📁

رواية قلبوظة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد مليجي

رواية قلبوظة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد مليجي عبر روايات الخلاصة

رواية قلبوظة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد مليجي عبر روايات الخلاصة
رواية قلبوظة قلبي


رواية قلبوظة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد مليجي


قلبوظه قلبي 4

#بقلمي_نوران_احمد_مليجي 

قربت ياسمين بغضب من البنت ولسه هتجيبها من شعرها مسكها فارس 


فارس : اهدي دي اختي امال اي مبحبكش ده ها 


ياسمين بكسوف : اختك بجد انا اسفه جدا يا حبيبتي مخدتش بالي خالص اصلك احلي منه كتير 


فارس بابتسامه : لا والله علي العموم عايزك سلام يا هند قدامي يا شعنونه دخله تتخانقي كدا علي طول يلا بسرعه اعترفي انك بتحبيني 


ياسمين : لا ولا احترم نفسك ياض انت عيب كدا الله 


فارس : طيب تعالي هفرجك علي حاجه حط في ودانها سماعه تسمع اغنيه معينه وبيبصو علي السما ولقت العاب في السما باسمها وانه بيحبها 


اتصدمت ياسمين : اي اللي عرفك اني هاجي معاك هنا عشان تعمل كدة و و البنت اللي بتغني دي انت تعرفها 


فارس : قلبي اللي قالي يا ستي أما البنت دي انا معجب جدا بيها وبصوتها شخصيتها كويسه اوي معرفش شكلها لأنها مبتفتحش لايف ولا بتنزل صور ليها بس موهوبه جدا 


ياسمين بحزن جواها : نفسي اوي اعرفك أن دي انا بس هتبعد عني مجرد ما تشوف شكلي  وقالت : انا لازم اروح بقا سلام 


أما في البيت عند نسرين فتحت اللاب وشافت الصفحه بتاعه اختها

نسرين : دي عندها كميه متابعه واو بتقدم ليهم اي ده ممكن افتح لايف واوريها حب الناس ليها وبالمره اخد هدايا وكبسو كبسو  اول ما الناس كلها شافتها فضلو يشتمو فيها ويقولو قد اي هي وحشه ويتنمرو علي وزنها 

قفلت نسرين الليف بسرعه وهي زعلانه وخايفه والمتابعات بدأت تقل وبدأت تطلع ترند بسبب شكلها 


دخلت ياسمين 


نسرين : انا والله ما كان قصدي معرفش ان ده هيحصل اصل ... لا لا لا بالله عليكي متعيطيش انا انا اسفه 


دخلت اوضتها وفضلت تعيط 

اكيد فارس هيكرهني دلوقتي لما شاف شكلي 

مسكت السلسله وقالت يارب الناس كلها تنسي شكلي 


بتصحي تاني يوم

نسرين : ياسمين اصحي اصحي بصي حصل اي 

بصت ياسمين بتلاقي الفيديو او الليف اتمسح والناس نسيت اللي حصل 


ياسمين : هو انا بحلم ولا ده سبب الامنيه اللي اتمنيتها لبست وخرجت علي الشغل والموضوع كان شاغل بالها 

ممكن اجرب اتمني صاحبتي لبسها يتقطع وفعلا اللبس انقطع اتصدمت وجربت مره تانيه واتمنيت ييجي ليها ورق عنب واتفاجات ببنت جايباه وداخله فرحت جدا أن كل امنياتها بتتحقق 

بس مقابل كل امنيه حاجه لازم تتاخد منها 


مريم : بت يا نسرين افتحي بسرعه شوفي فضيحه فارس 


فتحت وكان ولد بيقول : انا حامد طول عمري شغال وبكتب اغاني وبعمل الألحان وأستاذ فارس ياخد كل حاجه ويديلي شويه فلوس ويرجع يقول هشهرك  بعدين بس دلوقتي قررت اعترف الأعمال دي بتاعتي وهو سرق مجهودي 


مريم : شايفه كميه الشتايم اللي عليه والشركه عايزه تصفي كل شغلها معاه ده بيخسرهم والناس في ثانيه بعد كل الحب بقا كل الكره 


ياسمين : سبحان الله الناس دي غريبه اوي انا انا لازم امشي سلام واتصلت بيه فيديو 


فارس : هوفر عليكي الكلام اكيد مصدقه اللي اتقال علي اي حال بفكر ابعد عن الغنا خالص واعتذل وأمسك شركه والدي وأكمل من بعده 


ياسمين : لا طبعا انت موهوب ولازم تكمل في الحاجه اللي بتحبها وتبدع فيها اعمل ما تحب حتي تحب ما تعمل اوصل للمستوي اللي كنت بتحلم بيه وحقق حلمك وبعدها ابعد لو حبيت بس تكون وصلت لازم تكمل ومتسمعش كلام الناس تيجي نغني سوا 


ابتسم فارس وحس بالراحه من كلامها وبدأ يغني معاها وهو بيبص ليها بحب 


فارس : بجد شكرا جدا ليكي انا مبسوط جدا انك في حياتي مع ان نص كلامك غلط بس حاسيت انك عايزه تقولي حاجه حلوه 


ياسمين : شكرا يا محترم علي العموم وانا كمان مبسوطه اني اطمنت عليك اكتر هروح بقا سلام 


خرجت وهي مبسوطه جدا وراحت علي بيتها ترتاح علي سريرها بتعب 

أما نسرين كانت لسه في المدرسه وقبل ما تروح نادت عليها ساره 


ساره : ممكن تعلمينا الرقص ووعد مش هنتنمر عليكي تاني 


ابتسمت نسرين وهزت راسها  

خدتهم علي الملعب وبدأت تدربهم وتديهم نصائح عشان يتعلمو اسرع 


بتمر الايام وحب فارس وياسمين بيزيد ونسرين فهمت يعني اي صحاب ولمه واخوات 


نسرين : ما تيجي نروح المكان المهجور ده جايز نلاقي اي حد ولا اي حاجه ولو ملقيناش نروح لدجال نفهم الحوار بتاع السلسله دي 


في المكان 

نسرين : تعبت مفيش اي دليل ولا اي حاجه 


قعدت ياسمين علي الارض ومسكت السلسله وقالت 

بتمني مرجعش لشكلي ابدا الا لما اخلص الاغنيه مع فارس 


وفي المدرسه 

قرب منها احمد وقال : ممكن رقمك 


نسرين : ولا ابعد عني يلا مش عايزه لا اعرفك ولا اكلمك

وسابته ومشيت 


اتصدم احمد من تصرفها وفضل يراقبها لحد ما لاقاها بتجري ووقفت قدام مطعم وبدأت تاكل بص ليها بابتسامه  


وبدأت تاكل نسرين:  وبعدين بقا حاسه بالذنب ليه كنت بتريق علي اختي وبقول أنها معندهاش إيراده وبقيت في مكانها و مقدرتش امسك نفسي وعملت زيها لازم اظبط حياتها ويكون عندي ايراده مفيش اكل بعد النهار ده فتحت السوشيال واتصدمت لما شافت تصورتها مع فارس ومكتوب عليها


  ( عصافير الحب بدايه قصه حب مع مطربين صاعدين هل ده بدايه حبهم ولا بدايه فشلهم )


وعنوان تاني عليه صوره ياسمين بيقول 


( انظر فضيحه نسرين وشكلها قبل وبعد عمليات التجميل والشفط ) 


جريت علي مكان اختها دخلت عليها بعصبيه قدام الكل وقالت 


نسرين : انتي انسانه فاشله وزباله مكفكيش انك مبوظه حياتك جايه كمان تبوظيلي حياتي وبوظتي صورتي قدام الناس لا واي مرتبطه بإنسان فاشل زي فارس 


ياسمين بدموع : لا صدقيني مش كدا انتي فاهمه غلط انا انا بحبه 


ضحكت نسرين عليها بستهزاء وقالت : انتي بتكدبي علي نفسك لو عرف حقيقتك مش هيقعد معاكي دقيقه واحده وانتي وانا عارفين ده كويس وانا مش هسكت علي اللي عملتيه ومسكتها من شعرها وفضلو يضربو في بعض لحد ما جه فارس وبعد نسرين عن ياسمين


