📁

رواية نبض الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نبض الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة عبر روايات الخلاصة

رواية نبض الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة عبر روايات الخلاصة
رواية نبض الفهد


رواية نبض الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة المجهولة


نبض الفهد

عمران: ماشي يا عمي الي تشوفه 

رعد: طب يلا نطلع نقعد معاهم،،،، اشوي وبيجوا فهد ونبض من المستشفى 


وبعد قليل 


فهد: السلام عليكم

ذهبت ميرا وحضنته  والشباب حضنوا وسلموا على بعض 

رعد: روح يا ابني ارتاح واحنا  هنجيب الاكل لعندك ومن بكرا هنجتمع على الفطار 

فهد: حاضر يابا 

مسك ايد نبض وذهبوا للغرفه 

رعد: بكرا يوم طويل كل واحد يروح ل غرفته والأكل يطلع للغرف 

ومن بكرا ع الفطار هشوفكم كلكم مجتمعين وكل واحد عنده اي شغل ياخد اجازه لمده اسبوعين 


الكل ذهب لغرفهم وبعضهم لا يهمهم اي شئ والبعض الآخر قلق من الحديث الذي قاله رعد 

................................................

فهد: انا هروح اخد شاور واجي ناكل ونام لاني بصراحه تعبان 

نبض : ألف سلامة عليك يا قلبي 

قبلها من جبينها وذهب ،،،وبعد وقت خرج من الحمام ودخلت نبض،،، وبعدها خرجت 

نبض: انتا مأكلتش لسا 

فهد بأبتسامه : لا بستنا نبض قلبي

نبض ابتسمت: طب يلا مشان تاخد العلاج 

فهد: يلا 

فهد: الحمدلله

أعطته نبض العلاج ليأخذه 

فهد: عايز انام يلا صدقيني تعبان 

نبض: سلامتك يا قلبي نرجع المستشفى

فهد: لا عايز انام 


كانت نبض تحضن فهد بقوه ،،، قبل جبينها بحنيه كبيره 

فهد: مالك يا نبضي 

نبض: بحبك 

فهد: والله مش وقتك بقولك مالك بتقوليلي بحبك 

قوليها كمان مره 

نبض: بحبك 

فهد: عايز انااام 

حضنها وقبل وجنتيها بحب وحنيه كبيره واغمض عينيه ودقائق كانوا الاثنان نائمون 

......................................................

كان ذاهب للمطبخ ليشرب الماء فرأها تضع العصير في الصينيه لأخذها للبنات 

ياسين: مرحبا 

سما بخجل: اهلا عايز حاجه اعملك إياها قبل ما اطلع من المطبخ 

ياسين: لا كنت جاي اشرب مي 

سما: اه 

ياسين بتسرع: سما انا عازمك الليله ع العشاء الساعه 8 

لو سمحتي مش هاخد من وقتك كتير بس انا عايزك بموضوع ضروري 

سما بخجل: خلص تمام بس بتمنى ما نتأخر 

ياسين : حاضر والله مش هنتأخر 

سما: طب سلام عايز حاجه

ياسين بابتسامه: لا ،،، رح استناكي ع باب الفيلا 


الساعه 8

كان ينتظرها بتوتر وخوف من أن ترفضه وكان يصنع لها بعقله تخيلات فقطع هاذا الخيال عندما وجدها خارجه من الفيلا بهيئتها الجميله وضعت القليل من مساحيق التجميل وكانت لابسه فستان طويل لونه خمري بسيط 

سما بأبتسامه: يلا 

ياسين: طالعه بتجنني 

سما بخجل: شكرا 

ياسين فتح لها باب السياره وهي دخلت وهو صعد بجوارها 

وبعد وقت وصلوا المطعم 

سما: اي الموضوع يا ياسين 

ياسين: سما شوفي انا بدي احكيلك شي حابسه بقلبي من زمان مش قادر اضل ساكت اكتر من هيك 

سما: احكي يا ياسين 

ياسين: سما انا بحبك

تلونت وجنتيها بالون الاحمر وسكتت

ياسين: صدقيني ازا مش حابه انك تكوني معي  تمام رح اتفهمك

سما بالغبطه: انت تحكي جد

ياسين: والله العظيم بحبك 

بس كمان ازا مش بتحبيني رح اتفهمك ومش هزعل 

ياسين بهدوء: خلص اجاني الرد يلا 

سما بتسرع: لا مش يلي بالك والله انا بحبك من وانا صغيره 

ياسين بأبتسامه وفرحه: انتي شو 

سما بوجهها الاحمر : انا بحبك

ياسين: والله نفسي بندوره 

سما بخجل وهي على وشك البكاء قامت من مكانها 

سما: سلام يا ياسين ،،،،،وذهبت 

ياسين: يخربيت جنانك ،،،،، هاي طلعت من المطعم يا حبيبي الحقها انا 


ياسين: استني اطلعتي ليه 

سما بخجل: مفيش عايزه اروح 

ياسين : بس ما تعشينا 

سما : ل يوم تاني 

ياسين بابتسامه: يعني في يوم تاني افهم 

سما: ياسين 

ياسين : طب يلا نروح 


ومر هذا اليوم بهدوء كبير ،،،،،،،،،،،،،،، فهذا الهدوء ما قبل العاصفه 

...................................................

في الصباح

ميرا: قول يا رعد هتعمل ايه 

رعد: بعد اشوي وهتعرفي 

ميرا: الله يستر 


تجمعوا الجميع على طاولة السفره وكانوا ينتظرون نزول رعد وميرا 


فهد: هو في ايه 

ادهم: مش عارفين حاجه حاسس بهدوء كبير مع أنه مفش هدوء اصلا 

فهد: هدوء ابوي يلي مخوفنا 

نبض: في ايه 

فهد: مفيش يا قلبي انتي انسي من المشاكل وخلينا بحالنا 

مشان بكرا نروح نقي فيلا نقعد فيها لوحدنا 

نبض: بجد

كاد فهد أن ينطق إلا أنه نزل ميرا ورعد 

رعد: صباح الخير

الكل: صباح النور 

بدأو بالاكل وهزارهم جميعا مع بعضهم

في الصالون 

رعد: مؤمن روح جيب العيله يلي حكتلك عنها امبارح

فهد: اي عيله 

رعد: بس يجوا تعرف الموضوع 

دخل عمران ووالدته وملك 

عمران: السلام عليكم

الجميع: وعليكم السلام

ميرا: ملك رجعت يا نور 

ملك بأبتسامه: ازيك يا طنط 

اخبارك ايه 

ميرا: بخير يا بنتي 

فهد: يا ناس تشبه مرتي انا اول مره اشوفها 

عمران: شايف الشبه 

ملك بهمس ل عمران 

ملك: عايز اشوفها 

عمران: هي نبض فين يا خالتي 

ميرا: كل الصبايا قاعدين بغرفه الضيوف روحي يا ملك 

هزت ملك رأسها وذهبت 

طرقت على الباب ودخلت والكل كان متفاجئ ب ملك 

ندى: انتي مين 

ملك بأبتسامه: انا ملك 

نبض بأبتسامه: ملك بتكون اختي 

ملك بابتسامه ذهبت وحضنت نبض 

ونبض بادلتها الحضن بأبتسامه 

اميره: يا الله شو الشبه بس الحمدالله رح نقدر نميزكم

ملك كان لون شعرها احمر وكان على خدودها غمازات وكانت شخصيتها اقوى من نبض كان يوجد اختلاف لتميز بين نبض وملك 

ملك: مالكم مستغربين هيك اهدوا يا حبايبي 

نبض: متفاجئين بس 

ملك : انتي اعرفتي الحقيقه انا امتا رح اعرفها 

نبض: ملك مش وقتك 

ملك: ل اشوف اخرتها ايه  

......................................................

رن جرس باب محمد 

فتحت هناء 

هناء: اهلا انتا السواق يلي هتاخدنا 

مؤمن لنفسه : شو الجمال هاد 

هناء: انتا يا اخ 

مؤمن: اه معك انا مش السواق انا جاي اخدكم ع الفيلا 

هناء: يلا ،،،،بابا بابا

محمد: اه يا هناء وبعدها انتبه ل وجود مؤمن 

محمد: اهلا 

مؤمن: مرحبا عمي انا جاي اخدكم ع الفيلا 

محمد: انتا رعد بكون خالك 

مؤمن بابتسامه: ااه انا سلم محمد على مؤمن 

محمد: اتفضل يا ابني نشرب اشي بعدها نروح 

مؤمن: غيرها يا عمي لانو خالي رعد مستعجل عايزكم ضروري 

محمد: طب يلا نشوف في ايه ،،،،،، هناء روحي نادي على امك واختك 

هناء: حاضر ،،،،

وبعد وقت وصلوا للفيلا وكان كل الموجودين جالسون في صالون الفيلا ل يعرفوا ماذا يريد رعد وكانت نبض تتجنب اي كلام مع نور 

محمد: السلام عليكم 

الكل: وعليكم السلام 

كانت تعرف هذا الصوت جيدا كانت دائما تخاف أن تراه والان أتى هذا اليوم ،،،، لفت وجهها إلى الصوت وكانت تكذب عقلها أنه ليس هو 

أما نبض تجنبت اباها أيضا ولم تسلم عليه استغرب محمد وقبل أن يسألها ما بها رأى محبوبته التي هربت منذ سنوات وتركته هي وابنته وحيده 


محمد: نوووور 

...........................................................................

نبض الفهد

بقلم الكاتبه المجهوله


رواية نبض الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية نبض الفهد)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات



close