رواية انتقامي لأختي الفصل الثالث 3 عبر روايات الخلاصة بقلم منة سامح
![]() |
رواية انتقامي لأختي |
رواية انتقامي لأختي الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح
البارت التالت "
سماح بتوتر :شريف انت هنا بتعمل اي
روان قامت بغضب :انتي ازاي تدخلي كدة من غير ماتخبطي داخلة زريبة
شريف :روان اهدي ...وانتي ياامي في اي واي الدخلة دي
سماح ساكتة م عارفة تتكلم
وروان باصلها بكرهه وقالت بغضب عاميها :اقولك انا ياشريف اي الدخلة دي ..وبصتلها بكرهه وهي بتقول :مفكرتش تسال امك انا لي هربت
سماح بصلها برجاء انها تسكت
وروان كملت ببرود ووجع وهي باصلها :علشان هي الي قت*لت كاميليا... ودموعها نزلت وهي بصالها بكرهه وهي بتقرب عليها :كنت صغيرة اه بس فكرة كل تفصيلة حصلت قدامي واه جيت هنا علشان انتقم منكم انتي وجوزك الو** ده
شريف بغضب وعدم تصديق:روااااان انتي متخيلة انتي بتقولي اي ...وبص لامه بااستغراب مستني منها رد
روان بصتله وابتسمت بوجع :معلش يا شريف ماهي الحقيقة بتوجع
سماح بتوتر واضح عليها وهي باصة لروان بكرهه:كدابةة...وبصت لشريف الي في عالم تاني : كدابة ياشريف متصدقهاش عايزة توقع بينا
شريف باصلهم وهو م فاهم حاجة وخرج ركب عربيتو ومشي
روان بصت لاثره بحزن ورجعت بصت لسماح بكرهه وهي بتقرب عليها وعنيها احمرت :عرفتي هدفي م كدة خافو مني بقي لاني ياانا يااانتو ياسماح
سماح خافت منها ومن كلامها بس مبينتش وقالت ببرود : هاتي اخرك
روان ابتسمت بشر وهي خرجت بتفكر تعمل اي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
ايلين بهدوء :وعملتي اي
روان بحزن وهي باصة للفراغ:هعمل اي ولا حاجة معنديش غير هدف واحد وهو الانتقام م هعرف افكر في حاجة تانية غيرو
كريمة بخوف وتنهيدة:طب ماتتخلي يابنتي واختاري سعادتك وسبيهم للزمن ولربنا
روان عنيها احمرت وهي بتفتكر كل حاجة زمان وقامت وقفت بغضب:مستحيل مستحيل انا عايشة علشان كدة اخد انتقامي وميفرقش معايا حاجة تانية امو*ت او اعيش م فارق ...وسابتهم ومشيت
كريمة اتنهدت بحزن وايلين مسكت ايديها :،انتي عارفة ياامي الموضوع ده عندها خط احمر
كريمة بحزن:انا عايزة سعادتها يابنتي وانا عارفة ان الانتقام اخرو وحش
ايلين :عارفة ربنا يسترها ويهديها
كريمة :يارب
ــــــــــــــــــــــــ
كانو قاعدين بياكلو
شريف جه قعد وبص لجدو بتسأل:هي روان فين ياجدو
سلمان كان هيرد بس لقي روان داخلة :اهي جت
روان مبصتلهمش وطلعت اوضتها علي طول
شريف استغرب وقلق وقام وراها ...وسماح ومحمد بصو بتوتر لاثره
شريف بيخبط
روان :سيبوني دلوقتي
شريف بهدوء:روان ده انا شريف ممكن تفتحي ..وسكت شوية :روان انتي كويسة
روان فتحت بهدوء وبصتلو ودخلت
شريف اتنهد ودخل وراها :عارف انك م كويسة ...وسكت شوية وقال:الكلام الي علي امي ده بجد روان انا عارف زمان كانت بتعاملكو وحش بس م لدرجة الق*تل ممكن تكوني متلغبطة بس لانك كنتي صغيره
روان بصتلو وقعدت تضحك جامد بهستيريا وشريف باصصلها وهو م فاهم
روان وهي بصاله بضحك:متلغبطة!!...وفجاءة اتحول الضحك لعياط هستيري وهي بتقول بنبرة وجع:كنت عارفة انك م هتصدق
شريف كان هيقرب يحضنها بس هي بعدت وقالت بهدوء ونبرة حزن:انا م جاية هنا احب انا هدفي الي عايشة علشان انتقم من اهلك انت معاهم معايا انا هنتقم
شريف مسك ايديها :بس انا بحبك وانتي بتحبيني لي بتعملي كدة ...قدامنا فرصة نعيش فرحانين ولو علي اهلي هنبعد عنهم
روان شالت ايديها بحزن :انا اسفة ياشريف انا عايشة علشان كدة
شريف بصلها برجاء ووجع وروان مسكت ايدو خرجتو برة الاوضة وقفلت الباب .....وقعدت علي الارض بحزن وكسرة ..وهي بتفتكر اختها ومنظرها وبتقول بوجع:انا اسفة انا اسفة
ــــــــــــــــــــــــــــــ
عدي اسبوع
روان بدأت في انتقامها وشريف م مصدقها وسماح ومحمد بيخططو يخلصو عليها ازاي وهي وكريم بقو صحاب جدا وبيساعدها هو وايلين
-------
روان خارجة بتركب عربيتها وهي بتتكلم في الفون
روان بحب :حاضر ياامي
كريمة :خلي بالك من نفس باي
روان وهي بتسوق:سلا... بس لقت عربية تانية زنقت عليها :صوتت والعربية اتقلبت بيها
....ويتبع
بقلمي mena
رواية انتقامي لأختي الفصل الرابع 4 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية انتقامي لأختي)