رواية جنون العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا عبد الله
رواية جنون العشق بقلم دينا عبد الله
رواية جنون العشق |
رواية جنون العشق الفصل السابع عشر 17
انصدمت جوري مكنتش تتخيل ان ياسين هيعمل كدا... مسك ايدها بحب وحزن وقال: ارجوكي قوليلي الصراحه... من غير كدب انتي بتحبيه
بصتله جوري شويه بعدين قالت بحزن: بص يا كريم عشان ابقا صريحه معاك..... انا فعلا كان عندي مشاعر اتجاه ياسين... بس اكتشفت اني كنت مخدوعه فيه.... بس صدقني من اول ما شوفتك حياتي اتغيرت ومستحيل ارجع افكر في ياسين تاني
بصلها كريم وهوا حاسس بصدق في كلامها وقال: يعني مش هتيجي في يوم تسبيني و تروحيله
جوري بسرعه: مستحيل طبعا... دا كفايا حبك و اهتمامك بيا و بـ ماما وعيلتك طيبه اوي وماما مبسوطه معاهم
كريم: وانتي..... مبسوطه
جوري: عمري في حياتي ما كنت مبسوطه غير لما دخلت انت حياتي
ابتسم كريم بتلقائيه وقال: كلامك ريحني اوي وخلاني مطمن انك مستحيل تسبيني
جوري: وانا معاك بحس بـ امان راحه عمري ما حسيتها قبل كده... وببقا مطمنه من وجودك جنبي
غمز كريم وقال بابتسامة: محنا بنعرف نتكلم اهو اومال طول الوقت ساكته ليه
خجلت جوري اوي... رف كريم ايدها وباسها بحب وقال: طول منا عايش هحقق لك كل اللي تتمنيه
بصتله جوري بشده وهيا شايفه الحب والصدق في عينيه
كريم: انا بحبك اوى
اتكسفت وسحبت ايدها وبصت بعيد و خدودها وردت من خجلها.... بصلها بتوهان في جمالها وقال: بتبقي حلوه اوي وانتي مكسوفه كدا
قامت وقال بخجل مفرط: ماما بتنادي عليا
وكانت لسه هتمشي سحبها من ايديها لحضنه... بصتله جوري بصدمه بصلها بابتسامة جميله وقال: عايزه اسمعها منك
جوري بخجل: تسمع اي
كريم: انتي عارفه كويس انا اقصد ايه
بصت بعيد بخجل مفرط.... بصلها وضحك وقال: هيا صعبه للدرجادي
بعدت عنه بسرعه وجريت دخلت جوه بص كريم لطيفها وهوا بيضحك وقال: ماشي من حق الجميل يعمل اللي هوا عايزه واحنا نستناه
..................
تاني يوم
نزلت كريمه مع غاده المطعم فتحوه وبدأو شغل فيه مع كام مساعد معاهم..... بعد ما خلصو كل حاجه بداو يستقبلو الزباين و الطلبات ولانه كان مطعم معروف قبل كده ف الناس بدأت تروحله... وكانو مبسوطين اوي
عند رهف
حكالها وليد علي اللي حصل في القسم
رهف بصدمه: مش مصدقه جمال يعمل كده... دا كان بيعتبره اخوه.... و ازاي رقيه تعمل كده
وليد: انتي تعرفي مراته
رهف: كانت احيانا بتجيله الشركه.... اصدمت اوي بصراحه.... هوا اكيد طلقها
وليد: مستحيل يكون لسه مخليها علي زمته بعد اللي عملته معاه هيا و صاحبه
رهف بحزن علي باسل: مع انه شخص طيب اوي ميستهلش اللي بيحصل معاه
وليد بمكر: بتحبيه
بصتله رهف بشده بعدين قالت بتوتر: بحبه انا... لا ابدا
وليد بغمزه: عليا انا برضو انا ابوكي وعارفك كويس ومن بصه في عينك اعرف عنك كل حاجه
رهف بحزن: حتي لو بحبه هستفيد اي ولا حاجه
وليد: وبتقولي ليه كده مراته وطلقها وهوا بيقف جنبك و بيساعدك وربنا قادر يجمع القلوب ببعضيها
رهف بحزن: مش عايزه اتشعلق بـ حبال دايبه وفي الاخر اقع علي جدور رقبتي
وليد: قولي يارب انتي بس واللي فيه الخير يقدمه ربنا
رهف: يارب
...............
