رواية معنى الحب الحقيقى الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل
رواية معنى الحب الحقيقى بقلم نشوه عادل
رواية معنى الحب الحقيقى |
رواية معنى الحب الحقيقى الفصل الخامس 5
ـ مبروك ي منة مش كنتى تعزمينى مكنش العشم
لفت منة واتصدمت لما شافت نهلة واقفة قصادها جريت عليها ملك وقالت بغضب: انتى ندلة لسه فاكرانا وفاكرة ان ليكى صاحبة اسمها منة
ابتسام: زعلانة منك اوى وشايلة جامد عشان تسافرى فجأة قبل فرح منة ومن غير ما تعرفينا وبعدها تتقطع اخبارك
كانت نهلة بتبص لمنة باستغراب اقتربت منة منها وحضنتها وهمست: اهلى ميعرفوش حاجة عن اللى حصل انتى جاية ليه تانى ي نهلة
نهلة: لازم اتكلم معاكى ضرورى
منة: مفيش بينا كلام اللى كان بينا مات واتدفن وانسى تماما انى ممكن اسامحك وادخلك ع حياتى تانى واتفضلى امشى من هنا
نهلة: صدقينى انا جاية ليكى ف خير وبعدها اوعدك انك مش هتشوفينى تانى
بعدت عنها منة بابتسامة: وانا مش زعلانة اصلا
عدى الوقت ورجعت منة مع يوسف واهلها ع البيت وطلبت نهلة تقعد معاها لوحدهم دخلت ع اوضتها فدمعت نهلة ....منة: اخلصى عاوزة ايه ي نهلة راجعة تانى ليه ولا يكونش جاية تاخدى يوسف كمان
نهلة بدموع: انا عارفة انى غلطت واى اعتذار واسف مستحيل يغفر ليا اللى عملته لكن صدقينى انا جاية هنا اساعدك
منة بتهكم: تساعدينى ف ايه ان شاء الله
نهلة: هوريكى حاجة
خرجت نهلة الفون من شنطتها وفتحت فيديو بكلام هانى ومنة امبارح بصوت واضح وفيديو تانى لهانى وهو بيشرب ومعاه بنات
نهلة: كده تقدرى تخرسيه وتوديه ف داهية كمان وتعملى ليه محضر سب وقذف ومحضر عدم تعرض
منة باستغراب: وانتى ايه اللى يخليكى تساعدينى عشان ايه
نهلة: اعتبرى انه بحاول اعمل حاجة اخيرة تشفعلى عندك انك تسامحينى عارفة انى خسرتك وعارفة انى مبقتش صاحبتك ولا هرجع تانى بس استجدعتك لما مقولتيش لاهلى واهلك انى انا اللى كنت معاه وسترتينى يومها امبارح انا شوفته صدفة وهو واقف مستنيكى وكأنه عارف انك جوة وانا كنت معدية صدفة واستنيت اشوفه بيعمل ايه وكنت واقفة بعيد عشان كده صورته من غير ما ياخد باله
منة: ومش خايفة لما يعرف انك عملتى كده
نهلة: لا هخاف من ايه يعنى كده كده انا ماشية خلاص
منة: ماشية فين مش فاهمة
نهلة: اتقدملى عريس سعودى واهلى وافقوا وهنتجوز واروح معاه ع السعودية
منة: غريبة فكرتك لسه مع هانى
نهلة: من يوم الحنة ولما شوفت حقيقته القذرة بعدت عنه هو حاول كتير يهددني وانه هيقول لاهلى بس انا كنت ماسكة عليه حاجات توديه ورا الشمس وده اللى خرسوا من ناحيتى
منة: اهم حاجة تكونى اتعلمتى حاجة
نهلة: اتعلمت وندمت
قربت منها نهلة ومسكت ايدها: اتمنى يجى اليوم اللى تقدرى تسامحينى فيه واوعدك انى مش هزعجك تانى بوجودى واتمنى من ربنا ان اللى جاى يكون عوض ليكى وشكرا من قلبى تانى انك مطلعتنيش وحشة قصاد اهلك عن اذنك
