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات