📁

رواية عشقى الممنوع الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية عشقى الممنوع الفصل الخامس 5 عبر روايات الخلاصة بقلم مريم محمد

رواية عشقى الممنوع الفصل الخامس 5 عبر روايات الخلاصة بقلم مريم محمد
رواية عشقى الممنوع


رواية عشقى الممنوع الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد


#عشقي_الممنوع

بارت 5

وهو داخل الفيلا لقي ملك داخله وراه

وقف مصعب و بصلها 

مصعب و هو بيحاول يمسك عصبيته: في حاجه يا انسه

ملك بأبتسامه: لا ليه 

مصعب: شايفك نزلتي ورايا

ملك ببلاها: لا والله اصل انا بيتي كمان هنا

مصعب وهو بيبص على فيلته: فين بيتك ده

ملك: البيت الصغير الي جنب الفيلا دي

مصعب: تمام و الفيلا الي جنب بيتك دي بتاعتي

ملك: تمام يا برو 

بصلها مصعب و ضحك بصوت عالي على كلمة برو 

ركزت ملك في ضحكته و ابتسمت 

مصعب خد بالوا من تركيزها فيه و اتوتر 

مصعب: تمام انا هدخل بقى

ملك بتوتر: اه طبعاً اتفضل 

في القاهرة

فتحت خديجه الورقه و قعدت تقرائها وهيا بتعيط 

خديجه ببكى: مش هينفع والله يمصعب مش هينفع مش هقدر اكون معاك وانا اكبر منك والله لازم ادوس على نفسي 

دخل عليها الغرفه الجد

الجد: هتتعبي و هتتعبيه يبنتى على فاضي

خديجه بشهقات: لا يجدو كدا احسن 

الجد: ليه متكنوش مع بعض و ترتاحوا

خديجه ببكى: يجدو انا اكبر منه بعشر سنين وهو شكله اصغر مني عشان فرق السن و كمان انا الي مربياه و الناس كلها عارفه كدا 

الجد: تولع الناس قصاد حب مصعب ليكى و السن عمره ما كان عاقه

خديجه: مش هعرف اتقبل فرق السن والله

الجد: يا حسرت قلبه على حبه ليكى يبنتى هيتعب اوي 

في ايطاليا 

كان قاعد مصعب في غرفته و شعر بالجوع و مكنش عارف يعمل ايه ولا يشتري اكل منين 

و بعد ساعتين قرر ينزل يستعين بملك

طلع من فيلته و راح عند بيت ملك و خبط عليها و بعد دقايق ملك فتحت

ملك بأبتسامه: مصعب

مصعب بأحراج: انا اسف بس انا جعان و مش عارف اروح اشتري منين اكل يكون في البيت 

ملك: طب استنى هاجي معاك اوريك تشتري منين 

مصعب: انا اسف هتعبك معايا

ملك: ولا تعب ولا حاجه استنى ثانيه و جايه

دخلت البيت وطلعت بعد خمس دقايق و في ايدها سنداوتش برجر 

ملك: اتفضل كل ده و احنا في الطريق

ابتسم مصعب و بص في عينيها و خده منها 

و هيا اتنهدت تنهيده طويله وهيا خايفه بسبب دقات قلبها الي بقت غريبه عليها من اول نظره 

مصعب: يلا

ملك: اه يلا

مشي مصعب و هو معاه ملك و بيضحكه 

و عدت سنه ورا التانيه ورا التالته و ملك و مصعب صحاب و كل ده مصعب مرجعش مصر 

مصعب وهو واقف تحت بيت ملك: ملللللك يلا يب انزلي بدل ما اطلع اجيبك

قال اخر كلامه وهيا ملك طلعت من البيت و بقت قدامه 

ملك بضحك: ما خلاص بقى يعم انا قدامك اهو

مصعب وهو بيحط ايده على كتفها: يلا يختي اتأخرنا و احنا عندنا شغل 

كادت ملك ترد عليه لكن رنة تليفونها سكتتها 

مصعب: ده جدو

رد عليه

مصعب: عامل ايه يجدو

الجد: الحمدلله يحفيدي انت عامل ايه 

مصعب: بخير الحمدلله 

الجد: كنت عايز اقولك على حاجه يبنى 

مصعب: خير يحبيبى

الجد بتوتر: خديجه 

مصعب بقلق على عشقه: مالها

الجد: خطوبتها كمان يومين على رجل الاعمال عزت الكامل

مصعب بعصبيه: انتتتت بتقووووول ايه يجدوووو ازاااااي 

الجد: هو اتقدملها وهيا وافقت و قالت انه محترم و من سنها و موافقه عليه

مصعب وهو بيحاول يتمالك حالوا رد بجمود: تمام يجدو  ربنا يسعدها

الجد: لازم تيجي انهارده او بكرا 

مصعب: اكيد اكيد هاجي 

الجد بحزن على حفيده: هستناك

قفل معاه و حس انه سمع صوت قلبه وهو بيتكسر 

ملك: في ايه يمصعب

مصعب بجمود: هتتخطب لحد غيري يملك

ملك: قصدك خديجه

مصعب: ايوا

ملك بحزن عليه و على قلبها أيضاً الي بيحبه: لازم تتقبل الامر الواقع يمصعب

مصعب: تمام تمام هتقبل بس يلا نجهز عشان ننزل القاهره

ملك: انا هنزل معاك

مصعب: ايوا طبعاً هتبقي معايا مش هسيبك

ابتسمت ملك و هزت راسها بحزن

بليل متأخر على فجر كان وصل مصعب هو و ملك البيت 

مصعب: جدو و خديجه نايمين تعالى احنا كمان نطلع ننام الكام ساعه دول لحد ما يصحوا 

ملك: تمام 

مسك ايدها مصعب و طلعها عند غرفه من الغرف و راح هو كمان عند غرفته

في الصباح التالى نزل مصعب و في ايده ملك

الجد بفرحه: حفيدي انت جيت 

مصعب وهو بيحضنه: من الفجر يحبيبى 

بعد عن جدو و قرب من خديجه حضنها

مصعب: مبروك يخديجه 

خديجه بتوتر: الله يبارك فيك

الجد: مين العسولة دي 

خديجه: ايوا مين دي

مصعب: دي تبقى 

وووو يتبع 

#مريم_محمد

#عشقي_الممنوع


رواية عشقى الممنوع الفصل السادس 6 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية عشقى الممنوع)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات



close