📁

اسكريبت بقلم نور شريف

اسكريبت بقلم نور شريف عبر روايات الخلاصة

اسكريبت بقلم نور شريف عبر روايات الخلاصة


اسكريبت بقلم نور شريف


وحشتيني 


شوفتها وقفلت الشات بسرعة ياه لسه فاكر 

فجأة لقيته رن عيوني دمعت بشدة و أفتكرت كلامه القاسي ليا "


:ـ يوم ما أحب ، أحبك انتي يبت أنا كنت بتسلي بيكي ، يومين و همشي ، الصراحة كنت مخنوق .

وأنتي زي العبيطة مصد'قه أن بحبك )


قفلت تلفونِي وجريت صليت و أنا بعيط بقهر أدم جرح قلبي و مشاعري يمكن عشان فتحت قلبي ليه !! عارفه أن غلطانه بس زي الغبية 

كان نقصني حنان يا رب أنا راضية عن وجعي اللي شوفته بس سامحني 

حاولت أهرب من آدم فتحت تلفوني ...

شوفت رسالة مبعوته ؟!


أسف النهاردة شوفت أختي بتعيط عشان واحد سبها راجعه مجروحه وقلبها مكسور 

أختي حته مني مقدرتش أعمل حاجة كنت واقف بعيد بتفرج 

(بتردها ليا يا رب ) ..

لقيتها بتجري عليا زي الطفلة وقالتلي سمحني يا أدم أنت طول عمرك حنين عليا بس أختك مشاعرها خانتها 

أنا أسفة 

.. في الوقت ده أفتكرتك و ازاي ابوكي بيضر'بك وانتي بتصرفي عليه ، أفتكرت وانتي شغاله في الصيدلية و راجعه بتشتري ليه أكل وهو بيرمي الاكل في وشك ، و أنك بصيتي بره عشان مفيش حنان جوه البيت ويوم ما قلبك دق ليا أنا أول حد كسرته يا وعد ..


اختي مفيش حاجه بتتطلبها غير و بتكون عندها بتزعق لبابا لو نزلت من غير مصروف وانتي عمرك ما رفعتي صوتك عليه ..راجع تاني و ندمان و بقولك وحشتيني من قلبي ..!


رديت و دموعي نازله .. مفيش مبرر الغلط طول عمره غلط ده مهما كان بابا و مينفعش ادور علي الحنان بره كان لازم أصبر عشان أنال حاجة جميلة أفرح بيها طول عمري .. لكن أنت يا أدم مينفعش تبقي أب ولا حنين لو أنت حنين بجد عمرك ما هتكسرني ، ولا أختك هتبص بره ؟

العيب فيك أنت أقف قدام مرايا و واجهه نفسك بغلطها كلنا بنغلط بس مش كلنا بنتوب ..

أسمعيني يا وعد عشان خاطري أنا أتغيرت أثبت ليكِ ازاي أن بحبك ،

وان كل اللي قولتله يومها عشان كنت فاكر أن خلاص لقيت بنت تانيه و أن دي بحبها مقدرتش أنساكِ 

وعد .. متعمليش بلوك وعد أسمعيني !!


وعد ..


عملتله بلوك و أنا مبسوطه قربت من بابا وأنا بعيط قلت بلقلقه: وحشتني أوي يا بابا نفسي في حضن 


أطفي ناري اللي بتحر'قني لما بسمعهم بيقولوا أنك ميت وانت عايش ..

رمي سجر'ته و وقف وشه كان شاحب و ضعيف مأكلش قرب مني وحضني ولف بيا 

ولقيته بيعيط وبيقرب وشي منه 

وحشتيني يا بنت الكلب ، فضل يضرب نفسه و قال بحزن .. أسف يمكن الكلمة دي متصلحش أي حاجة من اللي عملتها علشانك ..

أمك وحشتني أوي يا وعد انتش شباها عايزه أقولها أنها عرفت تربي .. في وسط ما كنت بضر'بك عمرك ما رفعتي صوتك عليا و الاكل كان بيبقي عندي كل يوم 

كلامك ليا و أنتي بتقولي ليا صلي يا بابا عشان ابقا معاك في الجنة 

نتقابل هناك هتشوف ماما هتقولك مبتنزلش الفجر ليه يا إبراهيم هتقولها أيه مشيتي وانا بقيت جسد من غير روح 

لو بتحبها صلي و أدعي ليها بالرحمة..

حضنته وعيطت بقهر .. سمحني انت يا بابا مكنش قصدي أعمل كدا يوم ما حبيت مقدرتش أتحكم في مشاعري و كلمته لكن هو كان بيلعب وعمره ما كان بيحب 

دي أخر مره هطلع مشاعري لحد مش حلالي ..


بعدت عن بابا وقام حلقت ليه شعره وانا بضحك رميت السجائر و مسحت الاوضة شغلت قران في الشقة و مسحتها جبت عباية و بابا أتوضي و نزل صلي العشاء و رجع أكلنا 

شغلت فيلم كارتون و قعدت في حضنه المكان مكنش يسع أجنحتي من الفرحه .. بابا أبتسم وقال بهدوء 


من بكرة هدور علي شغل عشان أصرف علي البيت وانتي خليكي في ألصيدلية يا وعد عارف إنك بتحبيها ..

لو عايزه تقعدي هنا متنزليش اقعدي أرتاحي ..


أبتسمت و أتنهدت بهدوء :

هنزل عشان أسعدك يا بابا عشان لما بقعد هنا بفتكر ماما و قعدتي معاها و بعيط ..

ربنا يرحمها يلا ننام عشان الشغل ..


دخلت أنام و بفتح موبايلي لقيت أدم باعت كتير جدا من رقم تاني 

و باعت في وسط المسدجات 

والله أتغيرت يا وعد بكره هجيب ولدي وهجيلك البيت عارفه لو رفضتي 

هنام عندكوا !! أبتسمت بفرحه 

ومردتش عليه دخلت صليت أستخارة بيه للمره المليون بس دعيت المره دي أن عايزه 

أدم بيصلي و حافظ قران و بشوفه بيصلي بلناس أمام في الفجر حبيته جدا لأن كنت بسمع صوته كل يوم في الفجر ..


يوم ما بعد عني بسبب أنه قال بيتسلي حسيت أنه شيطا'ن و أنه جرح مشاعري 

ليه مدخلش الباب من بابه كل ده كل حاجه بتدور في دماغي بسبب أنه بعد عني ..


لكن أخر رساله ليه كانت صعبة .. 

العقاب كان في أختي لما رجعت ليا بتعيط ، أنا عارف كويس أن مقصرتش و أن حنين في حقها ،بعدت عنك عشان حرام يا وعد و علاقتنا كانت غلط كان لازم أمشي بشكل ده عشان لو قولتلك هتقولي تعالا أتقدم وانا مش جاهز 

جرحتك عارف و كنت قاسي حاولتي معايا وانا كنت بايع اللي بيني وبينك سامحيني يا وعد ..


نمت و نزلت تاني يوم الصيدلية و رجعت المغرب لقيت ناس كتير عندنا دخلت 

و أتصدمت لما لقيت أدم قاعد هو و أبوه و أمه مع بابا ..


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..

أزيك يا عمي أخبارك ايه نورتنا ؟!

حضري يا وعد يا بنتي أي حاجة لعملك خالد كنت بصلي المغرب و لقيته جاي معايا هو و أدم ..


طالب إيدك تكونِ مراته ، قلبي دق بسرعه و بصيت في عيون أدم بتوتر حسيت عيني بطلع قلوب ..

و وشي أحمر جريت بسرعه علي المطبخ و الكوبيات بتقع مني من التوتر 

فينك يا ماما بنتك بتتجوز حبيبها 

سجدت في المطبخ من فرحتي دعوة رمضان وكل سجدة استجابت أدم حبيبي من وأنا في رابعه أبتدائي 

ازاي رابعه بجد كنت معجبه بيه ولما كبرت بقا في مشاعر اتجاه.


خرجت بالعصير وقعدت جمب مامته بكسوف وهو كان باصص علي السجدة 

مش عارفه عجباه ولا أيه ؟!


رد بابا بهدوء .. ها يا وعد رأيك ايه موافقه ؟

وعد يا بنتي ، وعد سرحانه في أيه ..


ها لا مفيش اللي تشوفه يا بابا ..


خلاص نقرأ الفاتحة ...


مكنتش قادرة أخفي أبتسامتي وبصيت لأدم بغيظ وقلت لنفسي ..

ده أنا هطلع عليك ال 20 يوم دول يا أبن سماح ..


تمت 

مكتبتش بقالي كتير جدا قلت أطلع كبت اللي جوايا في سكريبت خفيف محدش يعيط لو حد أتاثر يقولي 😂🤍

بحبكم ريأكت بقا لو حد قرأ ..

بقلم نور شريف

..♥️ تمت بحمد الله ♥️..

اقرأ روايات كاملة من هنا (روايات كاملة ♥️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات



close