جي اليوم اللي الكل مستنيه... حفلة خطوبة جوري و كريم... كريم عمل الحفله في قاعه كبيره وكانت حفله متكله اللي يشوفها يقول حفلة زفاف مش خطوبه
كان في ناس كتير حاضره الحفل ومنهم ناس كبار و معروفين اصدقاء فوزي.. كان واقف كريم مع صحابه وكان لابس بدله شيك وهما بيباركوله وهوا بيبص علي ساعته مستني جوري بفراغ الصبر
جات كريمه وكانت ماسكه بنتها جوري وكانت لابسه فستان سواريه دهبي و راقي وكانت محجبه كانت قمه في الجمال
بصلها كريم بابتسامة وهوا تايه في جمالها... سبتها كريمه قدام كريم وراحت وقفت جنب غاده
جوري وهيا بتبص للمكان بدهشه: ليه كل ده يا كريم مكنش في داعي لدا كله
مسك ايديها بحب وقال: دي اقل حاجه اعملها لـ احلي واجمل و ارق بنت شفتها في حياتي
جوري بابتسامة: اومال يوم فرحنا هتعمل ايه لما الخطوبه كدا
كريم بابتسامة: هتبقي اكبر وافخم من كده
جوري: صدقني مكنش فيه داعي
كريم بغمزه: بس انتي حلوه اوى اوى اوى النهارده
اتكسفت وقالت: يعني باقي الايام كنت وحشه
كريم: ازاي لا طبعا كنتي حلوه بس النهارده حلاوتك ذايده
جوري بابتسامة وخجل: وانت كمان شكلك شيك و حلو
كريم بابتسامة: بجد يعني حلو
هزت راسها بابتسامة وخجل بصلها بحب شديد بعدين قال: عندي مفاجأه ليكي النهارده
جوري بدهشه: مفاجأه.... كفايا كل اللي انت عملته مفاجأه اي تاني
كريم: استني بس شويه و هتعرفي بعدين كل ده قليل عليكي انتي تستاهلي اكتر من كده
جوري بحب وابتسامه: بجد شكرا.... انت عملت لي حاجات انا عمري ما كنت احلم حتي بيها
كريم: طول منا عايش هعملك اكتر من كده و هحاول اخليكي سعيده بقية عمرك
دخل باسل الحفله بعد ما طلبت جوري من كريم انه يعزمه يحضر الحفله.... قرب باسل منهم وبصلهم بفرحه وحب وقال: الف مبروك
حضنو هما الاتنين وكانو مبسوطين من وجوده.... بس برغم سعادة جوري الا انها من جواها قلقانه وخايفه انه يحصل معاهم اي حاجه تبوظ لهم اليوم
بدأت الموسيقي وبدأ كريم يرقص مع جوري علي موسيقي هاديه.... وكانت كريمه بتبص لبنتها وعيونها مليانه دموع من فرحتها لبنتها
بعد ما خلصو رقص... خد كريم المكرفون وقال وهوا بيبص علي جوري وقال بابتسامة: النهارده انا مبسوط جدا لسببين اول حاجه خطوبتي من اجمل واحده في الكون كله... تاني حاجه بقا عشان زي النهارده اتولدت فيه احلي واجمل بنت في الدنيا.... عيد ميلاد حبيبتي جوري
بصتله جوري بشده و عيونها بتلمع ومش قادره تصدق الفرحه اللي هيا فيها.... شافت النادل وهوا داخل بـ تورته كبيره وعليها اسمها
دموعها نزلت بفرحه كبيره ومكنتش مصدقه نفسها... بصت لـ كريم بصلها بحب وقال: كل سنه وانتي طيبه وعقبال مليون سنه يارب
حضنته بتلقائيه وقالت: انا بحبك اوى
بصلها بشده اخيرا قالتها بعدها عنه وبص في عيونها وقال: قوليها تاني كده
جوري بخجل مفرط: انا بحبك اوى
شالها بفرحه وبدأ يلف بيها.... سقف لهم كل الحاضرين بفرحه
نزلها بصت جوري علي الكل بخجل... مسك ايدها وبدأ يقطع التورته... وأكلها بايده وهيا كمان
كانت حاسه بفرحه كبيره.... فرحه وسعاده وكانت خايفه من الفرحه الكبيره دي يحصل وراها حاجه يقلب الاحداث و خصوصا اختفاء ياسين اللي مخليها قلقانه وخايفه اكتر
جاءت لحظة تلبيس الدبل.... رفعت جوري ايدها مسكها كريم وكان لسه هيلبسها الدبله لكن فجأه النور اتقطع وبقت القاعه كلها ضلمه
استغرب الجميع... كان كريم لسه ماسك ايد جوري وكان حاسس برعشة ايدها من خوفها وفجأه ايدها اتسحبت منه وسمع صوت صراخاها
كريم بخوف شديد:جوري....
النور رجع بس الكل كان مصدوم من اختفاء جوري وقعت الدبله من ايده وهوا حاسس بخوف شديد عليها... بص بعنيه في القاعه كلها وهوا بيدور عليها...... خافت كريمه علي بنتها ومن فرط خوفها وقعت مغشياً عليها.... جري باسل وغاده عليها بلهفه وخوف.....طلع كريم من القاعه عشان يدور عليها و فوزي جري وراه..............
#يتبع
#روايه_جنون_العشق
#الفصل_السابع_عشر
#بقلمي_دينا_عبدالله
رواية جنون العشق الفصل الثامن عشر 18 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية جنون العشق)