رواية وتبقي لي الفصل الأول 1 بقلم شاهندا عبر روايات الخلاصة
![]() |
رواية وتبقي لي |
رواية وتبقي لي الفصل الأول 1 بقلم شاهندا
1
قربت منه أكتر وقالت وهي بتفتح زراير قميصه:انا بكر*ها قوي يا زين وكفاية لحد كده
زين بأس رقبتها وقال:خلاص يا نور لازم تستحملي وبعدين عايز اعرف ازاي أختك
نور بضيق منه:انا معنديش اخوات اهلي الله لا يسامحهم جابوها من الملجأ وف الاخر قبل ما يموتوا يكتبوا كل حاجة باسمها ويقولوا متديش حاجة لاختك هتضيع كل حاجة تعبنا فيها يعني ايه
زين وهو يبيو*س كتفها:خلاص اهدي ميهمكيش هخليها تمضي علي الورق ليكي وهطلقها وساعتها اتجوزك
نور قربت منه وهو نزل الفستان من عليها و..
في مكتب هادي
تمارا بز*عيق لسيف:ازاي تقول كده عن جوزي انت مش مكفيك اللي قولته عليه وعملته قبل كده انا استحملت كتير منك يا سيف لاكن لحد هنا وكفاية كلمة كمان عن جوزي هنسي أن انت تبقي ابن خالتي زينب الله يرحمها
سيف بهدوء:يا تمارا انتي مش فاهمة اختك نور بتقابل جوزك كتير تقدري تفهميني ليه
تمارا رفعت صوباعها في وشه وقالت:سيف الزم حدودك وكفاية لحد هنا اطلع بره
سيف:انا فعلا خايف عليكي وحاسس فيه حاجة وحشة مستنياكي يا تمارا
تمارا مردتش عليه وهو خرج وهي مسكت تليفونها ورنت علي زين
عند زين
كان نايم ونور في حضنه لحد ما تليفونه رن
زين مسك التليفون ورد وقال:ايه يا حبيبتي
~زين انت فين
زين بص لنور اللي حضنته وتمارا قالت:انت مع نور
زين اتوتر وبعد عن نور وقال:مين قالك كده
تمارا:تبقي معاها ليه
زين بهدوء:اما اجي هقولك
تمارا بهدوء:هستناك في البيت
زين قفل ونور قالت:هتقولها ايه
زين شد نور ناحيته وقال:انا عارف هعمل ايه
بعد ساعتين
تمارا كانت قاعدة علي السرير وهي لابسه قميص نوم ومستنية زين اللي اتأخر لحد ما باب الأوضة اتفتح
زين دخل ومعاه ورق فقالت:اتاخرت ليه يا زين
زين بأس رأسها وقال:نور أختك كانت عايزة تشوفني
تمارا حست بالضيق من تفكير سيف ديما في زين بشكل وح*ش وقالت:حصل حاجة
زين مدلها الورق وقال:امضي يا تمارا واديلها فلوسها وريحينا خلينا نعيش مرتاحين
تمارا بعدت الورق وقالت:مش هينفع انا مقدرش اخالف وصيه بابا والل*هي انا ما هممني الفلوس والدليل علي كده إني بديها فوق حقها وزيادة من الأرباح كل شهر الفكره ان بابا قالي اول ما نور تبقي ايدها في إيدك وتنزل معاكي الشركه وتمشي الشغل اديها نصيبها وانا طلبت منها ده وهي رفضت لأنها عايزة تبيع نصيبها وبابا لو كان عايش مستحيل كان يسمح بده
زين حضنها وقال:ماشي يا تمارا اجهزي عشان عندي ليكي مفاجأة جميلة
تمارا حضنته جامد وابتسمت وقالت:انا بحبك قوي يا زين
تمارا ابتسمت وهي مقرره تقوله علي حاجة مخلياها مبسوطة اما يوصلوا
عند سيف
كان قاعد في الجنينة بتاعت بيتهم لحد ما جدته جت جنبه وقالت:مالك يا حبيبي مش متعودة عليك كده مش كفاية أختك
سيف حضنها وقال:تعبا*ن قوي يا تيته
فاطمة باست رأسه وقالت:سلامتك من التعب يا حبيبي
سيف بحز*ن:انا خايف علي تمارا قوي
فاطمة ابتسمت بحزن عليه وقالت:تمارا متجوزه يا سيف شيلها من قلبك قبل عقلك يا حبيب عيني مش ليك يا سيف هتلاقي غيرها وهتحبها لكن هي خلاص مبقتش ليك
سيف بصلها وقال:انا خايف علي تمارا انا حاسس هيحصل معاها حاجة وحشه
في حته مقطوعه
تمارا بهدوء وهي بتنزل من العربية:انت جايبنا هنا ليه يا زين
زين قرب منها وفجأة ضر*ب حق*نه في رقبتها ومفيش دقيقة وتمارا وقعت
في صباح يوم جديد
في مكتب تمارا
سيف كان بيتصل علي تمارا اللي تليفونها مغلق من ساعة الصبح وهو حاسس بقلق فقرر يقوم يروح بيتها يطمن عليها
عند تمارا
بدأت تفتح عنيها وهي حاسه بو*جع واول ما جت تحط ايدها علي رأسها
اتفاجات بأن ايديها مشدودة لحد اول السرير اليمين مر*بوطة في اليمين والشمال في الشمال
ورجليها نفس الفكرة والاسوا أنها كانت من غير هدوم
تمارا بدأت تصر*خ لحد ما الباب اتفتح ونور دخلت مع زين
تمارا بز*عيق:انت اتجن*نت ازاي تعمل فينا كده خليني البس هدومي وانتي اطلعي بره
نور ضحكت وقربت من تمارا وفجأة ضغطت علي فكها بقوة وفجأة حشر*ت قماشة جوه بوقها وهي بدأت تشد نفسها وبدأت تعيط
نور خرجت ورجعت ومعاها شنطة ورمتها في الأرض وقالت:اصبري بتعيطي من دلوقتي استني بس
نور بصت لزين وقالتله:يلا يا زين وريني
زين فتح الشنطة وقرب من تمارا اللي بدأت تصر*خ بصوت مكتوم وفجأة جسمها اتفض و...............
#وتبقي_لي
Shahnda
رواية وتبقي لي الفصل الثاني 2 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية وتبقي لي)