📁

رواية ليست ذنبى الفصل التاسع 9 بقلم عائشة الكيلانى

رواية ليست ذنبى الفصل التاسع 9 عبر روايات الخلاصة بقلم عائشة الكيلانى

رواية ليست ذنبى الفصل التاسع 9 عبر روايات الخلاصة بقلم عائشة الكيلانى
رواية ليست ذنبى


رواية ليست ذنبى الفصل التاسع 9 بقلم عائشة الكيلانى


فوق نور حطت المخدة على راسها بملل:ـ هغير رقمي حاضر .. عايزة انام يييه طلامة رن كتير يبقا حصل مصيبة ل نغم موتت حد بتجربها ي فرح اتمسكت في لجنة

نور ردت على الفون بنعس:ـ الو.. ايوة يا نغم.. ممم

نغم:ـ بقولك انا فى المول اتسرقت و مش عارفه اعمل اي دا اصلا مش تلفوني و مطلوب القبض عليا والله ما عملت حاجة

نور بنوم:ـ تمام انجوي يا روحي

بعد شوية فرح اتصلت بيها و قالت انها في المستشفى نور قفلت معاهم و رجعت تنام فتحت عيونها بسرعة:ـ نهارر اسود دول في مصيبة لازم اروحلهم دا وقتك تفصل انت كمان يادى المصيبة

نور قامت بسرعة غيرت هدومها و مسكت الجزمة في ايديها و جريت من غير الطرحة ركبت عربيه من الموجودين:ـ اطلع بسرعة لو سمحت

امرك يا هانم

نور لبست الجزمة بعد وقت في المستشفى :ـ مالك يا حبيبتي اي الى حصلك حصل يا دكتور

الدكتور:ـ والله انا انسه انا كويس صدع بسيط و هيروح

نور:ـ دكتور انا بسالك عن فرح

الدكتور:ـ فرح ممم انا شخصية مش بحب الافراح و الدوشة لكن لو عايزة فرح ممكن نعملو حاجة على الاد ممكن بس رقم باباكي علشان نحدد المعادة

نور اتنهدت بهدوء و قالت بعصبية:ـ يااارب دكتور ااانا بسالك عن فرح صاحبتي مالها

الدكتور بصلها بصدمة:ـ صاااحبتك.. انتي صاحبة دى احم.. مفيش حاجه هى بس عندها حالة تسمم شوية و هتخف و تقدور تمشو رقم باباكي بقا

نور راحت قعدت جانب فرح بالليل في القسم

نور بهدوء:ـ حضرتك دا دا سواء تفاهم و بعدين مانا خد الاعشاب دى و محصلش ليا حاجة انا مش اسمح ان انك تقول على اختي فاشلة أو

نغم:ـ شكلي هتحبس على ايدك دى مش محاميه

الظابط قعد ببرود بيسمع ترفع نور الى ميقنعش طفل اصلا:ـ اثبتي انكي محاميه معاكي الكارنيه يا متر

نور بصوت واطي:ـ نهار اسود انا نسيت الكارنية و شنطتي و البطاقة يادى المصيبة .. ابص حضرتك صغير عقلك و انزلي معلش.. مانا مش شغلة محاميه خليها تخرج من هنا انت معندكش اخوات بنات ولا اي اقولك نخرجها بكفالة بس يرضيك بنت رقيقه هاديه تتحط في الحبس

الظابط بص لنغم بصدمة:ـ دى رقيقه دى

نور بصتله:ـ تصدق معاك حق دى دى جزمة جزمة و تستاهل الى يجرلها هى و تجاربها خليها تخرج ربنا يكرمك

الظابط بابتسامة:ـ كانت واحدة الى هتتحبس دلوقتي و علشان لسانك دا والله ل تتحبسو انتوا التلاته علشان تونسو بعض و ابقي خلي تجاربكم تنفعكم

نور نهار اسود انت متعرفش انا مين انا زوجة ريان الشاذلي

الظابط:ـ اهو علشان زوجة ريان الشاذلي والله لتتحبسو و يانا يانتو النهاردة كملي بقا زوجك العزيز يخرجك

نور على وشك البكاء:ـ ه اكلمو ازاي انا نسيت موبايلي في البيت

فرح:ـ ياختي اتكلمي عربي مش وقت عوجان اللسان و غرور اهلك و انا مش معايا رصيد اخر رصيد كلمتك بيهم حمزة رقمه حفظه اكلمه ينقذنا ممكن اعمل تلفون

نور:ـ احسبنا انا عايزة اتحبس فكرك هخاف مثلا ولا هخاف بس الاعشاب كويسة جدا انا معايا اسكرينات ليها بس للاسف الموبايل في البيت ممكن اروح اجيبه و ارجع بليز

الظابط:ـ ياااا عسكررري خدو التلاتة دول حطهم في الحبس لوحدهم لحد ما اشوف هعمل فيهم اي

و دخلوا الحبس بس كان فاضي فرح و نغم قعدوا يتخنقو مع بعض أما نور سندة راسها على الحيط و سرحانة غمضت عيونها بتعب:ـ ادي اخرت الى يفكر يعمل خير

ملحوظه

نور محاميه بس مكنتش بتشتغل لان امجد كان رفض جدا اه صح نور امورة بس مسهوجة جدا و تشل اى حد بسبب طريقتها

نغم دكتورة علوم و دائما في مصايب بسبب تجاربها

فرح العاقلة و بس في الخناق كل العقل بيروح من عندها 

نور:ـ بسسس بقاا صدعتو الواحد فرح 

فرح:ـ ممم 

نور:ـ هاتي سي.جارة 

فرح قعدت جانبها هى و نغم:ـ أمسكوا فضح..تنو يا متر والله ما مش مقتنعة انكي محامية يعني المفروض نخرج البت نقوم نتحبس معاها 

نور:ـ حد قالك تجربي يا هانم ادينا اتحبسنا برافو بس. الاعشاب كان طعمها حلو 

في مكتب الظابط 

الظابط:ـ الو يا ريان فينك يا راجل محدش شافك من زمان 

ريان:ـ مين معايا 

الظابط بفرح:ـ انا اخد حقي منك مراتك فى القسم حبستها دى جبتلي السكر انت مستحملها ازاي الله يكون في عونك عارف عنوان القسم ولا تخدو 

ريان قفل في وشه و بعد شوية 

ريان جاه:ـ ممكن اعرف اي الى حصل

الظابط:ـ المدام المتر الهانم 

نور:ـ انت هتترفع ما تخلص بص يا حبيبي انا جيت أخرج نغم صاحبتي ف هو بيقول لازم محامي ف اترفعت انا ف حبسنا يرضيك كدا 

فرح:ـ انتي بتتكلمي كدا ليه اتكلمي عادي يا ماما 

ريان بهدوء:ـ تمام هيخرجو بكفالة و بعدين مش اللى شرب الاعشاب خف و اتنزل خلاص حقك عليا انا بعتذرلك على الى عملوا 

فرح:ـ انت هتخاف احنا معملش حاجة دا اي الارف دا 

ريان بحادة:ـ اخرسووو 

و خرجوا البنات من الحبس 

و كل واحدة راحت على بيتها 

ريان بصلها و قال بغضب:ـ عجبك الى حصل دا عجبك انا اروح اقسام انا مراتي تتحبس.. و اي الى مهببة في نفسك دا مش حطة الطرحة ليه 

نور:ـ يا حبيبي هو الى غلط و بعدين كنت خايفه على اصحابي ف نسيت الف الطرحة و اقولك حاولت اترفع بس اتخنقت مع الظابط يرضيك الى حصل فيا دا انا بنت ناس برضو 

ريان:ـ اتكلمي زى البنادمين يا ماما انتي بتتكلمي كدا ليه 

نور حطت ايديها على بطنها:ـ ااااه ريان ا ...  بطنييييي اااااع 

حاجة كوميدي ظريفه يارب تعجبكم قولت أخرج من الحزن الى في الرواية طبعا شخصية نور هنا ملهاش علاقه بى الى في الرواية رايكم في نور دى و جنانها هى و اصحابها 😂

ليست ذنبي

ريان بصلها بصدمة:ـ بنتك .. بنتك ازاي عمتي انتي بنتك ماتت من زمان 

نرمين هزت راسها بالنفي و دموع:ـ بنتي عايشة بنتي هى نور مراتك.. امجد ضحك عليا كان معرفني انها ماتت بس انا السبب ا انا الى وصلت بنتي لكدا انا الى اتنزلت عنها كنت في اللفة روحت رميتها له علشان اخلص منه و من قذ..رته علشان اطلاق روحت بعدها اترجيته و ذليت نفسي له علشان اشوفها لكن قالي انه ماتت ودني قبرها بس انا قلبي كان حاسس انه بيكدب بعدين اهلك ماتوا اخدك و سافرنا قولت انك عوضي عن كل الى شوفته مني.. مرضتش اقولك لاني خوفت يا ريان خوفت 

ريان بصلها بصدمة و خذلان:ـ خوفتي مني انا يا عمتي 

نرمين:ـ امجد كان قذر اوى خاني كتيير ابشع الخيانات و لم اتكلم يضربني طبعا كان لازم اسكوت و اخرس علشان بنتي لكن مقدرتش استحمل تعبت يا ريان تعبت بس نور كبرت معايا اه والله كنت بحلم بيها كل يوم حتي في شهر كنت بحلم بنفس الكابوس 

ريان:ـ كابوس اي 

نرمين:ـ هه كابوس كنت بشوف كل يوم كنت بشوفها لبسه فستان احمر طويل كانت زى القمر بتضحك و فرحانة و مكنتش واخدة بالها ان في عقربة على الفستان مسكة فيه و انا عمل اقولها حاسبي خدي بالك الفستان طويل هيوقعك لكن صوتي متحاش و مكنتش سامعني اختفت فجأة سمعتها بتصرخ اكنها بتستغيث كل يوم احلم نفس الحلم.. و حلمت انى بتخنق معاها بسبب الفستان دا بس مكنتش اعرف انها هتدفع ذنب ابوها مكنتش اعرف انها الى هتحاسب على كل افعالو زمان حمزة ان..تقم من الشخص الغلط ا انا شكيت في بنتي شك.يت انها بتمثل و انها كدابة انا مش قادرة ارفع عيني فيها مش قادرة احضنها ولا اقرب منها بنتي حته من قلبي شكيت فيها انااا مش ام مستحقش اكون ام انا جيت عليها ظلمتها 

