رواية عشقتها بلا اختيار الفصل السادس 6 بقلم نجلاء عبد الظاهر
رواية عشقتها بلا اختيار بقلم نجلاء عبد الظاهر
رواية عشقتها بلا اختيار |
رواية عشقتها بلا اختيار الفصل السادس 6
ادهم شال فيروز بسرعه وهو بيسب في مجدي
ادهم اتصل بدكتورة وجت كشفت علي فيروز
الدكتورة : حضرتك هي اغمي عليها من الخوف والتوتر بس شوية كده وهتفوق
ادهم براحة : تمام اتفضلي وووصل الدكتورة
ادهم بص لمجدي الي ع ارض ووشو فيه دم بسبب ضر*ب ادهم ليه
ادهم سحبو من علي الارض وخرجوا تحت في الصالة
ريم بخوف وجريت علي مجدي :اخويا انت عملت اي ف اخويا ي ادهم
صبري بفزع : في اي يابني
ادهم بصوت جهوري : الحيوان ده نط من بلكونة اوضتي ودخل ونا ف الحمام ومسك ايد مراتي وعايز يتعدي حدوده معاها
ريم بنفي :لاء ي ادهم تلاقي مراتك هي الي عرضت نفسها عليه
ادهم وضر*بها ب القلم :اخرسي
ريم حطت ايديها علي خدها مكان القلم :انت من أمتي وبقيت بتمد ايدك عليا كده
ادهم بغضب : من دلوقتي لما تغلطي ف مراتي وقدامي يبقي اكسرلك عضمك ده اولا ثانيا اخوكي الي انسان مريض شايف واحدة متجوزة وهو ياعيني لسه ملقاش البت الي يتجوزها وقال يتعدي علي مراتي بقا
صبري بهدوء :اهدي ي ادهم وخلاص انت اخدت حقك اهو
ادهم بخبث :لا لسه مخدتش حقي ده كل ده قرصة ودن
ريم بخوف ع اخوها :هتعمل اي والله ي ادهم لو جيت جنب اخويا ل
قاطعها ادهم :ايوا هتعملي اي
ريم :هقول ل بابي ويحبسك
ادهم بضحك :بابي الي انا مخليه ف مكان لا انتي ولا هو تحلمو بيه صح طب تركني انتي ع جنب كده عشان لسه حسابي معاكي مبدأش
صبري بقلق :عشان خاطري ي ادهم سيبو وهو عمره ما هيفكر يقرب منها تاني
ادهم بعصبية: عشان لو قرب منها فيها موته ي بابا
طلع ادهم ع أوضته لقي فيروز بتفتح عينيها
فيروز بتعب :اه هو حصل اي ي ادهم
ادهم بحنان :محصلش حاجة ي حبيبتي وباس رأسها
فيروز افتكرت لما فضل يضرب في مجدي ومجدي حاول يلمسها وعيطت
ادهم أخدها ف حضنو بحنيه :بس ي حبيبتي اهدي انتي ف ٱمان ومحدش يقدر يقربلك تاني
فيروز بشهقة : انا خوفت منو لأن عايز يلمسني بالعافية
ادهم كز علي سنانو بغضب : خلاص ي فيروز انسي انا سوتلك بوشو الاسفلت والله
فيروز هزت راسها وهي ف حضنو
ادهم طلع وشها وكان محمر وشكلها جميل وعيونها البريئة شكلها آثر فيه وباسها بحب
فيروز استجابت معاه لانها حاسة بأمان معاه
وبعد شوية فيروز نايمة ع صدر ادهم الي كان بيفكر ف الي حصل مثلا تكون خطة من مجدي وريم بس نفي الفكرة لأن ريم متوصلش للدرجة دي وادهم بص ل فيروز الي في حضنه وضمها ليه اوي ونام بتعب من التفكير
ريم بزهق : اووف هو علطول كده ف اوضته
ريم جاتلها فكرة وقررت تعملها
ريم رايحة اوضة ادهم وبتحاول تفتح الباب لاكن مش بيفتح لانه مقفول ب المفتاح
ريم بتأفف : قفلوا ب المفتاح ماشي ي ادهم
تاني يوم صحي ادهم وقام يستحمي وطلع كانت فيروز صحيت
ادهم بابتسامة :صباح الخير
فيروز بحب : صباح النور
ادهم بحب :ادخلي استحمي عشان ننزل نفطر
وفيروز قامت من علي السرير ودخلت تستحمي وطلعت لابست عباية بيضاء جميلة مطرزة وعليها طرحة بيضاء
ادهم بكل مرة بينبهر ب شكلها وحاببها ومش شايف غيرها
(اجمل ما رآيت عيني )..
مجدي كان قاعد ع الفطار وريم جنبه وصبري علي رأس الطاولة
ادهم جنب فيروز
ريم بوقاحة : انت كنت قافل باب الاوضة ب المفتاح لي ي ادهم ؟
صبري اتصدم من وقاحتها
ومجدي ضحك ضحكة استهزاء
ادهم ببرود : واحد ومعاه مراته ياعني هيسيب باب الاوضة مفتوح وبعدين انتي مالك اصلا وعرفتي منين اني قافلة
ريم ببراءة :اصلي جيت افتح الباب عشان اكلمك ولقيته مقفول
ادهم باستفزاز :شوفتي اهي حركة قلة ذوق انك تخشي تفتحي علطول مش تخبطي وده يعلمني اني اقفل باب الاوضة بتاعي علطول
ريم بخبث ل مجدي ف اوضتها :بقولك اي اعتقد ادهم نازل انهرضة بليل عشان عنده شغل ف نعمل الخطة انهرضة
مجدي :ماشي تمام ي قمر
ادهم نزل وريم قالت لل خدامة تعمل عصير ل فيروز وحطت ل فيروز في الكوباية منوم
اول ما فيروز نامت مجدي جه بسرعه شالها وطالعها اوضتها
(صبري نايم يجدعان )
وبعديها ريم طلعت مع اخوها ومجدي قلع التيشيرت بتاعه وريم عملت كده ل فيروز ومجدي كان بيمثل انو كان معاها
وبعد شوية ادهم جه من الشغل وطلع اوضته ودخل اتصدم لما لقي فيروز في حضن مجدي وبشكل ده
ادهم بغضب : فيروز
فيروز بصدمة
يتبعع...
الحلقه 6
رواية عشقتها بلا اختيار الفصل السابع 7 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية عشقتها بلا اختيار)