📁

رواية عاد من حيث أتى الفصل الثامن 8 بقلم رحيق عمران

رواية عاد من حيث أتي الفصل  التامن 8 بقلم رحيق عمران 

رواية عاد من حيث أتي بقلم رحيق عمران

ابوكي بيودع اخر أيامه..حياه بصدمه وصريخ اييييي!!!!باباااا !!!! قامت حياه مفزوعه وقالت بدموع الله يخليك خليني اشوفه بالله عليك يا معتز قربت منه برجاء ودموع حتي لو اشوفه اخر مره أوعدك هسمع كلامك بس أشوفه معتز بص في عيونها اللي كلها دموع وكس*ره منه مش قادر يستحمل قسو'ته عليها وهي ملهاش ذنب أن ابوها قذ"ر حس بحيره ما بين افكارو وقال بجمود بس بشرط


 !!! حياه بدموع اى هو ؟؟!! معتز بغرور ادخل عليكي وساعتها اسمحلك تشوفيه ..حياه اتوترت في مكانها حست بخوف جامد ناحيته افتكرت ازاي يقرب منها وهي لسه بتتعافي من القديم قربه ليها بيخنقها زي الحبل المشن"قه اللي آخره مو*ت في النهايه بتتخنق من كل حاجه حتي ريحته مش بطيقه..قطع شرودها وقال شكلك انسحبتي افهم كدا انك رفضتي !!! حياه بتوتر في صوتها معتز


 افهمني انت مينفعش تقرب مني انا لسه بتعافي منك بالله عليك بلاش اشرط اى حاجه غير كدا.. معتز ببرود خلاص يبقا تستني خبر وفا'ته وبعدين افكر اوديكي لعنده ولا لا ريح جسمه علي السرير ببرود وحياه وقفت قدامه بدموع وقالت بحر"قه خلاص انا انا موافقه بس الاول اشوفه


 وبعدين خد اللي عاوزه قام معتز وقرب منها وبص في عيونها وقال متاكده قال كدا وهو بيحرك أيده علي خدها وكل لمسه بتيجي بخضه منها حياه قفلت عينيها جامد من الخوف وقالت متاكده وبعدين بعدت عنه وقالت بس أشوفه الاول اتنهد معتز وقال طيب هروح البس جيه ياخد لبسه من الدولاب وقل*ع قدامها حياه اتفزعت منه وجريت من قدامه ودخلت الحمام ..معتز كل ده منصدم منها هو خاف عليها من جواه بس أظهر من برا أنه متجاهل


 للموضوع وبالفعل لبس هدومه وخبط عليها وقال اطلعي انتي خايفه من جوزك!!! ده حتي احنا لسه مجربناش حاجه شكلك هتتعبيني معاكي اطلعي يا حياه ...حياه بخوف وفتحت الباب وبصت بشويش عليه ارتاحت لما لبس هدومه قالها بجمود هتفضلي خايفه كتير مش هينفع اللي بتعمليه ده انا جوزك عادي لما تشوفيني كدا بعد كدا متخافيش مني تاني عشان اللي جاي انتي عارفه ملهوش


 لازمه التوضيح يلا روحي البسي حياه سابته ومعتز سابها تاخد راحتها وبعدين خرج ... عدي ربع ساعه وخبط عليها وقال خلصتي فتحت حياه وخرجت بتوتر وبعدين بص عليها بإعجاب وخدها ومشي .... هبه كانت بتتكلم مع حد قريب منها وقالت سعيد دخل السجن وبنته اتخطفت لحد دلوقتي معرفتش اخليه يمضي علي أتنازل في حقوقه وكدا النطع اللي ظهر في حياتنا هياخد الورث كله ...نادر بمكر لا متخافيش مش هيعرف ياخد الورث لان اكيد كاتب حقه


 كله لبنته وانا بقا هتجوزها وهخليها تتنازل عن حقها وبعدين أطلقها متقلقيش سيبي الموضوع عليا ..هبه بسخريه غب*ي هتتجوزها ازاي وهي اصلا عنده وماسك فيها زي الجرا*د لحد لما عمه يديله حقه....نادر بمكر لا دارس يا امي قبل ما تقولي سيبي الموضوع بس وهو هيتحل خليكي واثقه في ابنك...



حياه كانت قاعده في العربيه حست انها مش طايقه ريحه العربيه وقالت افتح الشباك ده مش مش قادره اخد نفسي ...بص عليها بطرف عينه وبعدين فتح الشباك وبردو مدايقه من ريحه العربيه وقالت بوجع وقف العربيه دي مش قادره عايزه ارجع وقف بسرعه معتز وقف العربيه وحياه فتحت الباب وفضلت تستفرغ كل الي في بطنها وبعدين معتز


 أداها مناديل وقال بقلق متخفي انتي كويسه ؟!!! كانت بتاخد في نفاسها وقالت ااه ك كويسه ..معتز بصوت ثابت طب يلا عشان الحته مقطو"عه حياه هزت راسها ودخلت العربيه وبعدين راحه المستشفي اللي فيها سعيد ..هبه كانت قاعده برا الاوضه بصت علي حياه بغل وقر*ف وقالت انتي السبب في دخول ابوكي للسجن بسبب الشخص اللي معاكي ده جبتي الطين كله علينا لو كنتي محركتيش من مكانك مكنتيش عرفتي اللي معاكي ده ولا كان ده كله حصل ...معتز بغضب اتكلمي علينا كويس يا وليه انتي عشان مجيش أقل منك واصغرك وسط العساكر اللي واقفه دي كلمه زياده هعرفك مقامك كويس فا اسكتي انتي مش قد لساني ...هبه سكتت بقر*ف وبعدين معتز شاف الدكتور وساب حياه مع هبه اللي فضلت تبصلها


 بسخرية ..حياه وقفت مستنيه معتز اول مره تخاف بمجرد لما سابها لوحدها حست بنواحي فاضيه حواليها .. جيه نادر صدفه وشاف حياه اعجب بيها وبص علي أمه وقال هي دي حياه بنت سعيد !!! حياه بصت للشخص الغريب اللي مد أيده عشان يسلم وحياه بصت ليه بغرابه وقالت حضرتك تعرفني منين ..هبه بسخريه ده ابني نادر يا ست حياه ...نادر بإعجاب ازيك يا حياه أنا نادر انتي متعرفنيش بس سيرتك مبتفارقش لساني من كتر م بسمع عنك بالحلو كان نفسي اشوفك بس اهو الصدفه جامعتنا..هبه بسخرية عجبتك يا حبيبي .. نادر بإعجاب جدا طلعت حلوه


 وشخصيه جميله بس متقلقيش الحج السعيد واثق أنه هيطلع اكيد مش هيسيب بنت قمر زيك لوحدها ... ابتسمت بتوتر وقالت إن شاء الله..اتحرج نادر لما ملقاش استجابه منها وقال تشربي حاجه ...هزت راسها وقالت متشكرا ..نادر بخبث والله ابدا مش هيحصل أنا رايح وجاي علي طول


 وبالفعل سابها وحياه فضلت مستنيه معتز كتير ونادر جيه واداها عصير بعد محيله منه وهبه قالت خلاص يا حياه متكسفيش ابني ..خدت حياه وشربت لحد لما شرقت وفضلت تكح نادر خاف عليها وقال انتي كويسه قرب منها ولمس كفتها وحاول يدلك علي ضهرها وحياه مكنتش


 مركزه غير أنها شرقت جامد لحد لما معتز شاف كدا وهو نادر بيساعدها وماسك ايديها وبيدلك في ضهرها معتز اتعصب جامد وقال بغضب مفرط ولااااااا ابعد عنها نادر اتخض من صوته ومعتز قرب منه وزقه جامد بعن*ف


 وقال بتستغل مراتي يا كلـ*ب وبتلمسها ؟!!! وانا مش موجود صدمه نزلت علي هبه ونادر وهبه قالت انتي اتجوزتي يا حياه !!! ..حياه بتوتر ومعتز اتكلم بغرور اااه ومراتي وعلي ذمتي دلوقتي عندك مانع !!!اظن متدخليش في حاجه زي كدا وانتي مش قريبتها..هبه بصدمه بس امها اللي ربيتها...رفع حواجبه باستنكار ازاي وانتي بتعمليها


 معامله الجحود والسوا*د اللي في قلبك ونيتك مش رايده ليها علي خير مفيش ام بالجبروت ده و مراتي دلوقتي ملهاش أهل ليها جوزها بس يلا وبعدين مسك ايد حياه ودخل عند ابوها اللي اول لما شافها ابتسم ليها بتعب وهو نايم حياه قربت منه بعياط وحب وقالت انت كويس يا بابا مالك..سعيد ضميره عذبه وكأن نفسه يغفر ذنوبه قبل ما يحصله حاجه وقال أنا كويس يا بنتي اهدي بس عايزه


 اقولك علي حاجه مهمه اسمعي لو حصلي حاجه نصيبك كله موجود والورث كله ليكي كتبته باسمك ..حياه بدموع متقولش كدا يا بابا هتبقا فل والله ..سعيد بتعب اسمعيني خليكي مع ابن عمك ده اللي هيحميكي لأن مش ضامن مراتي وعايز اغفر ذنوبي وتسامحيني علي اني اهملتك معاها حقك عليا يا بنتي ..حياه باست أيده وقالت أن


 مسمحاك والله إن شاء لله تطلع كويس .. العسكري بجمود يلا الزياره خلصت حياه قامت بدموع ومعتز كان مستنيها قدام الاوضه بيحر*ق في سجاير بص عليها بجمود وقال خلصتي هزت راسها وقالت اها بالله عليك يا معتز نزل القضيه وافرج عنه معتز ببرود ومسك ايديها وقال طب يلا وبعدين مشيوا ورمي السجاير ودخلوا العربيه واتحركوا معتز فضل ماشي فجاه أثناء وهو بيسوق شم حر*يقه


 جامده معتز استغرب وحياه تعبت من الريحه وقالت اى الريحه دي في ريحه حر*يق معتز حاول يتجاهل ده بس الريحه بتكتر اكتر معتز كان عاوز يوقف العربيه بس الفرامل سايبه والعربيه مش عايزه تقف معتز اتوتر من نتيجه السرعه ومش عارف يتحكم في الفرامل حياه خافت وقالت وقف العربيههه معتز بقلق مش عارف اهدي استني .. حياه بخوف يعني اييي !!! وبعدين حست بضيق من الدخان وفضلت تكح وقالت مش قادره معتز فتح الشباك واتصدم لما شاف النا*ر تحت العربيه وفي نفس الوقت حياه صوتت جامد وقالت العربيييه بتولععع معتزززز حاااسب بص معتز واتفاجي ووووو 

يتبع

مجمع الرواية من هنا

رواية عاد من حيث أتي الفصل التاسع 9 من هنا


Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات