📁

رواية عشقت طفلتى الفصل الحادى عشر 11 بقلم مريم وليد

رواية عشقت طفلتى الفصل الحادى عشر 11 بقلم مريم وليد

رواية عشقت طفلتى بقلم مريم وليد

رواية عشقت طفلتى الفصل الحادى عشر 11 بقلم مريم وليد
رواية عشقت طفلتى


رواية عشقت طفلتى الفصل الحادى عشر 11


الفصل الحادي عشر🦋


لينص*دم كل من ريان وتميم..... فهو لما يرفض... لو كان احد اخر لكان وافق ولم يتردد للحظه....


تميم بهد*وء غر*يب: وممكن اعرف حضرتك مش.... موافق ليه... اكيد في سبب مقنع لرفضك ده.... 


يوسف بهد*وء: امممم.... كدا نتفاهم.... بص يابني انا كبير كفايه اني ابقي فاهم كل اللي بيدور حوليا وايه اللي عايزة الشخص اللي قدامي ده... وطبعه ايه انا ياما شوفت كتير في حياتي..... واللي شفته ده يخليني اعيد النظر في كل حاجه ما اعملها... انا شايف الحب في عينكم.... بس متأخذنيش يعني هعمل بيه انا الحب وانت ممكن تعايير بنتي بعد كدا انها مش من مستواك 


تميم بمقا*طعه: ياعمي.... افهمني انا مش بفكر لا بفلوس ولا كدا خالص.... انا بحب بنتك عشانها هي.... مش عشان هي مين ولا بنت مين..... ولا فارق معايا فلوس 


يوسف بضحك خفيف: يبقي كدا انت مفهمتش قصدي.. اي يابني.... انا اقصد ان لما تيجي في مره.. تفكر ان كان جواك ليها ده مجرد اعجاب مش حب... وتوجع بنتي وتقولها انا بحب حد تاني... وانت ماشاءالله يعني لمؤخذه سمعتكم سبقاكوا ... 


ليحم*حم تميم هو وريان..... بتو*تر واحر*اج..... 


تميم بأحر*اج لاول مره: ياعمي الكلام ده كان قبل ما احب بنت حضرتك..... 


يوسف بمقا*طعه: سبني اخلص يابني كلامي بس الاول.. 

انا كل اللي اقصده من كلامي.... ان بناتي دول اهم حاجه في حياتي.... دول اللي حيلتي مقدرش اشوف دموعهم بتنزل في يوم.... ده لما امهم بتزعق فيهم بس انا بزعل معاها عشان بس زعقتلهم مبالك بقي انا.... اللي هسلمكوا بناتي بإيديا..... وترجعوا تخونوهم.... او تعايروهم بفرق المستوي اللي بينكم... او تتجوزو عليهم وانتوا بحكم عمالكم... وان ماشاء الله ربنا يزيدكم مش هيفرق معاكوا.... انا مستحيل اعرض بناتي لحاجه زي كدا.... 


تميم كان لسه هيتع*صب.... بس لحقه ريان.....  هم*س ليه ريان بخو*فت وتر*جي.....

: وحيات امك يا شيخ.... ما تتعصب احنا بنلزق فيه.... 

وانت شايفه متمسك بالبنات ازاي.... استني...  بس يتكتبوا علي اسمنا وساعتها..... ان شالله تقتله بس نخلص من ده الاول.... وحيات عيالك ياشيخ... 


تميم بن*فس الهم*س: طب اوعي كدا.... ده انت لازقه يا اخي.... يحصل بس اللي انا عايزة وساعتها متلومنيش 

لو قومت قتلته فعلا....!!! 


ريان بتر*جي وموافقه: حاضر.... والله بس بهدوووووء.. 


تميم وهو بيحاول يعيد ضبط انفاسه.... وانه مايقومش يخنقه دلوقتي.... فهو فاهم انه بيحاول يعصبه....وانه بيتلكك علي اي حاجه ليهم عشان يلغي الجوازه دي...

بس علي مين ده انا تميم الاسيوطي..."الملك " يعني متخلقش لسه اللي يقف قصادي....ويعاند معايا...


:ياعمي انا فاهم كل كلام حضرتك.....وانا بعشق بنتك مش بس بحبها....وكل اللي حضرتك بتقول عليه ده ملوش لازمه....لان انا مبعملش حاجه مش مقتنع بيها من الاول.....يعني انا لو مكنتش بحبها...انا كنت اتسليت معاها يومين بس وريان...اللي معروف عنه انه مش بيسيب بنت الا لو جاب رجلها....كان عمل كدا مع بنتك نور.... ووو....


ريان بصرا*خ ودفا*ع: وااااايييييه تاني....يا جاحد....الجوازه باظت يابن محمد....منك لله....طب انت مش طايقه بتدخلني انا ليه.....


ليضحكوا عليه جميعا......


تميم وهو يضر*به خلف راسه بمز*اح: اسكت بقي....متخفش انت في ايد امينه....


ريان: ااه ااه فعلا ايد امينه.....روح يا شيخ اللهي تتجوز البت دي....وتجوزني معاك.....الله يسترك...


تميم: خلاص انت هتشحت...اخرس بقي خليني اتكلم مع الراجل بقي....


ليقاطعه يوسف: قبل ما تتكلم انا حابب اقول حاجه كمان....


تميم بهم*س لم يسمعه الا ريان وابيه: اقسم بالله اقوم اقتله...هو عايز مني ايه الراجل ده...انا لولا عايز البت والجوازه تمشي....لكنت قومت قتلته دلوقتي....


يوسف بش*ك: انت بتقول حاجه يا تميم بيه....


تميم: احمم....لا اتفضل كنت عايز تقول ايه....


يوسف بم*كر: طب حبك ليها والماديات دي حليناها....فرق السن اللي بينكم ده اكيد حاجه....ولا ايه 

انت عارف ان الفرق بينكم يجي خمستاشر سنه.....


لينصد*م ريان وتميم فهم....كان يعرفوا ان في فارق سن كبير بينهم بس مش للدرجه....وليكن هي اصبحت ملكي حتي لو تلاتين سنه....لن اسمح لاي احد بأخذها...

فهي كتبت لي فخلاص...


وكان ريان يفكر نفس تفكير تميم....ولم يسمح لاي احد ان ياخذ معشوقته منه....بعد ان جت ونورت له كل حياته....بعد ان كانت مظلمه...فهي نورتها له بضحكتها

ورقتها وخجلها...وقوتها وشراستها....ولن تصبح لاحد غير له.....


تميم بهدوء وهو ينظر لداليدا التي كانت تنظر له بنظرات يفهمها هو...كإنها تقوله انا معك وملكك...ولا يفرق معي هذا السن...فأنا احببتك....وانا اعلم هذا فارق السن....ولا يفرق طالما بيننا هذا العشق....


: طب مبدأيا كدا انا بالنسبالي فرق السن....انا مش شايف في حاجه....طالما انا بحب بنتك....ومش هزعلها في يوم يبقي كل حاجه تمام....ولو عايز تسألهم بعد ما نمشي...عشان تبقي متأكد اننا مش هنضغط عليهم 

معنديش مانع.....


ليقاطعه محمد وهي ينظر لهاله بحب : علي فكره انا مش شايف ان فرق السن ده حاجه....ده مجرد رقم مكتوب وبس...اهم حاجه الحب التفاهم والمعامله تبقي عامله ازاي....اديني انا الفرق بيني وبين مراتي يجي حداشر سنه...وطول فتره جوازنا احنا متافهمين الحمدلله....وهي كانت حب عمري.....وعمرنا ما اتكلمنا عن فرق السن خالص.....


ريان بمر*ح: يسلام علي الحب يا حاج محمد....كنت فين من زمان....تحياتي لك يا رجل.....


محمد بغر*ور مص*طنع: بس يا ولد...انت هتقر عليا ولا ايه......


ليضحكوا جميعا....


ليقول يوسف: طب انا عن نفسي موافق....نشوف راي البنات بقي....


ريان بسر*عه واند*فاع: هما موافقين والله....


يوسف بش*ك ور*فعه حا*جب: نعااام....وانت عرفت منين...انتو مش قولتوا انكم شوفتوهم صدفه معايا....ولا انتوا بتضحكوا عليا....


لتنظر كل من داليدا....ونور الي بعضهم بتو*تر....


ليلح*قه تميم سر*يعا: لا هو مش قصده كدا.....ده لما احنا شايفينهم ساكتين....وانتوا دايما بتقولوا ان السكوت علامة الرضا...فهو عرف من كدا....مش كدا ولا ايه يا حيوان انت...الله يخربيتك....


ريان سر*يعا: ايوة....ايوة طبعا كنت اقصد كدا.....نقراء الفاتحه بقي..... ووو... 


يوسف بضحكه عليه وفرحه....فهو راي في اعينهم عشقهم لبناته....

: يابني اصبر مستعجل علي ايه.....مش ناخد رأي البنات الاول.....


ريان وهو موجهه كلامه لداليدا ونور....

: وافقوا يلا....بدل ما يغير رأيوا تاني....انا مصدقت وافق..... 


ليضحكوا عليه جميعا.....


ليقرأو الفاتحه.....وكل عاشق ينظر الي معشوقته بفرحه.... ليتفا*جئو بخبط علي الباب.....


وكان يدلف حارس تميم ومعه الماذون....لينصدم الجميع بما فيهم داليدا ونور.....


يوسف بصد*مه: المأذون بيعمل ايه هنا....احنا قولنا قراية فاتحه بس....


تميم بسما*جه: لا ياعمي وكتب كتاب كمان....انا عايز اخد راحتي مع بنتك....


يوسف بش*ك وعص*بيه: تاخد راحتك ازاي يعني....


تميم بنفس السماجه: قصدي في الطلوع والدخول يعني وخروج مع بعض....ولا انت عايز الناس تقول حاجه علي بنتك.....


يفكر يوسف قليلا....لعلم انه معه كل الحق.....


ليقول علي مض*ض: موافق....


ليكمل بتحذ*ير: بس كتب كتاب بس....اكيد طبعا فاهمني...


تميم وريان بخب"ث: طبعا ياعمي...ودي محتاجه كلام....


لينظر لهم محمد: اه ياولاد الكلب....بتتلاعبوا علي الراجل....


ريان به*مس: خليك محضر خير يا بوب بقي....


محمد: امممم....موافق عشان خاطر القمامير دول بس..


وهو بيشاور علي داليدا ونور اللي كانوا يبتسموا بفرحه وخجل في نفس الوقت 


ليبداو في إجراءات الجواز....وتم عقد قرأن العشاق


ليسمعوا الجمله الشهيره.....


"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"


ريان بزغر*وطه عبيطه وهو يحضن نور بحب : لولولولولولي.....مبروك عليا يا نور عيني....


ليه*مس لها في اذ*نها: مبروك عليا انتي يا نوري.....بحبك 


لتبادل*ه الحضن بحب: وانا بعشقك


يوسف: ابعد يابا كفايه كدا 


ريان بعد*م فهم: كفايه ايه لمؤخذه....دي مراتي 


يوسف: مراتك دي لما تبقي في بيتك ان شاء الله...


ريان بحسر*ه: لا ده ظلم ده بقي ....


ليضحكوا عليه.....وعلي مرحه الذي لا يخلص....


واقترب تميم من صغيرته بعشق واضح....واحت*ضنها بحب وهمس لها بهو*وس: مبروك يا حبيبي.....بقيتي ملكي خلاص محدش هيقدر يبعدني عنك تاني مهما حصل ..... بقيتي مدام تميم الاسيوطي مع وقف التنفيذ....بس صدقيني مش هيدوم كتير.....


ليغ*مز لها بو*قاحه....


لتبادله داليدا....احتضا*نه لها بخجل وعشق مماثل.....


داليدا:انا بحبك اوي.....


ليقب*لها في عن*قها...بدون ان يراه احد....وابتعد عنها قليلا....


ليقول ريان بمرحه المعتاد.....


ريان: متسمعونا زغروطه يا جدعان....بدل الصوت اللي طلعته ده الناس تفكر...واحده بتولد ولا حاجه....


ليضحكوا للمره التي لا يعلموا عددها....وتميم يهز رأسه بيأس من صديقه.....


ليطلقوا حنان وهاله....ظغرو*طه كأي ام مصريه......


وهاله تحتضن داليدا ونور بحب وحنان...وتبادلو المباركات....


ليخرج تميم عليه خاتم الماس رائعه...


وتقدم منها وقال ليوسف الاول احتراما له 

: تسمحلي ياعمي....


هز له ر*اسه بصمت وسعاده لابنتيه.....وعينه امتلئت بدموع الفرحه....فهوا لم يستطع ان يفارقم لو لساعه فقط.... لاكن الان يراهم امامه وهم عروسان.... 


امس*ك تميم بيد*ها الناعمتين... والب*سها اياه في بنصر*ها وقب*ل يد*ها برقه وعشق.... ثم اخرج دبلته واعطاها لداليدا.... لتلبسه اياه.... 


لتمس*ك بي*ده.... بين يد*يها المر*تجفتين... وو*ضعتها في اص*بعه... 


ليخرج علبه قطيفه مخمليه... بها طقم الماس فوق الروعه.... 


لتقول له داليدا: بس كدا كتير.... كفايه الخاتم....


ابتسم لها  بعشق.... فهوا اختار صح.... 


ليفعل ريان المثل مع نوره...... 


لتخرج هاله علبتين قطيفتين بهم اطقم الماس جميل جدا.... وتقدهم لداليدا ونور بحب...... 


هاله بحنان: دول هديتي ليكم يا حبايب قلبي.... والله انتو خساره في جوز التيران دي.... 


ريان بحسر*ه لتميم:  الحق يا عم تميم.... امك عايزة تبوظ الجوازه.... 


تميم بضحك: في ايه يا امي احنا ماصدقنا بقي.... 


هاله بضحكه : يعني اكدب.... ما انا بقول الحقيقه... 


حنان: لا انتي غلطانه.... ده الله يكون في عون ريان وتميم.... دول بناتي مجانين... وهيجننوهم.... 


ريان بتصف*يق:  االااااااااه حماتي حبيبتي اللي ماليش غيرها... هاتي بوسه.... بقي...


يوسف بغير*ة: بوسه مين يا بغل انت......


ريان ببر*ائه: متخفش يا عم يوسف دي بوسه....امويه...البوس التاني انا شايله لبنتك....


لير*كض الي الخارج....عندما كاد يوسف بالا*مساك به...


ليضحكوا عليه جميعا.....


لتتجه داليدا مع تميم لباب الشقه...ليم*يل علي اذ*نها قليلا....

:مبروك يا داليدت قلبي 


لترتبك داليدا من ان يراها احد....واجابته بخو*فت...

:الله يبارك فيك...تصبح علي جنه...


واغلقت الباب سريعا.....


وانتهي اليوم بسعاده علي عشاقنا.....


في صباح يوم جديد محمل بالمفا*جأت علي عشاقنا......


فهل هتدوم سعادتهم؟!....


ام سيأتي من يخرب عليهم سعادتهم؟!....

يتبع......

#عشقت_طفلتي

#بقلمي_مريم_وليد

༺༺༻༻

عاوزه اقولكم ان من البارت الجاي هنبدأ في الجد 

كل اللي فات ده كان ولا حاجه.....

يلا وروني قد ايه انتوا متحمسين للبارت الجاي❤


رواية عشقت طفلتى الفصل الثانى عشر 12 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية عشقت طفلتى)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات