📁

رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد

رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد

رواية أخرجتنى من الظلام بقلم ريتاج محمد

رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد
رواية أخرجتنى من الظلام


رواية أخرجتنى من الظلام الفصل الخامس عشر 15


غيث ببسمه وتناسى ألمه:يعني انتي مش زعلانه انك مراتي؟ 

مليكه بضحك :هو انت صدقت يلا اني مراتك 

ولا ايه هو ايه الي رديتك لعصمتى 

وانا مليش عدة اصلا ياغبي 

غيث بصدمه:اه صح 

طب والحضن الي حضنتهولي ومراتك و...

مليكه بضحك: بجاريك يا اهبل 

بعدين دا حضن برئ لله 

بس ايه رأيك تقمصت الدور انا صح 

غيث بغباء:وانا اقول مالها مقامتش تجيب حاجه ترقعني بيها ليه 

اتاريكي سهونه

مليكه بفخر:عيب عليك 

وكمل وهي بتمسكه من ودنه جامد : بعدين ايه بقى الي كنت بتعامل معاكي بأريحية عشان كدة 

انا امتى يلا سيبتك تتعامل معايا بأريحية 

غيث بألم:اااه ياغبية كان قصدي عالفطار والغدا وكدة ولما وديتك المستشفى 

ولما حجزتلك الاوضة 

مليكه سابته وقالت :امم بحسب 

وكملت وهي بتمشي ناحيه باب الاوضة 

يلا انا ماشية بقى يا هه طليقي 

ابقى عيش احلام العصر مع نفسك 

سلاموز ياروش 

خرجت وغيث قال بغيظ:ياقادرة 

ااااة ايدا انا صدري شد تاني لية

ماكنا ماشيين كويس 

رجع راسة على ورا وقال بسرحان: دلوقتي طليقك اة 

بس صدقيني الاسبوع دا مش هيكمَل الا وانتي في بيتي وعلى اسمي يامليكه 


عند مليكه راحت اوضتها والممرضة جت وساعدتها تقعد عالسرير 

ومشيت 

ومليكه وفردت نفسها وهي بتقول بسخرية:قال مراتك قال بلا غم هو انا ناقصة 

اشحال مش حمل حياة العزوبية هستحمل عش الزوجية ، وكملت ببسمه ،

لا لا بس كنت هايله في التمثيل الله عليا بجد 

انا اصلا مكاني مش هنا 

انا مكاني كان المفروض يبقى قدام كاميرة التصوير 

ههههه لا بس دخلت علية قال مراته قال

جت تنام على جنبها دماغها وجعتها جامد فأتعدلت وهي بتقول بضيق:ادي اخرة الي يجيب في سيرة عالم غم 


عند رسلان كان بيلبس لأن معاد الطيارة بعد ساعه 

لانه بعد ماقفل مع مليكه حجز تذكرة على طول 

وعدى من ساعتها حوالي خمس ساعات 

والطيارة بعد ساعه 

خرج برا الفيلا وركب عربيته وراح عالمطار 

واستنى الطيارة 

وهو مقرر انه مش هيقول لأبوة وأمة عشان ميتخضوش 

واستني لحد ما بدأوا ينادوا عالركاب

وطلع ركب الطيارة 


في مكان اول مرة نروحه في كندة 

وخاصتنا عند رائد "صاحب غيث وابن خالة مليكه"

في بيته كان قاعد بيتمرن

ضغط وهو بيقول بينه وبين نفسه:خلاص هانت زمانهم نزلوا مصر وهيمسكوهم هناك 

وانا بقى اخلص

من ام التمثيلية دي

وبدأ يفتكر 


"الحكاية ابتدت لما 

العصابه الي هجموا على أصحاب غيث زمان وق$تلوهم 

و هربوا لبرا مصر في كندا 

ورائد اتبعت لكندا هناك عشان يراقبهم

وفضلوا مستينهم ينزلوا مصر بعدها بكام يوم ويمسكوهم هناك بس مش دا الي حصل 

فقرروا يلعبوا معاهم لعبه ان غيث" الي هو كان مصدر رئيسي فم$وت كتير من العصابة "

اتعمى وهو ف المهمة

واتقاعد وبقى خارج العمل 

وعرفوا بعدها انهم مراقبين تليفوناتهم ومراقبينهم هما شخصيا 

فعشان كدة غيث مكانش قايل لأمه ولا ابوة 

عشان العصابة متشكش في حاجه

وعشان كدة رائد لما كان بيكلم غيث كان بيكلمه على أنه أعمى وكان بيحاول 

يقنعه يعمل العملية 

وكانوا بيراقبوهم وهما فاكرين ان غيث بقى فريسة سهلة بما انه بقى اعمى 

لكن الي ميعرفهوش ان رائد كان هناك بيراقبهم وكل فترة والتانية كان بيخلص على جزء من العصابة بطريقة مفاجئة بحيث ميعرفوش مين الي عمل كدة 

وفضلوا عالحال دا لمدة طويلة 

لحد ما قررت العصابة تنزل مصر 

او دا الي كانوا فاكرينه

وغيث فكر ان بما انهم هيمسكوهم في مصر وهو مش هيبقى لية دور في الموضوع دا 

فيروح تركيا زي ما ابوة طلب منه 

لكن ميعرفش انه هو الهدف الأساسي من نزولهم مصر اصلا 

وراحوا وراه تركيا بعد ما اكتشفوا انه مش أعمى وأنهم طلعوا مغفلين

وطبعا غيث كان مفهم الكل انه خارج عن العمل حتى مروان 

لحد ما هجموا عليهم في الطريق

بس طبعا لسة المعلومات دي موصلتلهمش انهم هجموا على غيث ومليكه "


 قام رائد وهو بيحرك رقبته يمين وشمال  وراح ناحية المطبخ وصب كوباية لبن وطقش عليها بيضة 

وقلبها بمعقلة وشربها كلها على بق واحد 

وقال وهو بيحط الكوباية عالرخامه :يارب توب علينا من ام الهباب دا 

وطلع اوضته اخد دوش وغير هدومه  

ومدد عالسرير وهو بيبص لصورة ملك الي معلقها عالحيطه وبيقول ببسمه وهيام:هييح امتى بقى اخلص من الي انا فية واجي اتقدملك بس 

ياااه لو مكنتش في مهمة كل الوقت دا 

كان زمانك في بيتي دلوقت  اما اشوف آخر أخبارها ايه 

مسك موبايلة وفتح الفيس على صفحتها 

وكان مبتسم بس ابتسامته اختفت 

لما قرأ اخر بوست هي منزلاة والي كان عبارة عن "الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات

' قرينا الفاتحه ' 

وعامله منشن لشخص 

رائد الموبايل وقع من ايدة وهو مصدوم 

يعني ايه اتقرت فتحتها 

دا بقالوا خمس سنين بيحب فيها في الخفى

لا بيحب ايه دا بيعشقها

وكلم ابوها كذا مرة قالوا بعد المهمة ابقى تعالى  

ودلوقتي هي مقري فتحتها على واحد تاني 

دمعه نزلت من عينه من غير مايحس على حب عمرة الي طار فلحظة 

......يتبع 


#اخرجتني_من_الظلام 

#باقي_البارت_الثاني_عشر 

#ريتاج_محمد 

تفاعل بقى عشان الي جاي😍❤️‍🔥♥️♥️♥️


رواية أخرجتنى من الظلام الفصل السادس عشر 16 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية أخرجتنى من الظلام)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات