📁

رواية جنون العشق الفصل الأول 1 بقلم دينا عبد الله

 رواية جنون العشق الفصل الأول 1 بقلم دينا عبد الله

رواية جنون العشق بقلم دينا عبد الله

رواية جنون العشق الفصل الأول 1 بقلم دينا عبد الله
رواية جنون العشق


رواية جنون العشق الفصل الأول 1


كانت واقفه في المطبخ بتقلب الاكل وفي ايديها كتاب بتذاكر فيه ومش واخده بالها من الشخص اللي واقف علي باب المطبخ وبيبصلها من فوق لتحت بنظرات قذ*ره 

لحد ما حست بيه و بصت عليه قفلت الكتاب وقالت: ياسين.. اقصد ياسين بيه محتاج حاجه 

ياسين: اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي اوضتي 

هزت راسها بابتسامة بريئه... بصلها ومشي طلع اوضته... شويه وخبط الباب سمح لها ياسين بالدخول 

دخلت وحطت القهوه علي الترابيزه وبصتله وقالت ببرائه وخجل: محتاج حاجه تانيه 

استغربت لما ياسين قفل باب الاوضه اتوترت وقالت: انت قفلت الباب ليه

ياسين! اي خايفه مني 

جوري بتوتر وبعض الخوف: لا بس ممكن تفتح الباب عشان امشي الاكل علي النار وماما مش هنا 

قرب منها بخطوات بطيئه رجعت جوري لورا بخوف... مسك ايديها فحس برعشتها و خوفها منه 

ابتسم ابتسامه مجهوله وقال: متخافيش مش هعملك حاجه 

خدها قعدها جنبه علي الكنبه... اتوترت جوري من قربه الشديد منها... بعدت عنه وخلت في مسافه بينهم وقالت بخجل: مينفعش اقعد هنا لازم امشي 

كانت لسه هتقوم بس سحبها من ايدها قعدها تاني وقال: مينفعش ليه مش صحاب ولا ايه 

بصتله بشده وقالت: انا وانت صحاب

ياسين: ومنكنش صحاب ليه 

جوري بتوتر: يعني واحد زيك هيصاحب خدامه زيي ليه 

ياسين: انتي مش خدامه انتي هنا بتساعدي والدتك مش اكتر وبعدين احنا نعرف بعض من زمان اوي ومن واحنا صغيرين صح

جوري بتوتر وخجل: صح 

قرب منها اكتر وحط ايده علي كتفها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: يبقي مفيش داعي انك تخافي مني 

بحلقت عينيها بصدمه لما حست بايده بتنزل علي ضهرها وهوا بيلمسها بقذ*اره 

كانت هتقوم بس مسكها من وسطها جامد دفن وشه في عنقها وهمس في ودنها بنبره مثيره ليضعفها: قولتلك متخافيش 

اتجمعت الدموع في عنيها بصدمه ذادت صدمتها فيه لما لقيته حد ايده التانيه علي ركبتها و بيلمسها بجرئه و وقاحه قامت بسرعه فتحت الباب وخرجت ودموعها بتنزل علي خدها بغزاره هوا ازاي فكر فيها بالطريقة دي 

بص لطيفها وهوا بيبتسم بمكر و رغبـ ته فيها ذادت 


**********


نزلت جوري المطبخ وهيا بتنهد جامد وبتاخد نفسها بصعوبه و دموعها علي خدها 

جوري بدموع وكسره: ليه يا ياسين ليه تفكر فيا كده 

دخلت والدتها كريمه وانصدمت لما شافت بنتها بتبكي حطت الطلبات علي رخامة المطبخ وجريت عليها وقالت بلهفه وخوف: مالك يا جوري حصلك حاجه بتعيطي ليه 

مسحت جوري دموعها وقالت بابتسامة تخفي حزنها وقالت: مفيش حاجه متقلقيش

كريمه بقلق: اومال بتعيطي ليه 

جوري: اتلسعت من الحله كانت سخنه شويه 

اتنهد كريمه وقالت: طيب مش تاخدي بالك..انتي كويسه طيب 

جوري وهيا بطمنها: انا كويسه اطمني 


********

بعد ايام وكانت جوري بتحاول تجاهل ياسين ومش بتطلع من الاوضه اللي بتنام فيها هيا ومامتها غير وقت الضروره ولما بتروح الجامعه 


كانت قاعده في الاوضه وبتذاكر وهيا مندمجه جدا.... انفزعت لما حست بايد بتلف حول خصرها وقفت بسرعه بصت وانصدمت لما لقيت ياسين اللي كان واقف و بيبصلها بشهـ وه 

جوري بغضب ودموع: انت بتعمل ايه هنا امشي اطلع بره 

ياسين برغـ به فيها: مش هطلع غير لما اخد اللي انا عايزه 

جوري بخوف ودموع: انت عايز مني اي

ياسين: انتي عارفه كويس انا عايز ايه

جوري بغضب ودموع: انت ازاي تفكر فيا بالطريقه دي 

ياسين وهوا بيقرب منها: مش انتي بتحبيني 

بصتله جوري بشده هوا عرف ازاي انها بتحبه قرب اكتر منها وهوا بيقول: انا عارف من بدري اوي انك بتحبيني دا واضح عليكي.... يبقي بلاش عند و اعملي اللي انا عايزه 

رجعت لورا وهوا بتبصله بخوف و رعب و دموع.... اتلوت رجلها فوقعت علي الارض رجعت زحف لورا وهوا بيقرب منها اكتر 

جوري بدموع وحزن: ارجوك يا ياسين امشي بلاش اللي انت بتفكر فيه 

مسكها من رجلها ليمنعها من انها ترجع اكتر 

كانت مصدومة وخايفة وترتعش والدموع في عينيها

جوري بدموع: ياسين ابعد ارجوك  

قرب منها أكتر وهى متضايقة ومرعوبة همس فى أذنها

 :ششش 

بدأ الوضع يزداد جرائة وهوا بيطلع بايده إلى فخذيها انتفضت من مكانها و ضربته على وشه جامد.....قامت بسرعه وهيا بتبصله بخوف ودموع 

جوري :ا.. انت ش... شخص قذر... لو فكرت في أنك تلمسني صدقني مش هسامحك ابدا 

دمعت عينيها وقالت بحزن: مكنتش اتوقع انك تبقي بالسفاله و الوقاحه دي 

مهتمش ياسين باللي هيا قالته وعينيه احمرت من فرط غضبه و الضربه اللي خدها منها.... كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف...... 

انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة 

كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس......... 

#يتبع

#روايه_جنون_العشق

#الفصل_الاول

#بقلمي_دينا_عبدالله 


رواية جنون العشق الفصل الثانى 2 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية جنون العشق)

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات