رواية لست من نسلى الفصل السادس 6 بقلم سوارا
رواية لست من نسلى بقلم سوارا
رواية لست من نسلى |
رواية لست من نسلى الفصل السادس 6
: ايييييييييييه!!!َ
نهر بابتسامه : بس انتي ما تقوليش لحد اني عرفتك ماشي؟؟
نفيسه بتوتر وهي بتتسحب براحه : ماا. اشي اكيد مش هعرف حد انا لازم امشي بسرعة
نفيسه وهي بتجري وبتهمس في التلفون : انا مش مضطره اخد.. رها ونخـ. ـطفها اساساً عشان عرفت حاجه هتخلي زياد يسيبها على طول!!
أكرم بابتسامة : واخيرا نورتي بيتك من تاني وقريب هينور حته مننا
نور بتوتر : اااه يا أكرم بس انت مش حابه نسافر
أكرم بعبس : وليه مش حابه نسافر؟؟... غريبه!!.. انتي طول عمرك حلمك نسافر وبتزني عليا اول ما جات الفرصه مش عايزه !!
نور بتوتر من نظراته : ده قبل ما ابقى حامل انا مش عايزه ابني يتربى على عادات برا ولا حابه ابعد عن اهلي انا اكتشفت اني مليش غيرهم
أكرم بعصبيه وزعل : انتي بتقولي كده عشان طلقتك مش كده؟؟... بس وريني هعمل ايه وامك طردت امي واهانتها وهي مديالها كلمه واختي اللي منهاره وانتي شايفه حالتها بنفسك!!
نور : لا يا اكر..
أكرم بحده : اقفلي على السيره دي مش عايز اسمع عنها تاني خلاص الموضوع انتهى.... وبيلف وشه الناحيه التانيه وبينام
نور بخوف وتفكير : يالهويي اكرم مستحيل يتراجع عن فكره السفر مهما كان انا لازم افكر في حل..... وبتبتسم بخبث... انا لاقيت الحل!!
تاني يوم على طاوله الفطور
مالك باستغراب من وجودها : منوره السفره يا نور
نور : النور نورك كده كده يا ملوك
زياد بنفس الاستغراب وبسخريه : ماشاءالله يا نور بقيت اشوفك في البيت اكتر من امي هوا اكرم طلقك تاني؟؟...ولا معهوش حق الفطور فبعتك ؟؟
نور باحراج وزعل : انت بتتريق عليا يا زياد؟؟... وعموما لا انا كنت جايه عشان وحشتوني وعشان جايه اتكلم معاك في موضوع مهم بس شكل وجودي مش مرحب بيه!!
حسينه بتبص لزياد بعصبيه وبتبتسم لنور : لا يا عمري البيت بيتك البت لما بتتجوز بيبقى عندها بيتين بيت اهلها وبيت جوزها إنما الراجل لما بيكبر مبيبقاش ليه بيت غير بيته بس انا شايفه زياد بيحب ينورنا كتير!!
مالك بضحك وهو بيبص على معالم زياد اللي تغيرت : اضرررر..ب!!
حسينه بتبصله بابتسامه : يا حبيبي ما انت معاه برضو!!
مالك باحراج : يا ماما انا قاعد معاكوا عشان ده من بر الوالدين وعشان انتو مش عايزيني ابعد
حسينه : مين مش عايز كده انت يا معتز قولت حاجه زي كده؟؟
معتز بضحك : ابدا بالعكس انا نفسي ارتاح منهم وخصوصاً مالك ده!!
الكل بيضحك عليهم في وسط جو عائلي جميل خلفه مكا.. يد ومصايب
زياد بابتسامه : حقك عليا يا نور بس انا كنت زعلان انك رجعتيلو عشان خايف عليكي وعلى فكره ماما غلطت لما قالت البنت لما تتجوز بيكون عندها بيتين بالعكس بيكون عندها تلاته بيوت جوزها وأهلها واخوها
نور بدمعه وهي في تفكيرها : حقك عليا انا يا زياد انت متستهلش حاجه من اللي بنخطط لها !!
زياد بابتسامه : انتي قولتي انك عايزاني في موضوع مهم خير ان شاء الله
نور بتوتر : انت عارف ان انا واكرم مسافرين صح؟؟
زياد بغضب من سماع اسمه : اممممممم
نور بخوف من تغير ملامحه : انا سمعت ان هناك في علاج للمرضى زي نهر كده
نهر بخوف ودموع : علاج للمرضى زيي بس انا مش مش مريضه هيدوني حقنه صح انا بخاف منها مش عايزه مش عايزه
زياد وهو بيكور ايده بقوه من العصبيه : نهر اطلعي على الجنينه شويه ومتخافيش انتي كويسه وزي الفل اهي!!
نهر بتقوم وبتطلع على طول وهي بتجري
حسينه بتبدل نظرها بين ايد زياد اللي مبيكورهاش بالطريقه دي الا لما هيكون هيعمل مصيبه وعلى بنتها اللي جسمها بدأ ينتفض من الخوف
زياد بعصبيه وزعيق : اولا كده نهر مش مريضه تمام؟!!.... تانياً انا استحاله اخلي نهر تسافر معاكي انتي وجوزك الـ **** وانا اساساً ذات نفسي مش عايزك تسافري معاه بس انتي اللي جبتيه لنفسك....ثالثا كده وبصلها بحده وقوه... نهر احسن من ناس كتير بصحتها وعافيتها... ناس عاملين أقارب وهما عقارب!!..وفاكرين مش عارفين حاجه ولا فاهمين... ناس عايزه تئذينا عشان مصلحتهم!!.. بس فوقي يا نور انا مفيش حاجه في البيت ده بتتخبى عليا!،..انا بس بعمل نفسي عبيط عشان اشوف اخرك.. ولما اشوفه خافي مني وقتها مش دلوقتي!!.. وبيقوم وبيسيب السفره
نور وحسينه بيبصوا بخوف لبعض وبيهمسوا بخوف : يقصد ايه؟؟.. معقول زياد يكون عارف بكل حاجه؟؟.... دي مصيبه!!
زياد بيطلع على بلكونه غرفته وبيبص بيلاقي نهر بتلعب في الجنينه بفرحه بيبص عليها بحزن
: حقك عليا يا نور عيني ناس كتير عايزه تئذيكي بس ما تخافيش انا هعرف احميكي كويس !!
وبيبص عليها بحب وهو بيفتكر ذكرياتهم مع بعض زمان وفجأه بيلاحظ حاجه واقعه على أرض الجنينه بيبص عليها بصدمه وبيصرخ : نهر ابعدددددددددددي!!... يتبع
#لست_من_نسلي 6
رواية لست من نسلى الفصل السابع 7 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية لست من نسلى)