فارس بغضب : مش معني انك معجبه تاذي اللي بحبها متبقيش غيوره واطلعي بره المكان ده مبيقعدش فيه بلطجيه 


بصت ياسمين لجسمها اللي مرمي علي الارض وعرفت هنا أن فعلا عمر ما فارس هيشوفها ولا هيحبها بصتله فضلت تعيط وجريت من المكان خدت السلسله وراحت لمكان العجوزه ولقت بيت مهجور 


فتحت بنت : نعم ازاي يقدر حد من بني الإنس يشوف المكان اي حكايتك 


ياسمين بخوف : لو سمحتي في ست عجوزه هنا قابلتها وادتلي السلسله دي ممكن تساعديني 


البنت : البسي السلسله واتمني من اعماق قلبك وهتتحقق وهترجعي ووقتها السلسله هتختفي واختفت بالمكان 


ياسمين : اي المكان اللبش ده كان في بيت دلوقتي نهار ازرق  وجريت ياسمين للبيت 


جريت عليها نسرين : انتي كويسه متزعليش مني واسفه علي الكلام اللي قولته كنت خايفه عليكي اوي حقك عليا 


ياسمين بحزن : مش زعلانه انتي بينتيلي حقيقه مكنتش شايفاها بشكرك انك فوقتيني في الوقت الصح 


نسرين بضيق : انتي جميله وناجحه واحسن مني في حاجات كتير انا كنت بغير منك ساعات بس صدقيني بحبك واللي بيحبك هيحب شخصيتك اكتر من شكلك 

الشكل بيروح بس الروح والشخصيه دايما موجوده وكل البيت بيحبك زي ما انتي 


ياسمين حضنتها وهي مبتسمه : انا روحت للعجوزه وعرفت ازاي هنتخلص من اللعنه دي 


نسرين : ياااااااي اخيرااااا هرجع لشكلي طب بسرعه بسرعه طلعيه وحاولي 


دورت ياسمين في شنطتها ملقتش حاجه

ياسمين بقلق : شكلي وقعتها اجي خلينا ندور عليها بسرعه 


نسرين : ما هو انتي لو بتاخدي بالك بس انتي مهمله 


ياسمين : دوري وانتي ساكته اصلا كل ده بسببك 


نسرين : نعم يا دلعدي بسبب مين يا حبيبتي لا طبعا 


ياسمين بفرحه : اهي لقيتها قربت منها نسرين وحضنتها واتنططو بفرحه 


فجاه قربو شويه شباب من جسم نسرين 

خافت جدا ف قربت ياسمين وضربتهم وسحبت اختها وجريت 

فضلو يضحكو كتير اوي 


نسرين : فاكره ايام زمان لما كنتي دايما بدافعي عني وجنبي علي طول 


ياسمين : ولحد دلوقتي معاكي مهما قولتي وزعلتيني بحبك 


حضنتها نسرين 

وانا وعد مني مش هسمح لاي حد يزعلك 

قربو اكتر من بعض واتعلقو ببعض اكتر في الفتره دي 


روحو واتصلت ياسمين بفارس عشان تقابله للمره الاخيره 


فارس : مالك يا نسرين بقالك فتره غريبه جدا انتي كويسه 


ياسمين : اه بخير حبيت اشوفك واعتذراك لو كنت زعلتك الفتره اللي فاتت باي شكل 


فارس : حبيبتي عمري ما ازعل منك انا كلمت اهلي واحتمال كبير اجي اتقدم ليكي قريب 


ياسمين : انا هبعد فتره خلي بالك من نفسك  


رجعت ياسمين للبيت ومسكت السلسله هي واختها واتمنو يرجعو زي ما كانو نامو مع بعض 


وتاني يوم اتصدمو ووو كدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه 

#بقلمي_نوران_احمد_مليجي


رواية قلبوظة قلبي الفصل الخامس 5 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية قلبوظة قلبي)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات



close