عدت الايام وجه يوم الخطوبة وكانت منة مبسوطة والحفلة كانت ع اد العيلتين فقط فجأة حصل اللى منة كانت متوقعاه
هانى: الله مش عيب ي ابن عمى تكون خطوبتك ع طليقتى ومتعزمنيش
يوسف وهو بيحاول يتحكم ف اعصابه: وانت مش مرحب بيك اصلا اتفضل من غير مطرود
هانى: ليه بس ده انا حتى جاى ابارك ليكم ولا خايف الناس تعرف بحقيقتكم
يوسف: حقيقة ايه ي مريض انت
هانى: حقيقتكم القذرة ي ابن عمى ي اللى كنت بعتبرك اخويا يعنى مش كفاية انى سترت عليكم ومرضيتش افضحكم لما عرفت باللى بينكم تقوم تعمل كده
يوسف: اسمع ي هانى كلمة زيادة وصدقنى هندمك ع اليوم اللى فكرت تيجى هنا فيه
صرخ هانى بأعلى صوته: ي ناس تعالوا وشوفوا البجاحة طليقتى اللى سترت عليها بدل ما تلم نفسها فضحت نفسها بنفسها ورايحة تدارى ع فضيحتها بأنها تتجوز من ابن عمى اللى خانتنى معاه
بدأت الناس تخرج وتتفرج ويتهامزوا بالكلام ابتسمت منة وقالت: شكرا بجد انك قومت بالواجب وجمعت الناس الحقيقة ان الباشا هو اللى خاين وكمان بيتعاطى وانا حاولت اكون كويسة للاخر حتى بعد الطلاق محبيتش انى انزل من صورته قصاد اهله لكن هو مصمم يكون قذر
هانى: انتى بتعملى كده عشان تبانى شريفة حقيقتك انكشفت خلاص
منة: لا الحقيقة لسه متكشفتش
شغلت منة الشاشة ع تهديداته ليها وع فيديوهات تانية وهو بيتعاطى ومع بنات وكل ده بصوت واضح جدا والجميع مصدوم
منة: انا مكنتش حابة اكون زيك وافضل مكملة جميلى للاخر واسترك للنهاية لكن انت شخص دنئ وندل ودى اقل حاجة تتعمل مع واحد زيك
هانى بصدمة وتوتر: كدب كل ده مفبرك وكدب مش حقيقى
منة: بجد طيب نجيب كاميرات المول نفسه ولا نحلل ليك عشان تثبت انه كدب
بلع هانى ريقه وهو سامع الناس وهى بتشتمه واللى بيتف عليه
يوسف: دلوقتى بقى اتفضل من غير مطرود اظن وجودك مبقاش مرغوب فيه والاحسن تخلى عندك شويه من الاحمر ومتوريناش وشك تانى
ابتسم هانى وقرب منه وقال: وماله ما انت متعود طول عمرك تاخد البقايا بتاعى
اتعصب يوسف وضربه بوكس قوى من شدته وقع هانى ع الارض بوجع وقرب منه يوسف لكن فايز منعه: كفاية ي يوسف ميستاهلش
قام هانى وقال: الجولة لسه مخلصتش ومش دى نهاية المباراة خليكم فاكرين كده كويس
قربت منة من يوسف وقالت: اهدى ي يوسف متخليهوش يحقق مراده هو جاى النهاردة وقاصد يخرب اليوم
بص ليها يوسف وقال: انا اسف عن اذنكم بس محتاج اغسل وشى
دخل يوسف غسل وشه وحاول يهدى وخرج كملوا الخطوبة ولبسوا الشبكة وعدى اليوم بسلام .....منة: انت كويس
يوسف: الحمدلله وانا اسف ع اللى حصل ومنكرش انه قدر يضايقنى فعلا لانه عارف انى بحبك وانك نقطة ضعفى
منة: اطمن يا يوسف انا مش بواقى ولا حاجة انا فعلا كنت متجوزة هانى وواخدة لقب مطلقة لكن انا لسه زى ما انا بنت وووو...يتبع
#معنى_الحب_الحقيقى الخامس
#بقلم_نشوه_عادل
رواية معنى الحب الحقيقى الفصل السادس 6 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية معنى الحب الحقيقى)