رواية جنون العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دينا عبد الله
رواية جنون العشق بقلم دينا عبد الله
رواية جنون العشق |
رواية جنون العشق الفصل التاسع والعشرون 29
بصلها بصدمه شديدة اضافت قائله: السم دا هيعملك التهاب في جهاز التنفس و وحده وحده نفسك هيتقطع خالص ولو مروحتش المستشفى دلوقتي هتموت
كملت بحب وقالت: انا عملت فيك كدا عشان انت يا حبيبي مسمعتش كلامي... بس متقلقش مش هسيبك انا هفضل قاعده هنا جنبك لحد اخر نفس ليك.... بعديها هموت نفسي وراك بـ دي
وطلعت حقنه فيها سم من جيبها وقالت: عشان نبقا موتنا سوا
ياسين وهوا بيتكلم بالعافيه وصوت متقطع: انتي مجنونه
ساره: اه مجنونه بحبك يا ياسين كلها دقايق بس و ارواحنا انا وانت تروح سوا لمكان بعيد عن هنا مفهوش تالت يبقا انا وانت وبس
ياسين بصعوبه: انتي ازاي طلعتي من السجن
خدته ساره وحطت راسه علي رجليها وهيا بتملس علي شعره وقالت: قطعت ايدي واغمي عليا نقلوني علي المستشفى وهربت من هناك وجتلك علي طول
نفسه بقا شبه معدوم... بس كان بيعافر مش عايز يموت... مسكت وشه بكفوف ايديها وخلته يبصلها وقالت: متخفش مش هتحس بحاجه يا حبيبي
كانت عنيه بتتقفل ببطئ وهوا بياخد انفاسه الاخيره... حقنت ساره نفسها بالسم رمت الحقنه وخدته في حضنها وقالت: متقلقش لحظات وهاجي وراك
حست بسكون جسمه بصتله لقته قفل عينيه وقاطع النفس ووشه بقا شاحب.... هيا كمان بدأ نفسها يقل تدريجياً
دخل باسل المكتب انصدم لما شاف ساره وياسين علي الارض في حضنها مبيتحركش.... جري بسرعه بعدها عنه بقوة وقال: انتي بتعملي ايه هنا
بص علي ياسين بصدمه كبيره من حالته قعد باسل علي ركبته مسك ياسين بين ايده كان وشه شاحب وشفايفه زرقه وجسمه بارد كالاموات
باسل بخوف شديد: ياسين.... ياسين قوم رد عليا
بص علي ساره بغضب شديد وقال بصراخ: انتي عملتي فيه ايه
بس مردتش ووقعت علي الارض مغشيّا عليها مهتمش بيها باسل وكان بيحاول يفوق ياسين بس من غير فايده دموعه نزلت من فرط خوفه علي اخوه..... طلع تليفونه بسرعه واتصل بالاسعاف
كان باسل يشعر بالذعر وهو يحمل أخاه ياسين إلى المستشفى. كان ياسين شبه معدوم، وكالاموات من مفعول السم.
وصلوا إلى المستشفى، ونقلوا ياسين إلى غرفة الطوارئ. كان الطاقم الطبي يعمل بسرعة لإنقاذ حياته. الدكتور أحمد، رئيس الطاقم الطبي، كان المسؤل عن حالته
مسكه باسل وقال برجاء وخوف شديد: اعمل المستحيل كل اللي تقدر عليه عشان تنقذه ارجوك
الدكتور أحمد هز رأسه وقال: هنعمل كل اللي نقدر عليه
دخل الدكتور أحمد غرفة الطوارئ، متبوعًا من الممرضات حطو له قناع الاكسجين و وصلو بالاجهزه بدأ الدكتور يفحصه بدقه
الممرضه بقلق وخوف: معدل ضربات القلب منخفض اوي
الدكتور بسرعه: أدوه الدوبامين
بدأ الممرضون في إعطاء ياسين الدوبامين لزيادة معدل ضربات القلب. لكن حالة ياسين كانت تتدهور.
بدأ معدل الاكسجين في الدم يقل جداً
كان الطاقم الطبي يعمل بكل جهودهم لإنقاذ حياة ياسين، لكن مفعول السم كان شديدًا... وامل انقاذ حياته يفنى
كان قاعد باسل قدام غرفة الطوارئ اللي نقلو فيها ياسين وكانت مرفت واسيل جنبه واسيل عمال تعيط بخوف علي اخوها حضنتها مرفت ودموعها بتنزل من فرط خوفها علي ابنها
حطت رهف ايديها علي كتف باسل بحنان بصلها وكان خايف والدموع متحجره في عنيه
رهف: متقلقش ان شاء هيبقي كويس
خرج الدكتور قام باسل جري عليه وقال بلهفه وخوف: ياسين كويس حصله اي
الدكتور: تسمم... والسم اللي دخل جسمه قوي وخطير جدا
مرفت بعياط وخوف: يعني ايه ابني جراله حاجه
الدكتور: حالته حرجه جدا بس احنا هنعمل كل اللي نقدر عليه
باسل بخوف ودموع: يعني هيبقا في امل انه يتحسن
الدكتور: الامل ضعيف جدا ادعوله
وسابهم الدكتور ومشي.... قعدت مرفت وهيا بتعيط جامد علي ابنها قعدت رهف جنبها وكانت بتحاول تهديها
مسكت اسيل ايد باسل وقالت بعياط طفولي: انا عايزه ياسين
قعد باسل علي ركبته عشان يبقا بمستواها وخدها في حضنه ودموعه بتنزل وقال: ان شاء هيبقي كويس وهيرجع لنا
اشترت جوري بيت جميل في منتطقه هادئة... بـ جنينه خضرا جميله و غرفه مشمسه.... كانت بتبص للبيت بابتسامة بصت لـ كريمه خلاص مفيش تعب مفيش شغل هتوفر لـ مامتها الحياه اللي كانو بيحلمو بيها
جابت هدوم جديده ليهم كل حاجه بقت جديده في حياتها... بدأت هيا وكريمه في ترتيب البيت بطريقه شيك.. كان اثاث البيت انيق وراقي الوانه مبهجه.... كانت بتحاول انشاء جو دافئ و مريح لتعيش فيه هيا و مامتها
كانت جوري بتحاول تنسي الماضي وتبدأ حاضر جديد وتفكر في مستقبلها... تنسي ألمها وجعها الغدر الخداع الكدب اللي تعرضتله من اقرب ناس كانت فكراهم الامان والراحه ليها... هتتخلص من كل الذكريات المؤلمه والبدء في حياة جديده
قعدت جوري علي الكنبه هيا ومامتها بتعب من شغل البيت... بصتلها كريمه وكانت سعيده ان بنتها بتحاول تتغلب علي وجعها وبتبني شخصية قويه من جواها
كريمه: عايزه اشوفك كدا علي طول متخليش حاجه تكسرك ولا توجعك تاني
بصتلها جوري وقالت: مفيش حاجه هتدايقنا تاني هنشوف حياتنا ومستقبلنا اللي فات خلاص دفنته ومش هنفكر فيه تاني هنعيش حياتنا اللي كنا بنحلم بيها من غير ما حد يزعجنا
هزت كريمه راسها بابتسامة وقالت: تشربي شاي انا هعمل ليا كوبايه عايزه
جوري: بلاش شاي اعملي نسكافيه
كريمه بابتسامة: حاضر
وراحت علي المطبخ.... بصت جوري حوليها بابتسامة و ارتياح
غاده بانفعال وغضب: طلع البنت دي من هنا مش عايزه اشوفها في بيتي
بصتلها ليلي بدموع وكسره وقالت: ابنك اللي خدعني استغل اني وحيده ويتيمه معندي اب ولا ام عرف يضحك عليا ويخليني احبه.... قالي هيتجوزني عرفي فتره لحد ما اموره تتيسر ويفاتح كم في الموضوع يوم ولا يوم بقا شهر واتنين لحد ما حملت منه وطلب مني انزله في الاول ولما لقاني بهدده اني هقول لكم وافق اني اخليه اكتشفت كان بيتسلي بيا...... انا مش عايزه منكم حاجه انا هنا بس عشان ابني مش عايزه يجي علي الدنيا دي يتيم ويتعذب زي منا اتعذبت لو انتو مش عايزني خلوني هنا لحد ما اولد خدو ابني ربوه انتو وانا همشي بس خلو بالكم منو كويس
بصتلها غاده بغضب ودموع... بصلها فوزي مش غلطها الغلط علي ابنه... ابنه اللي معرفش يربيه صح
فوزي: خليكي هنا متمشيش
بصتله غاده بصدمه وقالت بغضب: انت هتخليها هنا تعيش في بيتي
فوزي: متنسيش دي تبقي مرات ابنك والكل عرف بالموضوع... لو طردناها الناس تقول عننا اي طردنا مرات ابننا وحفيدنا اللي مننا ولحمنا...... مفيش حل تاني هتقعد معانا
باسل في التليفون بغضب ودموع: ابعتو حد ياخد جثت بنتكم احنا منعرفهاش وانتو اتصرفو بقا تدفنوها هنا تاخدها تدفنوها عندكم براحتكم
وقفل التليفون من غير ما يسمع ردهم... خدو جثت ساره حطوها في التلاجه لحد ما يبعتو حد ياخدوها
طلع الدكتور من عند ياسين قرب باسل منه وقال: في تحسن في حالته
الدكتور: لا مفيش تحسن بالعكس دي حالته بتتدهور وخصوصا انه.....
باسل بقلق وخوف شديد: انه اييييه انطق
الدكتور: مفعول السم كان شديد اوي ودا ادى الي دخوله في غيبوبه
باسل بصدمه ودموع: غيبوبه.....
#يتبع
#روايه_جنون_العشق
#الفصل_التاسع_وعشرون
#بقلمي_دينا_عبدالله
رواية جنون العشق الفصل الثلاثون 30 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية جنون العشق)