رواية محبوبتي القص الخامس 5 بقلم مريم أحمد
رواية محبوبتي بقلم مريم أحمد
البارت الخامس
ملاك:اعاا لا لا مش عايزه اموت
صحي نوح بفزع :ملاك حببتي اهدي يملوكه انا معاكي مفيش حد هيأذيكي
ملاك فاقت بعياط:يا أبيه هما عايزين يأذوني ليه
نوح بغضب منهم:يحببتي مفيش حد هيقربلك تاني اوعدك وبعدين يملوكه تعالي بقا احكيلي اللي حصل امبارح نمتي وسبتيني
ملاك بزعل:معرفش يا أبيه انا كنت ببص من شباك اوضتي وكنت فرحانه أن في بسين تحت شباكي فجأه لقيت حد بيشلني و بيرميني يا أبيه هوا انتو زعلانين اني رجعتلكو انا والله مش هعمل حاجه تزعلكو خالص
نوح بقهره عليها وغضبو من اللي عمل كده:اوعي تقولي كده يملاكي وبعدين مش انت بتحبي
ملاك:ايوه يا أبيه اوي انت طيب
نوح:تمام يبقا يكفي يملوكه اني انا بحبك وملكيش دعوه باي حد تاني ووعد محدش هيقربلك تاني
ملاك:وعد يا أبيه
نوح:وعد يقلب أبيه.....
بعد مرور عشر أعوام في محاولات كثيره لقتل ملاك وتفكير وحب نوح الزائد لملاك ومحاولات حازم لجذب قلب ملاك
الداده :يست ملاك يست ملاك
ملاك بنوم:اااممممم نعم يداده
الداده:مستنيين حضرتك تحت ع السفره
ملاك بكسل:لا قوللهم نايمه
دخل نوح :بس انتي بتتكلمي اهو
قامت ملاك بفزع ابييه انت رجعت من السفر امتا
نوح وهو بيحاول يكتم ضحكتو من منظرها:امبارح بليل ويلا قومي عشان تفطري وتروحي جامعتك انهارده اول يوم ولا بتفكري متروحيش
ملاك بخوف:لا اكيد هلبس وانزل خرج نوح ملاك بزعل لحد امتا يا أبيه هتفضل تشوفني صغيره ومش حاسس بيا قامت ملاك دخلت الحمام بنفاذ صبر
تحت ع السفره صباااح الخير
كلهم بحب ماعدا حازم وسمر وسما صباح النور
منصور بشغف:اي يست ملوكه كل ده عشان تصحي
ملاك:معلش يعمي نومي مكنش متظبط راحت ملاك تجلس جنب احمد لقت نوح بيشدلها الكرسي جنبها ملاك:بس
وهنا نوح بصلها بصه اسكتتها
احمد بغضب من نوح:يلا يملوكه عشان اوصلك للجامعه
نوح لا انا اللي هوصلها شكرا يا ابو حميد
احمد :بس انا كنت قايلها امبارح اني هوصلها
نوح بغضب:وقولنالك شكرا ع خدماتك
ملاك عشان تفضي الليله خلاص يا احمد انا هروح مع نوح هنا نوح بص لاحمد بصت انتصار معلش يا احمد انت بتلاعب مين يعني😂
خلصو اكل ومشي نوح وملاك
وكان هناك صمت
نوح وهو بيقطع الصمت :مفيش حمدالله ع السلامه
ملاك بزعل:اه حمدالله ع السلامه زي كل مره نوح :اظدك عشان بسافر كتير
ملاك وهي تحاول أن تخفي زعلها:لا طبعا يا أبيه ده شغلك
نوح :طب زعلانه ع اللي بيني وبين احمد
ملاك باستفهام:أبيه هو انت مش بتحب احمد ليه
نوح:عشان عيل ملزق كل انتي بتعمليها تلاقيه ناطط فيها
ملاك:ايوه طبعا يا أبيه عشان انا اختو
نوح ف سرو:شكلو مش واخدها كده وسرح نوح احمد اللي كلها إيحاءات انو بيحب ملاك
ملاك:يا أبيه أبيه
نوح:يلا انزلي ومتتكلميش مع حد متعرفهوش ولو لمحتك واقفه مع واحد هيمحيكي يملاك
ملاك بخوف:حاضر نزلت ملاك وهي علي وشك البكاء من تصرفات نوح معاها
مريم:ملااك ملااك
ملاك :اي يمريم بتنادي من بلد تانيه
مريم منا شايفاكي ماشيه سرحانه اي اول يوم مش جاي معاكي سكه ولا ايه ولا في حاجه تانيملاك بسرحان:نوح رجع من السفر
مريم:أووبا الحب رجع ده اعد اربع شهور فكرتو هيعيش هناك
ملاك بنرفزه يغلسه
مريم:بصراحه يملاك أما محتاره من ساعت ما كبرتو وهو قاسي عليكي وبيبعد نفسو عنك بس اكتر واحد بيخاف عليكي واول ما بيرجع بييجي يشوفك
ملاك:وانا معرفش يمريم انا حبيت. من وانا صغيره ومش عارفه تعاملو معايا ده حب ولا عشان بنت عمو اليتيمه
مريم روقي يست ويلا نلحق المحاضره نسيت اعرفكو ع مريم صحبه ملاك من الصغر بيضه وعنها زتوني وشعرها اسود بس محجبه وعنديه اووي
ف الشركه نوح بجديه:روحي يا منار هاتي الفايل ده من شريف
منار بدلع حضرتك عايز الفايل بس
نوح بجدبه:ايوه وبسرعه
دخل شريف بمرح كالعاده:اي يعم عشان سفرت وربيت دقن جون ويك دي هتتكبر علينا ومش عايز حتي تيجي تسلم
نوح بنفاذ صبر من صاحبو وابن عمو وشريكو ف الشركه :عمرك ما هتتغير اي ملقتكش ع السفره قالو راح الشركه اي نويت تعتزل النايت
شريف بمرح:لا قلبي كان وكلني ع الشركه قولت اروح اطمن عليها
ضحك نوح
شريف:ايوه صح اوعي تقولي مروحتش شوفت ملاك
نوح:لا شوفتها ليه
شريف:كانت عماله تسألني عليك جاي امتا حرام عليك والله البت ملاك بتحبك
نوح:بتحبني ايه يبني هي بتعتبرني زي اخوها أو ابوها منا اللي مربيها
شريف:ونفرض ده اللي هو مش صح هتفضل انت تحبها ف السر طول العمر
سكت نوح
شريف:ركز ينوح مع ملاك وانت تتأكد من كلامي ف القصر سمر:يعني ايه يعني مش عارف توقع قلب عيله
حازم:والله ابدا يمرات عمي البت دماغها ناشفه مش بتقبل قربي حتي
سمر:تمام يبقي تقبلوا غصب عنها
حازم:ازاي
سمر:هتعرف
ابتسم حازم بخبث فهمو يعرف سمر ف الجامعه الدكتور:انسه ملااك انسه ملاك
ملاك بنوم:نعم معاك يدكتور
الدكتور:المره الجايه هطردك من المحاضره تمام
ف الكافتريه مريم:يبنتي نامي بدري وبطلي تفكير فيه بقا
ملاك بعصبيه:خلاص يمريم
بنت:ملاك دكتور حسام عايزك فمكتبو
ملاك:ااععع اكيد هعيد يقولي ف ايه يملاك اي اللي بيقلقك لازم تنامي
مريم:طب تعالي نروح
دخلو مريم وملاك المكتب
ملاك:نوووح اظدي أبيه
نوح:ممكن تسبنا يدكتور شويه
الدكتور:تحت امرك يفندم خرج الدكتور
نوح:بتنامي ف المحاضره ليه يملاك مبتناميش بليل ليه
ملاك بتوتر وهي مش عارفه تقول ايه غير اول حاجه جت ع لسانها
ملاك:بفكر فمريم
مريم:ايه
نوح برفعت حاجب :ازاي يعني
ملاك اقصد أن مريم عندها مشاكل كتير اوي وانا زعلانه عليها
نوح:أيده الف سلامه عليكي يمريم مالك
مريم:انا فل الفل يباشا حديد حضرتك
ملاك:لا انتي عندك مشاكل نفسيه يمريم
مريم:اه ايوه صح يااه انا عندي مشاكل ياما بس الحمدلله ملاك بتحلهالي كلها
نوح وهو يحاول كتم ضحكتو:حسنا ف البيت يملاك وخرجوا من الجامعه وركبوا العربيه ووصلو فصمت تام اول ما نزلو ملاك طلعت ع اوضتها علطول ونوح ع اوضتو ملاك:اوف الحمدلله اني دخلت الاوضه ودخلت تاخد شاور خرجت وهي لابسه هوت شورت وتيشيرت كت عاري البطن فهي تلبس هذه الملابس في غرفتها فقط خرجت وهي تغني اغنيه اليسا لو اقولك لموها عليك وبرضو ليه معاك عايشه ليك مش راضي تفهمني ليه اقولك انا تاني ايه يعني اسيبك عشان الاقيك لو اقولك مبدقش نوم تتمني فيك ليها يوم بعد يوم ولن تأخذ بالها من الذي واقف ف اخر الغرفه ينظر إليها بأعجاب ويقول فنفسه ما جمال هذه الصغيره انا لازم ابينلها حبي مش هقبل أنها تحب حد وتتجوز ابدا قطع أغانيها وهو يقول مين اللي لامك على مين