نرمين مسكت ايده برجاء:ـ ابوس ايدك بلاش تتخلي عنها ابوس ايدك بلاش تخدها بذنب أمجد هى ملهاش غيرك بعد ربنا علشان خاطري متجيش عليها ا امجد ماذش حد من العيلة والله ما عمل لاهلك حاجة بلاش تنتقم منه علشان خاطري يبني بلاش نور هى بتحبك والله العظيم بتحبك بلاش تكمل عليها 

ريان بصلها بهدوء منفي العصبية الى جواه لانها ش.كت في حبه لنور و ان ممكن يخدها بذنب حاجة ملهاش يد فيها سابها و خرج نرمين قعدت تعيط بقهرة و انهيار 

عدا اسبوع نور كانت في اوضتها معظم الوقت مكنتش بتخرج الخوف دائما جواها ريان طبعا سافر علشان شغله نداء خرجت من الحبس طبعا بكفالة 

بالليل في البار 

نداء:ـ حمزة مبقش مهتم بيا ههه نور معاه دائما حتي لم اتجوز انا اخد حقي بفضلك 

نداء هانم انتى مش في واعيك فوقي 

نداء لفت وشها و كانت هتمشي كانت على وشك الوقوع هيثم حاوط خصرها:ـ حاسبي 

نداء:ـ انا مش قادرة امشي ولا اسوق ممكن توصلني 

هيثم اتردد شوية لكن وافق بعد وقت في بيت نداء 

نداء:ـ تعال مفيش حد غيرنا متخافش 

هيثم دخل البيت و قفل الباب . 

في القصر في اوضة ريان 

نور شافته عربيته:ـ جاه اخيرا 

نور فتحت الباب بلهفة و جريت على تحت ريان دخل و قفل الباب نور جريت عليه و حضنته بفرح ريان حط ايده على خصرها و قعد يدوخ بيها بحب نرمين كانت بتبصلهم من بعيد و هى بتدعي ان ريان ميتغيرش أو يبقا زى أمجد فيم بعد 

نور بهمس:ـ اتاخرت اوى يا ريان كل دا تأخير 

ريان :ـ غصب عني يا حبيبتي و من هنا و رايح مش هروح مكان من غيرك 

نور بعدت عنه بتوتر:ـ انا مش بحب الخروجات ولا السفر صدقني كدا احسن 

ريان شالها و قال بهمس:ـ مش بمزاجك يا حبيبتي 

نور حطت راسها على كتفه 

في اوضة ريان 

ريان بهدوء:ـ انا مبسوط انكى بداتي تتحسني و تبقي هادية 

نور بصتله و قالت:ـ بتحبني يا ريان 

ريان:ـ اي السؤال دا اكيد بحبك.. نور انا و اوى كمان 

ريان نزلها قعد جانبها و ضمها له اكتر:ـ انا عمري ما حبيت على فكرة انتي الوحيدة الى قدرتي تدخلي قلبي و تقفلي الباب عليه انا عمري ما حبيت ولا هحب غيرك مفيش داعي تشكيك في حبي ليكى 

نور ابتسمت بفرح و وجع يمكن لان الانسان الصح جالها في الوقت الغلط و ظروف زفت غريبة أو خايفه ان مع الوقت يزهق و يتغير معاها دفنت نفسها بحضنه اكتر:ـ انا بحبك اوى يا ريان بحبك اكتر من اى حاجة ياريتك كنت ظهرت في حياتي بدري يمكن كان فرق في حاجات كتير 

ريان بهدوء و حب:ـ كل حاجة بتجي في وقتها و بعدين انا اهم حاجة عندي انكي بخير و معايا 

نور كانت بتسمع كلامه بحب و وجع خايفه و حقها هى لسه عرفه من كام شهر 

بعد وقت في بيت نداء في اوضتها 

نداء فتحت عيونها ببطء:ـ ااه يا راسي.  نهار اسود 

في القصر في اوضة ريان و نور 

ريان صحي على صوت الفون بتاعه بص ليها كانت نور نايمة بعد شعرها عن وشها بصلها بحب و بعدين مسك الفون و فتح الرسالة بعدا نور عنه و اتسعت عينيه بصدمة و غضب و ... 

يتبع 

يا تري ريان شاف اي و خوف نور صح ولا غلط و نرمين اتصرفت صح لم قالت له و لا 

الحلقه ـ9

ليست ذنبي 

عائشة الكيلاني


رواية ليست ذنبى الفصل العاشر 10 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية ليست ذنبى)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات



close