رواية ليست ذنبى الفصل التاسع عشر 19 والأخير عبر روايات الخلاصة بقلم عائشة الكيلانى
![]() |
رواية ليست ذنبى |
رواية ليست ذنبى الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم عائشة الكيلانى
نور قامت بفزع:ـ انتي بتقولي اي... عملتوا اي يخرب عقلك
ريان قام بفزع على صوتها:ـ اي الى حصل حد مات
نور و هى بتقوم:ـ فرح و نغم في القسم
ريان مسح على وشه بغيظ:ـ وقتكم دا يلا علشان نلحق نطلعهم
بعد وقت في القسم
نور و هى بتضرب على المكتب:ـ دا ظلم و غلط كبير في حق المرأة هى مغلطتش و بعدين دى خناقة هبلة
الظابط:ـ اكيد محاميه معاكي الكارنيه أو اثبات
نور:ـ نسيته بس معايا اسكرينات له و اسكرينات تثبت براءه صحابي اظن دا دليل كفي
الظابط ببرود:ـ طب انتوا التلاته مش خارجين من هنا
نور:ـ انت متعرفش انا ابقا مرات مين انا مرات ريان الشاذلي
الظابط:ـ اهلا وسهلا هتتحبسو يعني هتتحبسو كفى كدا
نور:ـ لا دا انت مجنون بقاا
برا ريان سمع صوت الظابط بيزعق و بيضرب على المكتب ف قرر يدخلهم
الظابط ببرود:ـ اهلا اهلا ريان باشا نورتنا انت مستحمل البلاوى دى ازاي دى مصيبة دى تجنن بلاد مستحملها ازاي دا انت ليك الجنة
نور:ـ الزم حدودك انت الى عملك ظابط ظلمك انت اخرك سكيورتي دا اخرك و متعصب ليه مش فاهمه أنا
فرح لنغم بصوت واطي:ـ انا الى حيوانية انى افتكرتها عقلت اديها هتحبسنا
نور كانت هتكمل ريان بصلها بصة ارعبتها ريان حاول يحل الموضوع و طالعهم بعد ما ندم على اعتماده على نور
بعد وقت في القصر في اوضة ريان
نور بصتله بصدمة:ـ انت بتقول اي انت عايزني انضفف كل دا لوحدي يا ريان انا مش بعرف اعمل كوبية شاي تقولي نضفي ملكش حق
ريان تقدم منها و قال ببرود:ـ نصيبك انكي متجوزة واحد مفتري حظك بقا يلا يا ماما اروح الجنينة ارجع القي الاوضة بتلمع و لو لقيت تربيه واحدة صدقيني هزعل امك و ابنك عليكى يلا يا ماما
نور:ـ واحد ممل
ريان بصلها نفس البصة
نور:ـ احم بقول على ابني عندك مانع رحيم بارد و ممل
ريان خرج نور قعدت تبرتم و بقت تنضف الاوضة و هى بتبرتم ريان كان بيبص عليها بحب و ابتسامة
ريان و المج في ايده:ـ ستات مش بتجي الا بالعين الحمراء
تانى يوم
نرمين ببرود:ـ اي يا ماما وقفتي ليه يلا دا لسه في غسل سجاد مستنيكم
فرح و هى واقفة على السلم:ـ مش قادرة و بعدين يا طنط هو مش في شغالين هنا المفروض يعملوا دا مش شغلي
نرمين بتشرب القهوة ببرود :ـ نور المكان دا مش نضيف عيدى عليه من الاول انتي بتلعبي ليه لا الشغل دا مش عجبني يلا عيدي تانى و مالك خايفه تقربي من البوتجاز ليه
نور شهقت بصدمة:ـ نهار اسود انتي عايزني اقف على البوتجاز عايزني اموت
نرمين ببرود:ـ جتكم خيبة دا انا و انا في سنكم كنت بقوم بكل القصر دا
نغم:ـ في رمضان في رمضان
نرمين برقت ليها:ـ قصدك اي انى كدابة و بعدين رمضان لسه مجاش فاضل له يومين و يلا انجزو المطبخ علشان تنضفو الحمامات و السجاد و البدروم
بعد ساعات نور و فرح و نغم كانوا خلصوا كل حاجة و كل واحدة رمت نفسها على الارض بتعب فجأة نرمين دلقت عليهم جردل ماية ساقعة
نرمين:ـ علشان تبقو تقلو ادابكم مرة تانية و انتي يا عاقلة يا الى المفروض ام تمسكي في خناق الظابط اهو يارب تكونو اتربيتو روحو غيرو بدل ريحة الكلور دى
فرح:ـ ندعي عليكى باي ربنا يسامحك يا نور يا بنت ام نور اشوف فيكي يوم على المرمطة دى
نور:ـ اه يا ناقصة المفروض ان اقول الكلام دا ليكم الصاحب تدعم مش تجبلي مصيبة
نغم:ـ ما خلاص بقا ما قولت سوري انتوا هتذلوني ولا اي دا اي الارف دا
بالليل
نور:ـ لا يا ريان خليها هنا احسن
ريان اتنهد بهدوء ما قبل العاصفة:ـ يارب نخلص قبل ما اعمل حاجة كلنا نندم عليها اخلصي
نور ببرود حطت ايديها في وسطها:ـ زى ما نضقت القصر لوحدي انت كمان هتعلق كل الانوار دى و تجاربهم كمان لوحدك
نرمين خرجت و هى شايلة رحيم بصتله بصدمة:ـ بتعمل اي يا ريان انتي بتعملى في الواد اي عايزة تموتيلي الواد يا بنت المجنونة
نور:ـ انتي كدا بتشتمي نفسك لانكي قولتي يا بت المجنونة مش المجنونة و بعدين انا نضفت و هو يعلق النور مفيش فيها حاجة دى ولا اي يا حبيبي
ريان:ـ حبيبك بيقولك اخرسي قبل ما اديكي بى الجزمة ما دا حصل بسببك تتخنقي مع الظابط
نور بملل:ـ ما قولت سوري مش حكاية هى و شوف شغلك و اخلص بقا
بعد وقت ريان خلص تعليق الانوار و نورهم في الصالون و الجنينة نزل من على السلم نور جريت عليه حضنته بفرح و ابتسامة ريان بعده عنه راح فتح الباب نور راحت وراه لمحت فانوس كبير و شكله حلو جدا
ريان بصلها بحب و عطها بوكس كان في شوكولاتات و فانوس صغير:ـ كل رمضان و انتي طيبة يا حبيبتي
نور بابتسامة حب:ـ و انت طيب و معايا يا حبيبي. بس العيدة بتبقا في العيد مش في رمضان و نهار اسود
ريان:ـ مالك
نور بصدمة:ـ دول تلات تلاف جنية اكيد جوم بالغلط
ريان:ـ حرام عليكى وقعتي قلبي لا دول مش جايين بالغلط دول مع البوكس
نور نزلت وشها بضحك و خجل:ـ بس دا كتير اوى يا ريان غرامت نفسك
ريان رفع راسها بايده و قال بهمس و هو بيبص في عينيها:ـ اوعي تعملي كدا تانى و بعدين مفيش حاجه تغلي عليكي حتي عمري ادفعه بس تكوني بخير و مبسوطة
نور بصتله بدموع فرح:ـ انا مهما قولت مستحيل اوصف احساسي انت اجمل حاجة حصلت في حياتي بحبك اوى
ريان قبل جبينها:ـ و انا بموت فيكي يا نور حياتي
تمت
طبعا رهف بتحب ريان بس انا حبيته تكون واقعية اكتر و انها تنسحب و تسافر طبعا و فرح و نغم مع نور بيروح عندها هى ترحلهم و طبعا مفيش ست تقدر تكمل مع حد اذاها حد لو كان روحها فيه اتمنا تكونوا حبيتو الرواية رايكم في النهاية
كل سنة وانتوا طيبين رمضان كريم عليكم و دائما بخير و سعادة 🥰
ليست ذنبي
عائشة الكيلاني
..♥️ تمت بحمد الله ♥️..
اقرأ روايات كاملة من هنا (روايات كاملة ♥️)
الرواية كاملة من هنا (رواية ليست ذنبى)