ملاك بصراخ:اعااااا انت دخلت امتا وازاي تدخل كده وكانت تحاول ايجاد شئ تغطي نفسها بيه قرب منها فارس فلحظه كان لا مسافه بنهم قال لها بتفكري فمين بليل عايز اعرف
ملاك بتوتر من قربه:منا قولتلك فمريم
نوح:لا والله
ملاك وهي تبص الناحيه التانيه مش عايزه تبصلو:ايوه
نوح:طب بصيلي طيب عشان اتاكد ملاك بصتلو وهنا نوح اتسحر من عينيها من غير اي تردد قالها انتي عينك حلوه اوي يملاكي ملاك لنفسها ياااه بقالو كتير مقليش يملاكي ملاك بكسوف ووجهتها احمرت شكرا
نوح وهو بيحاول ينكشها عشان عارف انها بتتكسف
نوح بتلاعب:مالك يملاكي
ملاك:ها لا مفيش ممكن تبعد شويه ينوح
نوح:شرسه انتي برضو نوح مره واحده خلاص هبعد بدل مبقيتي عمله زي الفرولايه كده ونهى كلامو بغمزه وخرج وساب ملاك وهي دايبه ف بحر الحب
نوح خرج ومصدق خد نفسو اي اعقل ينوح امسك نفسك
سما:نوح ازيك حمدالله ع السلامه
نوح اله يسلمك يسما عامله ايه
سما بدلع:بخير طول منتا بخير اي كنت عند ملاك كنت عايز حاجه منها
نوح:لا كنت بقولها على حاجه انا هخش عشان انام ودخل نوح
سما :والله يملاك مهسيبك تتهني بيه
احمد:ازيك يسما اي عملتي فأول يوم
سما ببرود:كان عادي
نوح سمع صوت احمد ونده عليه
احمد :انا هروح اشوف نوح سلام دخل احمد نعم يا نوح
نوح:اعد يا احمد انت مش عارف يا احمد أن ملاك اختك ف الرضاعه وان انت حرام اصلا تفكر فيها مش تحبها
احمد بزعل:عارف يا نوح وعارف انك بتحبها بس مش قادر ابطل تفكير فيها بحاول ابعد بس مش عارف
نوح وهو يحاول يكتم غضبو:طب كريس انك عارف كنت عايز اعيشك عزاب الضمير أن هي اختك أخرج يلا عشان انام
خرج احمد وهو سرحان فكلام نوح شافو محمد ابو حازم وشريف محمد:مالك يا احمد زعلان والله يعمو محمد انت الوحيد اللي حنين عليا هنا انت وملاك اشمعنا انت بتعكلني حلو ليه كده
محمد بتوتر:عشان كلكو عيالنا يبني
احمد:ربنا يخليك ليا يعم محمد
سمر كانت تسمعهم كلكم عيالنا اه مش هيدخل عليا الكلام ده يمحمد
ف السجن امل:ست سمر حضرتك اي جابك هنا
سمر بقرف:عايزه اعرف حاجه
امل:اتفضلي
سمر:لمزا كنتي ف القصر كانت اي علاقتك بمظحمد
امل بتوتر:علاقتي بيه ازاي يعني
سمر وهي تاكددت من توترها:متخلصي يروح امك اي اي علاقتك بمحمد بدل والله لجبلك خبر ابنك انهارده متنسيش انو عايش معانا
امل:لا والنبي يست هانم الا ابني انا هقولك احمد يست هانم يبقا ابن محمد باشا راحت سمر بصلها بقرف وتفت عليها وخرجت بانتصار عشان هي بتغير من اميره عشان محمد بيعملها حلو وصلاح جوزها لا فعايزه توقع بينهم ف القصر بليل وكلهم متجمعين سمر:ممكن لو سمحت كلكو اسمعوني عايزه اقول حاجه الكل وجه نظرو ليها سمر بتكبر فتحت التسجيل وامل بتقول احمد يست هانم يبقا ابن محمد باشا الكل بصوت واحد أيييه!!؟.
يتبع
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط هنا( رواية محبوبتي )