رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريتاج محمد
رواية أخرجتنى من الظلام بقلم ريتاج محمد
رواية أخرجتنى من الظلام |
رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الرابع عشر 14
غيث !
غيث عامل ايه هو فين ؟
الممرضة مفهمتهاش
فمليكه سألتها بالتركي
والممرضة قالتلها ان حالته مش احسن حاجه وهو دلوقت في العناية
مليكة قالت ودماغها تقيله: انا عايزة اشوفه
وديني اشوفة
انا حالتي مش خطيرة اوي زيه
الممرضة بنفي: ما بقدر مستحيل
مليكةة:هو ايه الي مستحيل
عايزة اتطمن عليه
الممرضة:انتي هلّا تعبانه بس تتشافى بإذن الله
بنوديكي لزوجك
هلّا بس إرتاحي
لإنو كمان هوِ ما فاق
بس يفيق بقلك تمام
وخرجت
ومليكه رجعت راسها لورا وهي بتفكر في غيث وحالته دلوقت وبتدعى ربنا انه يشفية وانه ميصيبهوش اي مكروة
عند رسلان
كان روح البيت وهو باله مشغول على مليكه اوي
فمسك موبايله ورن عليها
عند مليكه الممرضة دخلت عليها وهي بتسألها لو الموبايل الي فإيديها دا بتاعها عشان بيرن بقاله كتير
مليكه قالتلها ايوة واخدته منها وردت على رسلان
رسلتن بزعيق:كل دة عقبال ماتردي
بقالي ازيد من خمس ساعات عمال برن عليكي
وانتي بااااردة كدة
مليكه راسها وجعتها من صوته العالى
فقالت بخفوت و وجع وهي ماسكه راسها بيإدها : في أي يارسلان بتزعق ليه ؟
رسلان بزعيق :بزعق ليه
عشان في عيلة مش راضية ترد على تليفونها ومخلياني هتتجنن
ووقفت يومي كله عشانها
مليكه تأوهت من دماغها بصوت عالي
رسلان باستغراب:مالك ؟
مليكه بتعب :دماغي شدت عليا
رسلان بقلق:شدت عليكي ليه؟
مليكه بأختصار وهي مش قادرة تتكلم:انا لسة طالع من العمليات يارسلان مبقلييش ساعه
رسلان بصدمه:عمليات!
عمليات ايه يامليكه
ايه الي حصل
مليكه بتعب:عملت حادثه
بقولك ايه سلام انا مش قادرة اتكلم
رسلان وهو قلقان عليها :انا هحجز أقرب طيارة واجيلك سلام
عند مليكه بعد ما قفل:اوف يارسلان صدعتني اكتر ما مصدعه
وهتيجي وتاخدني ياربييي مهو دا الي ناقص
يارب ما يلاقي تذكرة
ورجعت راسها على ورا براحه خالص ونامت
بعد اربع ساعات صحيت وهي حاسه بوجع جامد
دخلت الممرضة وادتها اكل وشربتها الدوا
وكانت خارجه
مليكه :لو سمحتي هو غيث عامل ايه دلوقتي ؟
الممرضة ببسمه: فاق وحالته مستقرة وهلّا الطبيب بيكشف علية ومنشوف اذا صارت صحته حلوة منيحع بيودونه على غرفة عادية
لو لا راح يخلوة بالعناية اربع وعشرين ساعه
بس اتطمني باين مؤشراته كتير حلوة
وراح يروح على غرفة عادية
مليكه بتعب:يارب
بقولك ابقى روحي شقري علية وطمنيني كل شوية
اماءت ليها الممرضة
وخرجت
ورجعتلها بعد نص ساعه وهي بتقول :هو هلّا صار بخير ونقلوة عغرفة عادية مليكه وهي بتحاول تقوم :طيب اسنديني اروحله
الممرضة منعتها وهي بتقول:ما يص ما ينفع لساتو جرحك ما طاب
لو سمحتي خليكي
مليكه بعند:لابعدين انتي لسة مدياني مسكن ومش حاسة بحاجه
الممرضة :يعني مارح ترجعي عن قرارك؟
مليكه:لا ولو مسندتنيش هقوم لوحدي
الممرضة هزت راسها بقلة حيله وقالتلها:لكا خليكي هو بس خمس دقايق بجيبلك كرسي بعجل
وأجي
وفعلا راحت جابت كرسي متحرك ورجعت لمليكه وساعدتها تقعد علية وودتها عند اوضة غيث وسابت مليكه تدخل هي
دخلت مليكه عند غيث الي كان عاري الصدر ولافين جرحه ودراعه ملفوف ورجله ببسب انها كانت مفتوحه وراسه بصتله كتير وانفجرت في الضحك وهي بتقول :يخربيت شكلك محتاج تتصور
غيث فتح عينه وبصلها وجابها من فوق لتحت وقال ببسمه : ما بلاش انتي بشكلك دة
مليكه وهي بتبص على نفسها
كانت رجليها متجبسه وراسها ملفوفه ودراعها عشان متخيط
قالت بتكبر:مالي يعنيا
غيث ببسمه:قمر
مليكه اتكسفت
غيث بضحك: وش كسوف أنتي اوي
تعالى تعالى اما اقولك حاجه
مليكه بتضييق عين: عايزني اجي ليه عايز مني ايه ؟
غيث بغيظ:هعوز منك ايه يامعفنه انتي
متيجي
مليكه :هووف طب وزقت الكرسي وراحتله
غيث :قربي اكتر
مليكه :لا بقولك ايه انا عارفة الحركات دي انا بقولك اهو
غيث بضيق:يبنتي ماتقربي هو انا هاكلك
مليكه قربت وقالت:قربت هو انجز قول في أيه
عشان دماغي بدأت توجعني
غيث ببسمه: مش هتزعقى
مليكه بضيق:ياصبر أيوب يارب ،لا مش هزعق
غيث ببسمه وهو مترقب رأكشناتها :احم انا رديتك لعصمتي
مليكه بصتله بوش خالي
بعدين انفجرت في الضحك وهي بتضربة على دراعه بهزار
غيث بألم: ااااااه
مليكه ببسمه سماجه :يبني والله هزارك الايام دي بقى تقيل اوي
مرة عايز تموتني غرقانه ومرة عايز تموتني مجلوطه متهزرش معايا تاني
غيث بألم: ياجموسة بتضربيني على مكان الجرح
بعدين انا مش بهزر
انا رديتك بجد
مليكه قربت منه بشر وحطت ايدها السليمه على رقبته وكانت قريبة اوي منه وهي بتقول :سمعني بقى كدة تاني عملت ايه
غيث ببسمه وهو بيقول ببطئ: ر د ي ت ك لعصمتي
مليكة ضغطت على رقبته بس براحه وهي بتقول بتحذير:متخلنيش اتهور على اهلك
هو اي الي رديتك دي انت ازاي تعمل كدة
غيث :علفكرة مش من دلوقت
انا ردك بقالي فترة
امال كنت بتعامل معاكي بأريحية كدة لية
مليكه بصدمه وغيظ:كمااااااان
اتاررريك سوسة
ولاااا طلقني يلا انا مش عايزة ابقى متجوزة انا راضية بمطلقة بس متجوزة لاا ابسليوتلي
يحبيبي
غيث :حبيبي طالعه من بوقك زي العسل
مليكه بقرف:اصطاد في المايه العكرة اصطاد
دنت سمج
غيث وهو قاصد ينقطها : سمج طالعه سكر من بوقك
يمراتي ياعسل انتي
مليكه بعصبية:انت هتخيب ولا ايه ياض
متلم نفسك
غيث بضحك:منا لامم نفسي اهو
بقولك ايه متجيبي بوسة يعني بما انك مراتي
مليكه بغضب:اقسم بالله هلطشك بالقلم ومش هراعي انك متزفت تعبان
غيث وهو قاصد يغيظها:اي حاجه مقبولة منك يمرااااا..... ااااه
قالها لمت مليكه ضربته بعصبية على جرح صدرة
غيث وشة قلب وبان علية التعب والتألم
حط ايدة مكان الجرح يحاول يخفف الألم
مليكه بندم :انا انا آسفة والله مكنتش اقصد اني اضربك في الجرح بس انت الي عصبتني
غيث بتعب وصدرة بيعلى ويهبط جامد:خلاص
روحي اوضتك
مليكه بدموع وهي شايفاة بيتوجع:انا آسفة والله مكنتش اقصد والله وريني كدة
وكانت هتحط ايدها عالجرح غيث مسك ايدها
وخفى المه ببراعه وقال ببسمه مصتنعه:خلاص مفيش
الوجع راح ماتقلقيش
مليكه بفرح:بجد راح
غيث ببسمه مصطنعه:اه
مليكه قربت نفسها منه وحضنته بأسف
وهي بتقول بندم:بجد انا آسفة والله
انا حمارة عشان مخدتش بالي
معلش متزعلش
غيث بألم بس ابتسم وقال:وهو بعد الحضن دا هحس بوجع برضو
بعدين انتي جاية تحضنيني وانا تعبان مكانتش تيجي منك غير دلوقت
روحي يامليكه ربنا يهديكي اوضتك مش هتبقى انتي والجرح عليا
مليكه بخجل:مهو انا حضنتك دلوقتي عشان انا غلطت وبعدين مراتك ف عادي وكدة
لكن قبل كدة لا انت فاهم
غيث ببسمه وتناسى ألمه:يعني انتي مش زعلانه انك مراتي؟
مليكه:.....يتبع
#اخرجتني_من_الظلام
#ريتاج_محمد
تفاعل بقى عشان الي جاي 😍❤️🔥♥️♥️♥️
رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الخامس عشر 15 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية أخرجتنى من الظلام)